Χωρίς κατηγορία

ΕΖΑ: Μυεί στην ελληνική μπύρα 37 χώρες!

Ομολογουμένως στην Ελλάδα η αγορά ζύθου ήταν ανέκαθεν μια αγορά στην οποία τη μερίδα του λέοντος απολάμβαναν ξένα brands. Οτιδήποτε ήταν ξενόφερτο και ορμώμενο εκ βορείου Ευρώπης, ήταν συνάμα και ποιοτικό αφού συνδεόταν με χώρες που διέθεταν μακρά παράδοση. Ωστόσο, τα δεδομένα φαίνεται να αλλάζουν άρδην σε παγκόσμιο επίπεδο, δίνοντας στις μικροζυθοποιίες την ευκαιρία που τους αξίζει και βάζοντας στο παιχνίδι τους εκάστοτε τοπικούς παραγωγούς.

Τρανό παράδειγμα η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), η οποία μέσα στην κρίση κέντρισε το ενδιαφέρον επενδυτών, έκανε «focus» στην ελληνικότητα των προϊόντων της κερδίζοντας παράλληλα το «στοίχημα» της εξωστρέφειας.

«Στην ANUGA παρουσιάζουμε την πλήρη γκάμα των Brands και Packaging της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης. Αυτή περιλαμβάνει τις: PILS HELLAS, Εζα Premium Pilsener/Fine Lager/Alcohol Free, Blue Island και Odyssey καθώς και τα International Brands  BERLIN και IMPERIAL. Συνδυαστικά η προϊόντική γκάμα της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης προσφέρει ένα πλήθος επιλογών για να καλύψει και τις πιο απαιτητικές ανάγκες των retailers/wholesalers/distributors και φυσικά τις γευστικές ανάγκες των καταναλωτών στην παγκόσμια αγορά» δηλώνει στο Export Greece, ο Κώστας Παντόπουλος, Διευθυντής Εξαγωγών της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ).

Πεποίθησή τους είναι πως η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, και δη στην ANUGA, ίσως την μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στην Ευρώπη, ενισχύει την εικόνα  κάθε εταιρίας καθώς και το γενικότερο brand recognition των προϊόντων της.

«Ενδείκνυται για προσωπική γνωριμία με εν δυνάμει ξένους αγοραστές όπου μπορούν να δημιουργηθούν οι συνθήκες για μία μελλοντική συνεργασία. Ταυτόχρονα δίνεται η ευκαιρία για μία άμεση γνωριμία και επαφή σχετικά με τις συνθήκες των διαφόρων ξένων αγορών αποκτώντας σαφώς καλύτερη εικόνα και για τις ανάγκες των υποψήφιων πελατών στις χώρες τις οποίες δραστηριοποιούνται οι ίδιοι. Ειδικά φέτος, ύστερα από απουσία 2 ετών, λόγω COVID-19, είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να ανακτηθούν παλιότερες επαφές και να δημιουργηθούν νέες που λόγω της γενικότερης κατάστασης είχανε «παγώσει». Οι όποιες απόπειρες γίνανε με την πραγματοποίηση virtual / on-line διεθνών εκθέσεων, κρίθηκαν ενδιαφέρουσες -ειδικά όντας κάτι καινούριο-, αλλά σίγουρα η προσωπική επαφή και επικοινωνία δεν μπορεί να αντικατασταθεί» λέει χαρακτηριστικά.

Το 2021 ήταν μία χρονιά που ξεκίνησε με πολύ μεγαλύτερη αισιοδοξία σε σχέση με το 2020, όμως τελικά έκρυβε μεγάλες προκλήσεις.Έχοντας μία πολύ στοχευμένη στρατηγική ανάπτυξης στο εξωτερικό και εστιάζοντας σε συγκεκριμένες αγορές για το 2021, οι εξαγωγές της Ελληνικής Ζυθοποιίας Ατάλαντης αναμένεται να κλείσουν με άνοδο περίπου στο 50% σε σχέση με το 2019, νούμερο που θα της επιτρέψει να επανέλθει άμεσα στην κανονικότητα και να βγει ενισχυμένη από αυτήν την περιπετειώδη περίοδο.

Αυτή τη στιγμή οι εξαγωγές της ΕΖΑ αποτελούν το 10% του συνολικού όγκου της εταιρίας και το 7% σε αξία. Μυεί στην ελληνική μπύρα  37 χώρες και στις 5 ηπείρους, και εξετάζει με προσοχή την είσοδο σε νέες αγορές.

«Εν μέσω της πανδημίας, παρατηρούμε τους παράγοντες που επηρεάζουν το παγκόσμιο εμπόριο να αλλάζουν δραματικά και με ταχύτατους ρυθμούς, π.χ. αύξηση μεταφορικού κόστους, αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών κτλ. Επομένως η σωστή επιλογή και επικέντρωση σε αγορές στις οποίες η εταιρία μας έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα κρίνεται απαραίτητη. Οι αγορές των Βαλκανίων, των χωρών της Μεσογείου, της Νοτιοανατολικής Ασίας αλλά και αγορές της κεντρικής Ευρώπης είναι πρωταρχικός μας στόχος για περαιτέρω εξάπλωση» διευκρινίζει ο κ. Παντόπουλος.

Εκτιμά πως η ελληνική αγορά έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, λαμβάνοντας υπόψη την σχετικά χαμηλή κατά κεφαλή κατανάλωση μπίρας και  τις ευνοϊκές  κλιματολογικές συνθήκες της χωράς μας.

«Κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης αλλά και τα  μετέπειτα χρόνια, παρατηρήθηκε μια έντονη στροφή των καταναλωτών σε Ελληνικές  μάρκες μπίρας, ενώ παράλληλα η  αγορά αρχίζει να «ωριμάζει» μέσα από μια συνεχή αναζήτηση νέων γεύσεων, συσκευασιών και κατηγοριών μπίρας υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για όσους επενδύουν στην καινοτομία όπως η εταιρία μας».

Να σημειωθεί ότι η  ΕΖΑ με παραγωγικό δυναμικό 80 εκατομμύρια λίτρα και ένα διευρυμένο δίκτυο διανομής, καλύπτει το σύνολο της χώρας, ενώ εξάγει τα προϊόντα της και στις 5 ηπείρους. Απασχολεί περισσότερους από 180 καταρτισμένους εργαζόμενους, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια στο εργοστάσιο της στην Αταλάντη εγκατέστησε δυο νέες, υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής, οι οποίες διασφαλίζουν απόλυτα την ευελιξία, ασφάλεια και ποιοτική ανωτερότητα των προϊόντων της και εντάσσονται στο συνολικό πλάνο επενδύσεων της εταιρείας, ύψους 29,8 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2013-2020.

«Η καινοτομία αποτελεί  πυλώνα της στρατηγικής μας. Τα τελευταία χρόνια επεκτείναμε την γκάμα των προϊόντων μας μπαίνοντας δυναμικά  στο  τμήμα της αγοράς  Lager  με το προϊόν μας  εζα lager,  ανταποκριθήκαμε στην ανερχόμενη αγορά της μπίρας χωρίς αλκοόλ με την εζα alcohol free και πρόσφατα λανσάραμε για πρώτη φορά στην Ελληνική αγορά την συσκευασία 0.2l, μια νέα πρόταση για την παρέα, για φρέσκια και απολαυστικά κρύα μπίρα» τονίζει ο κ. Παντόπουλος.