Της Μαρίας Ακριβού
H νέα πρωτοποριακή εταιρεία στο χώρο των βιολογικών λειτουργικών τροφίμων και ροφημάτων υψηλής ποιότητας
Το νέο τους επιχειρηματικό “παιδί” παρουσίασαν ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά, οι άνθρωποι που δημιούργησαν την γνωστή εταιρεία φυσικών καλλυντικών, Apivita. Το project ακούει στο όνομα Symbeeosis, προάγει το ηθικό επιχειρείν και την αναγεννητική μελισσοκομία και μέσω των προϊόντων του φιλοδοξεί να γίνει πρεσβευτής της καινοτομίας και της βιωσιμότητας.
Αξιοποιώντας τη μελισσοκομική γνώση που έχει συσσωρεύσει εδώ και 4 δεκαετίες η οικογένεια Κουτσιανά, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα προσφέροντας στον καταναλωτή που φροντίζει για την υγεία του μέσω της σωστής διατροφής, μια γκάμα βιολογικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων, τσάι του βουνού, ελληνικά βότανα, μέλι (μονοποικιλιακό, αλλά και με άλλα συστατικά), ενώ προσεχώς θα κάνουν το ντεμπούτο τους τα συμπληρώματα διατροφής, τα οποία παρασκευάζονται αποκλειστικά από φαρμακευτικά φυτά και πρόπολη, με πολλαπλά οφέλη καθώς βοηθούν στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, στην ευεξία, στη μείωση του οξειδωτικού στρες και της κόπωσης, ενώ προδίδουν ενέργεια και ενισχύουν την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου.
Υπογραμμίζοντας την “πράσινη” φιλοσοφία που διέπει το project η εταιρεία χρησιμοποιεί μόνο μεταλλικές, γυάλινες και χάρτινες συσκευασίες, οι οποίες μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν.
Πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 4,8 εκατ. ευρώ, η οποία αναβαθμίζει τη σύγχρονη ελληνική μελισσοκομία. Η Symbeeosis τρέχει παράλληλα ερευνητικά προγράμματα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ και έχει ρίξει ειδικό βάρος στο κομμάτι της εκπαίδευσης, τόσο των νεοεισερχόμενων στον κλάδο, όσο και εκείνων που θέλουν να κάνουν στροφή στην παραγωγή βιολογικού μελιού.
Οι Έλληνες καταναλώνουν βότανα εισαγωγής
«Έχουμε δημιουργήσει κάτι εντελώς καινούριο για την οικονομία και το ελληνικό επιχειρείν, με επίκεντρο τον πλανήτη. Δυστυχώς, μόλις το 4% των βοτάνων που καταναλώνουμε είναι ελληνικό. Το υπόλοιπο είναι εισαγωγές, όταν διαθέτουμε τέτοια βιοποικιλότητα! Είναι διεθνώς αναγνωρισμένη η υψηλή θρεπτική αξία των ελληνικών βιολογικών προϊόντων, όμως δεν έχει υπάρξει κάποια στοχευμένη στρατηγική σε επίπεδο χώρας» επεσήμανε ο Ιδρυτής της Symbeeosis, κ. Νίκος Κουτσιανάς, προσθέτοντας πως στην Ελλάδα ο όγκος του βιολογικού μελιού ανέρχεται σε 80 τόνους, όμως στην πραγματικότητα ένα μέρος του είναι επί της ουσίας βιολογικό. Σε ότι αφορά τους επαγγελματίες παραγωγούς βιολογικού μελιού στη χώρα μας, ο αριθμός παραμένει πολύ μικρός και ανέρχεται, το πολύ, σε 35.
Όνειρο του κ. Κουτσιανά είναι να μπει νέος κόσμος στο επάγγελμα της μελισσοκομίας και να δημιουργηθούν περισσότερες εταιρείες που θα εξάγουν καινοτόμα βιολογικά προϊόντα Made in Greece.
«Είμαστε μια start up επιχείρηση και “ψαχνόμαστε” ως προς το δίκτυο πωλήσεων. Έχουμε κάνει συζητήσεις και με το βιολογικό χωριό, αλλά και με τα φαρμακεία» ανέφερε ο κ. Κουτσιανάς δηλώνοντας αισιόδοξος για τα οικονομικά μεγέθη που θα καταγράψει το Symbeeosis τα επόμενα χρόνια.
Αυτή τη στιγμή τα μελίσσια ανέρχονται σε 1.500, εκ των οποίων 1.000 στην Αθήνα, 180 στην Άνδρο, 120 στη Βοιωτία και 200 στην περιοχή της Αρκαδίας, και η εκτίμηση είναι ότι το 2022 ο αριθμός τους θα έχει αυξηθεί σε 2.500.
«Platform, Purpose, Planet, People, αυτή είναι η λογική πάνω στην οποία θα κινηθούμε. Στόχος μας είναι να καταφέρουμε να έχουμε μηδέν απόβλητα και πιστεύω ότι θα το καταφέρουμε».
Αναφερόμενος στις πυρκαγιές του φετινού καλοκαιριού που αφάνισαν μεγάλες εκτάσεις πευκοδάσους, αλλά κόστισαν και τη ζωή σε χιλιάδες μέλισσες, ο κ. Κουτσιανάς υπενθύμισε τον καταλυτικό ρόλο των μελισσών, λέγοντας πως αν οι μέλισσες εξαφανίζονταν από τον πλανήτη, ο άνθρωπος θα είχε μόλις 4 χρόνια ζωής.
«Ξεράθηκαν τα πάντα, περιμένουμε να δούμε τι παραγωγή θα βγει από τα πεύκα αυτό το διάστημα. Είχαμε και εμείς μελίσσια στην Εύβοια τα οποία, ευτυχώς, προλάβαμε να μετακινήσουμε».
“Focus” σε e–shop και εξαγωγές
Στον παράγοντα εξωστρέφεια αναφέρθηκε από την πλευρά της η κα Νίκη Κουτσιανά, τονίζοντας πως αιχμή του δόρατος θα αποτελέσουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω του e-shop της εταιρείας, αλλά και η σταδιακή τοποθέτηση του brand στο εξωτερικό.
«Ενώ είχαμε στα πλάνα μας την αγορά της Αμερικής, η πανδημία μας έδειξε ότι πρέπει να εστιάσουμε στην Ευρώπη. Ανοίγει η αγορά της Ισπανίας και έχουν ξεκινήσει αποστολές στην Αγγλία. Οι πωλήσεις μας θέλουμε να βασίζονται στην σωστή πληροφόρηση πάνω στην αξία των προϊόντων μας και όχι στις εκπτώσεις. Πρέπει να επενδύσουμε αυτό το κάτι παραπάνω στη διατροφή μας και όχι να αναζητάμε φθηνά προϊόντα, χωρίς να ξέρουμε τι βάζουμε στον οργανισμό μας. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι σημαντικό, όμως στα σχέδια μας είναι να δημιουργήσουμε και φυσικά σημεία στην Ελλάδα» κατέληξε η κα Κουτσιανά.
Οι βασικές καλλιέργειες της Symbeeosis βρίσκονται στον Όλυμπο και την Αρκαδία, ενώ υπάρχουν συμβόλαια συνεργασίας με τοπικούς παραγωγούς ανά την Ελλάδα. Στα γραφεία της στην Παιανία έχει έναν βοτανικό κήπο 7 στρεμμάτων στον οποίο υπάρχουν πάνω από 500 είδη φυτών. Διαθέτει λαχανόκηπο, τρεις υπόγειες δεξαμενές, έχει υιοθετήσει τη μέθοδο της κομποστοποίησης και περιλαμβάνει στη συλλογή της 185 από τα 270 βότανα τα οποία αναφέρει στα έργα του ο Ιπποκράτης.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο τσάι του βουνού, καθώς πρόκειται για ένα βότανο, σε αφθονία στην ελληνική γη, χωρίς καφεΐνη από τη φύση του, που ενισχύει τη μνήμη, τονώνει το ανοσοποιητικό και είναι περισσότερο αντιοξειδωτικό από το πράσινο τσάι που έχει επικρατήσει στην παγκόσμια αγορά.