Χωρίς κατηγορία

Παγκόσμιοι κολοσσοί βάζουν πλάτη για το περιβάλλον

 

Της Μαρίας Ακριβού

Η αειφορία ως έννοια μπήκε λίγο απότομα στην ατζέντα των περισσότερων επιχειρήσεων, καθώς κλήθηκαν να συμμορφώσουν άμεσα τον τρόπο λειτουργίας τους στους κανόνες που έχουν θεσπίσει η ΕΕ αλλά και τα Ηνωμένα Έθνη, τα οποία μέσω της Ατζέντας 2030 και των 17 στόχων της, εστιάζουν στη βιώσιμη ανάπτυξη λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική, την κοινωνική και την περιβαλλοντική της διάσταση.

Και αν για κάποιους η βιωσιμότητα ήταν επιβεβλημένη, ή θεωρήθηκε trend που έπρεπε να υιοθετηθεί, πολύ απλά γιατί έτσι έκανε και ο ανταγωνισμός, για κάποιους άλλους συνιστά φιλοσοφία και αναγκαιότητα. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν μερικά από τα πιο γνωστά brands  που βάζουμε καθημερινά στο σπίτι/γραφείο μας,  τα οποία εδώ και χρόνια στηρίζουν την ανάπτυξή τους στη λογική του “Doing Well by Doing Good” έχοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τις κοινωνίες μέσα στις οποίες δραστηριοποιείται. Οι διοικήσεις των εταιρειών βλέπουν πλέον το μέλλον, έχοντας στο μυαλό τους ότι η αειφορία βαδίζει χέρι-χέρι με το θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ως προς τη διαχείριση των πόρων, αλλά και τη βελτίωση των συνθηκών της κοινωνίας.

Μια ευχάριστη είδηση έρχεται από το “πράσινο μέτωπο” καθώς η πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής Climate Pledge ανακοίνωσε ότι 86 ακόμα εταιρείες υπέγραψαν  τη δέσμευσή τους να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2040. Ανάμεσα τους βρίσκονται οι Salesforce και Procter & Gamble, καθώς και HP, ASOS και Nespresso.

Η Climate Pledge ιδρύθηκε από την Amazon και τον οργανισμό Global Optimism και επικεντρώνεται στην κλιματική αλλαγή, καλώντας τους υπογράφοντες να θέσουν στόχο για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα στις επιχειρήσεις τους 10 χρόνια πριν από τον στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού για το 2050. Μέχρι στιγμής την πρωτοβουλία έχουν στηρίξει περί τις 200 εταιρείες, ενώ αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των επιχειρήσεων που έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να υιοθετήσουν περισσότερες “πράσινες” πρακτικές.

«Πιστεύω ότι τώρα, περισσότερο από ποτέ, εταιρείες όπως η Amazon έχουν υποχρέωση να ηγηθούν του αγώνα για τον πλανήτη μας. Αλλά, η επίλυση αυτής της πρόκλησης δεν μπορεί να επιτευχθεί από μία εταιρεία. Απαιτεί από όλους μας να δράσουμε μαζί, και είναι ένας από τους λόγους που είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε ότι περισσότερες από 200 επιχειρήσεις συμμετέχουν στην υπογραφή του The Climate Pledge – δέσμευση για επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού 10 χρόνια νωρίτερα» δήλωσε ο Andy Jassy, CEO της Amazon.

Να σημειωθεί ότι οι περισσότερες από τις προαναφερθείσες εταιρείες έχουν ανακοινώσει τους δικούς τους πρόσφατους στόχους και πρωτοβουλίες βιωσιμότητας που επικεντρώνονται στο κλίμα. Η Salesforce, για παράδειγμα, αποκάλυψε πρόσφατα νέες υποχρεώσεις για τους προμηθευτές, απαιτώντας τους να δεσμευτούν να θέσουν έναν στόχο επιστημονικής βάσης για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG). Νωρίτερα αυτό το μήνα, η P&G ανακοίνωσε μια σειρά νέων στόχων για το κλίμα, συμπεριλαμβανομένων των δεσμεύσεων για επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε όλες τις λειτουργίες και την αλυσίδα εφοδιασμού έως το 2040.