Χωρίς κατηγορία

12)Το ταξίδι του Οδυσσέα με… υπετροφές και τσάι!

 

Της Νικόλ Καζαντζίδου

Τα βότανα και τα προϊόντα της ελληνικής γης έδωσαν “φτερά” στον Πήγασο, όχι της ελληνικής μυθολογίας αλλά στον «Πήγασος Βιολογικές Υπετροφές», την εταιρεία του Γιάννη Μωραΐτη που ξεκίνησε το δικό της ταξίδι το 2013. Με τη σειρά “tea Odyssey”, 40 βότανα και μια πλούσια ποικίλα υπερτροφών, ο κ.Μωραϊτης έφτασε μέχρι τη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, αναδεικνύοντας την υπεροχή των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, που όπως λέει ο ίδιος ξεχωρίζουν για τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά.

«Τα ελληνικά βότανα είναι πραγματικά πολύ πιο εύγευστα χάρη στο βιοκλίμα μας, το χώμα, τα νερά, το καθαρό περιβάλλον και κατά τη γνώμη μου έχουν πολλά περιθώρια να γίνουν πολύ δημοφιλή λόγω των ποιοτικών τους χαρακτηριστικών. Όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, όπου συνήθως συναντάμε εισαγόμενα προϊόντα στα καφέ ενώ στη χώρα μας φύονται πάνω από 800 διαφορετικά βότανα», σημειώνει στο Export Greece ο κ.Μωραϊτης.

Ο ίδιος έκανε στροφή στον κλάδο της αγροτικής οικονομίας από τον κλάδο της φαρμακευτικής όπου εργαζόταν, το 2011, αποφασίζοντας να καλλιεργήσει υπερτροφές σε έκταση 20 στρεμμάτων. Σταδιακά όμως και βλέποντας τη ζήτηση άρχισε να ασχολείται και με την μεταποίηση. Το 2013 ίδρυσε την εταιρεία του και σήμερα συνεργάζεται με περισσότερους από 80 παραγωγούς από όλη την Ελλάδα.

Η εταιρεία του με έδρα το Κολχικό στην περιοχή της Νέας Απολλωνίας στη βόρεια Ελλάδα, διαθέτει πλέον περισσότερα από 110 προϊόντα τσαγιού και βιολογικών υπερτροφών τα οποία εξάγονται σε 15 χώρες, από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Γερμανία και την Ολλανδία, μέχρι τη Σουηδία, την Ελβετία, την Αγγλία, το Βέλγιο, την Τσεχία και την Κύπρο, σε ποσοστό πυ και ξεπερνούν το 20% του τζίρου της.

Ήδη, η Πήγασος Βιολογικές Υπερτροφές (Pegasus Bio Hyperfoods) έχει παρουσία και στην Amazon UK, με στόχευση στην Amazon της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας.

Με αφήγημα την ελληνική μυθολογία

Πέρα από την ποιότητα των βοτάνων της ελληνικής γης ο κ.Μωραϊτης θέλησε να συνδέσει τα προϊόντα του και με το αφήγημα της ελληνικής μυθολογίας, κάνοντας το ελληνικο brand πιο ισχυρό. Η ποικιλία τσαγιών «tea Odyssey» (τσαγιού Οδύσσεια), συνδέθηκε με το storytelling ότι το τσάι είναι ένα ταξίδι που σε μεταφέρει γευστικά και μέσω των αισθήσεων σε τόπους και ιστορίες μοναδικές. Με περισσότερους από 13 κωδικούς το «tea Odyseey» δένει καθε ετικέτα με ένα μύθο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ.Μωραϊτης, η Κίρκη για παράδειγμα ως μάγισσα, συνδέεται με το έντονο και διαπεραστικό άρωμα, το τσάι του βουνού με τους θεούς των ανέμων και κάπως έτσι ξετυλίγεται ο μύθος και συνδυάζεται με την γεύση.

Επιπλέον η εταιρεία διαθέτει περίπου 40 βότανα και υπερτροφές, όπως γκότζι μπέρι, ιπποφαές, αρώνια, μύρτιλο, κράνο και σμέουρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει τιμηθεί με διακρίσεις όπως όπως τα Greek Export Awards το 2017 και τα Great Taste Awards το 2018 και το 2019.