Χωρίς κατηγορία

Όσο πιο “πράσινες” τόσο πιο κερδοφόρες οι επιχειρήσεις

Το να είσαι περιβαλλοντικά ευσυνείδητος έχει την ηθική του πλευρά, μιας και δείχνεις εμπράκτως το σεβασμό σου απέναντι στο περιβάλλον μέσω της υιοθέτησης “πράσινων” πρακτικών στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησής σου, έχει όμως και τα οικονομικά του οφέλη, αφού τόσο οι χρηματοδοτικοί οργανισμοί, όσο και η καταναλωτική κοινότητα προτιμούν brands που επενδύουν στα ESG.

Αυτή την άποψη συμμερίζονται η Accenture και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, καθώς σε έρευνά τους με τίτλο “Shaping the Sustainable Organization” επισημαίνουν πως οι επιχειρήσεις που ενσωματώνουν τα κριτήρια ESG στους οργανισμούς τους θα καταφέρουν να αυξήσουν τα κέρδη τους πάνω από 20%.

Η Accenture χρησιμοποιώντας  το «Sustainability DNA», ένα σύνολο 21 πρακτικών, συστημάτων και διαδικασιών διαχείρισης που αποτελούν τα θεμέλια μιας στρατηγικής που επικεντρώνεται στους stakeholders, διαπιστώνει ότι οι υπεύθυνες αξίες και οι προθέσεις των εταιρειών αναφορικά με το ESG ξεπερνούν τις δυνατότητες που έχουν οι οργανισμοί τους να το επιτύχουν.

Αυτοί οι πρωτοπόροι χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες και σύνολα δεδομένων ESG για να δημιουργήσουν πιο βιώσιμες και ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού, να αξιοποιήσουν συστηματικά την καινοτόμο δύναμη της διαφορετικότητας και να προωθήσουν την ανάπτυξη θέτοντας τις ανάγκες των ενδιαφερόμενων μερών στο επίκεντρο των προϊόντων, των υπηρεσιών και των νέων ευκαιριών στην αγορά. Όσοι χάσουν τη ευκαιρία να τοποθετηθούν για το μέλλον, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω ».

Για την αξιοπιστία του Sustainability DNA, η Accenture και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ δημιούργησαν τον Δείκτη Αειφόρου Οργάνωσης (SOI), ο οποίος βαθμολογεί σχεδόν 4.000 εταιρείες με βάση τα στοιχεία της αγοράς που υποστηρίζουν πρακτικές υποστήριξης ESG σε 146 τομείς. Οι οργανισμοί στο ανώτατο τεταρτημόριο του SOI εμφανίζουν σημαντικά ισχυρότερη απόδοση σε σύγκριση με αυτούς με χαμηλότερες ή λιγότερο σταθερές βαθμολογίες. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες με ισχυρότερο Sustainability DNA επιτυγχάνουν κατά μέσο όρο αύξηση 21% τόσο στο περιθώριο EBITDA όσο και στο περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο.

Στην έκθεση υπογραμμίζεται πως η ενσωμάτωση του Sustainability DNA οδηγεί σε αλλαγές συμπεριφοράς σε όλους τους οργανισμούς με τρεις τρόπους: ενισχύοντας την ανθρώπινη επαφή, ενισχύοντας τη συλλογική νοημοσύνη και εγκαθιδρύοντας την υπευθυνότητα σε όλα τα επίπεδα. Συνολικά, οι εταιρείες τείνουν να βαθμολογούνται υψηλότερα σε παράγοντες που εμβαθύνουν τις “ανθρώπινες συνδέσεις” (μέσος όρος βαθμολογίας SOI = 57), αντικατοπτρίζοντας την ικανότητά τους να εμπλέκουν ενδιαφερόμενα μέρη, αλλά είναι πιο αδύναμες στους παράγοντες που δημιουργούν “συλλογική νοημοσύνη” (47), υποδηλώνοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι διοικήσεις στο να επικεντρωθούν στους stakeholders.

Για εκείνους που αναρωτιούνται πόσο ψηλά ή χαμηλά “σκόραραν” οι επιχειρήσεις, τα νούμερα απέχουν αρκετά από το να χαρακτηριστούν ικανοποιητικά. Συνολικά, η μέση βαθμολογία σε όλες τις εταιρείες στο SOI ήταν μόλις 52/100, κάτι που σημαίνει ότι για τις περισσότερες υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για να ενισχύσουν το «DNA Βιωσιμότητάς» τους.