Παρά το, δικαιολογημένο, «μούδιασμα», όσο περνούσαν οι μέρες, η ροή των επισκεπτών πύκνωνε στα περίπτερα της Anuga και τα στελέχη εταιρειών δηλώναν την ικανοποίηση τους υπογραμμίζοντας πως μπορεί ο αριθμός των συμμετεχόντων να είναι μικρότερος, ωστόσο, είναι ποιοτικότερο το μείγμα. Κοινώς όσοι πήραν το ρίσκο να συμμετάσχουν ήταν αποφασισμένοι να κλείσουν deals.
Αυτή είναι και η αίσθηση που αποκόμισε η Kolionasios Baklava Gold, η ελληνική εταιρεία με καταβολές από την Ήπειρο που στο περίπτερο της συνέρρεε κόσμος ο οποίος ήθελε να δοκιμάσει τον περιβόητο μπακλαβά που εδώ και δεκαετίες δημιουργεί με αγάπη και μεράκι.
«Μπορεί να είναι μικρότερη σε μέγεθος η φετινή έκθεση, όμως είναι εξαιρετικά ζωηρή και οι επαφές που έχουμε κάνει θα έλεγα ότι είναι επιτυχημένες» δηλώνει στο Export Greece η Αθηνά Κολιονάσιου, Managing Director της Kolionasios Baklava Gold που εδρεύει στα Ιωάννινα και θεωρείται ο μεγαλύτερος παραγωγός μπακλαβά στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, αφού στις εγκαταστάσεις της παράγει 300 τόνους μπακλαβά το χρόνο!
Η εταιρεία είναι κατά 80% εξαγωγική, έχει παρουσία σε 25 χώρες με πιο δυνατές αγορές τη Μ.Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τον Καναδά και ο τζίρος για το 2021 εκτιμάται ότι θα κλείσει κοντά στα 2 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, σε ότι αφορά τις εξαγωγές, το ελληνικό brand έχει κατορθώσει μέσα σε 2 χρόνια να τριπλασιάσει το μέγεθός τους και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονική περίοδο όπου το παγκόσμιο εμπόριο επλήγη σοβαρά λόγω της πανδημίας.
«Δουλεύουμε αρκετά το pl στην Ελλάδα, όμως η στόχευσή μας είναι κυρίως στο εξωτερικό. Παρά τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται πάνω στο κομμάτι της υγιεινής διατροφής, εκτιμώ ότι ο κόσμος που θέλει να απολαμβάνει το γλυκό δεν θα κόψει τελείως τη ζάχαρη, αλλά θα τρώει μικρότερες ποσότητες και θα κινείται στη λογική του snacking» επισημαίνει η κα Κολιονάσιου.
Εξηγεί πως με το πέρασμα των χρόνων έχει αλλάξει η φιλοσοφία γύρω από τον μπακλαβά, ένα βαρύ και πλούσιο σε γεύση (αλλά και θερμίδες) παραδοσιακό γλυκό, το οποίο πλέον αποκτά κοσμοπολίτικο χαρακτήρα και γίνεται πιο συμβατό με τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες.
Ομολογουμένως στα Γιάννενα είναι ιδιαίτερα αισθητή η παρουσία του brand μιας και είναι και ο τόπος καταγωγής του. Ωστόσο, τα Χριστούγεννα θα δούμε στα ράφια της αλυσίδας σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος να φιγουράρουν οι εορταστικές συσκευασίες “Cosmopolitan” & “Find your Star”, όπου ο Έλληνας καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει το αγαπημένο του γλυκό σε πολλές και διαφορετικές εκδοχές.
Απαντώντας στο ερώτημα του κατά πόσο ανταγωνιστικά και value for money είναι τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό, η κα Κολιονάσιου αναγνωρίζει πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου σε επίπεδο packaging, όμως πολλές φορές, όπως επισημαίνει, οι εταιρείες επενδύουν στην εμφάνιση “φουσκώνουν” τις τιμές και δημιουργούν πρόβλημα στην αξιοπιστία των ελληνικών προϊόντων καθώς υπόσχονται πολύ περισσότερα από αυτά που τελικά προσφέρουν.
Η εταιρεία απασχολεί 60 συνολικά εργαζόμενους και παράγει 7 σειρές και 60 διαφορετικούς κωδικούς και γεύσεις. Τα μπακλαβαδάκια με salted caramel, vanilla & coffee και πάστα ελιάς φαίνεται πως έχουν αφήσει το στίγμα τους στους γευστικούς κάλυκες των καταναλωτών.