Της Νικόλ Καζαντζίδου
Υπάρχει μια Ελλάδα που διαχειρίζεται “σοφά” την αγορά των τροφίμων δίνοντας ευκαιρία σε μικρούς παραγωγούς! Πρόκειται για τη Wise Greece, μια μη κερδοσκοπική Κίνηση που βοηθά τους μικρούς Έλληνες παραγωγούς τροφίμων να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε Ελλάδα και εξωτερικό ενώ με το κέρδος από την πώλησή τους αγοράζει τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας για Ορφανοτροφεία, Συσσίτια και Κοινωνικά Παντοπωλεία.
«Μέχρι σήμερα συνεργαζόμαστε με 100 παραγωγούς με περισσότερα από 2.500 προϊόντα», αναφέρει στο Export Greece η Μελίνα Ταπραντζή πρόεδρος Wise Greece.
Μελίνα Ταπραντζή, Ιδρύτρια Wise Greece
Στόχος της Wise Greece είναι η υποστήριξη των παραγωγών σε πολλά επίπεδα, είτε δίνοντάς τους πρόσβαση σε νέα κανάλια πώλησης στο εξωτερικό, είτε εκπαιδεύοντας την επόμενη γενιά ώστε να ασχοληθεί με την παραγωγή προϊόντων με βιώσιμο τρόπο. Η Wise Greece, στα χρόνια λειτουργίας της, εξάγει τα προϊόντα των παραγωγών, δημιουργώντας γωνιές Wise Greece σε διάφορα καταστήματα σε 8 χώρες του εξωτερικού.
«Η ομάδα έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία πάνω στο τι είναι τελικά αυτό που ενδιαφέρει τον Ευρωπαίο ή Αμερικάνο καταναλωτή. Για παράδειγμα οι καταναλωτές στις Σκανδιναβικές χώρες δείχνουν μία προτίμηση στα πιο γνωστά ή «απλά» ελληνικά προϊόντα, όπως το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ή το μέλι (ειδικά όταν αυτά είναι βιολογικά), ενώ είναι δύσκολο να επιλέξουν γλυκά κουταλιού και άλλα προϊόντα πλούσια σε ζάχαρη, λόγω των διατροφικών τους προτιμήσεων», σημειώνει η κ.Ταπραντζή και προσθέτει: «Στη Γερμανία και την Αυστρία, βλέπουμε μία προτίμηση σε σάλτσες, ελιές, αλείμματα κ.α. τα οποία συνήθως είναι συνοδευτικά σε κρέας. Στη Γαλλία βλέπουμε μία προτίμηση σε ελληνικά πατέ ή μεζέδες και προϊόντα delicatessen. Στην Αμερική, το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και τα ελληνικά βότανα κερδίζουν σταδιακά ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ το κοινό που έχουμε εμείς τουλάχιστον συναντήσει είναι πιο «δεκτικό» στο να δοκιμάζει νέες γεύσεις».
«Ας μην ξεχνάμε άλλωστε», συμπληρώνει η πρόεδρος της Wise Greece, «ότι κάτι που θεωρείται απλό και δεδομένο για τον Έλληνα καταναλωτή δεν σημαίνει ότι είναι και για τον ξένο καταναλωτή. Έχουμε συναντήσει καταναλωτές για παράδειγμα, που μας ρωτούσαν αν το ελαιόλαδο χρειάζεται αναγκαστικά να μαγειρευτεί ή μπορεί να καταναλωθεί και ωμό. Οπότε η προσπάθειά μας στη Wise Greece, είναι όχι μόνο να μεταφέρουμε την κουλτούρα και τον πολιτισμό μας, μέσα από τις ελληνικές γεύσεις, αλλά και να εκπαιδεύσουμε τους παγκόσμιους καταναλωτές για το τι σημαίνει ελληνική διατροφή».
The Business of Food
Την ίδια ώρα, η Wise Greece ξεκινά ένα δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εργασιακή ένταξη των ανέργων και την ενδυνάμωση των ευάλωτων ομάδων.
Μετά από οκτώ χρόνια δράσης, περνάει σε άλλο επίπεδο και σχεδιάζει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με δωρεάν συμμετοχή για όσους και όσες ενδιαφέρονται για την ενδυνάμωση και την επιχειρηματικότητα, ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για να ασχοληθούν επαγγελματικά με την παραγωγή τροφίμων.
Το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα “The Business of Food” απευθύνεται σε ευάλωτες ομάδες που αγαπούν τα ελληνικά προϊόντα και θα επιθυμούσαν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τον τομέα των τροφίμων ή να ιδρύσουν τη δική τους επιχείρηση. Συγκεκριμένα, φοιτητές όλης της Ελλάδας, άνεργες γυναίκες της Αθήνας ή της επαρχίας, άνδρες και γυναίκες άνω των 50 που σκέπτονται να κάνουν στροφή στο επάγγελμά τους αλλά και μέλη γυναικείων συνεταιρισμών είναι οι βασικοί ωφελούμενοι του προγράμματος.
Οι συμμετέχοντες μαθαίνουν μεταξύ άλλων πώς μπορούν να δημιουργήσουν τη δική τους σειρά προϊόντων, τι πρέπει να προσέξουν στη συσκευασία, πώς μπορούν να καταρτίσουν το επιχειρηματικό και οικονομικό πλάνο, πώς να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους καταναλωτές και πώς να προωθούν τα προϊόντα τους σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Ταυτόχρονα, οι συμμετέχοντες γνωρίζουν τις ιστορίες επιτυχίας διάσημων Chef και συνομιλούν με καταξιωμένους παραγωγούς τροφίμων, που φιλοξενούμε στα σεμινάρια.
«Έμπειροι ομιλητές και εκπαιδευτές, καθοδηγούν τους συμμετέχοντες στον μαγικό κόσμο της επιχειρηματικότητας και των τροφίμων με τρόπο εύκολο, ευχάριστο και διαδραστικό. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία σεμινάρια στους νομούς Δράμας, Φωκίδας, Ευρυτανίας, αλλά και στην Κρήτη, ενώ στους επόμενους μήνες το “the Business of Food” θα φτάσει σχεδόν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας»,αναφέρει η κ.Ταπραντζή.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης τη Wise Greece, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων.