Η είσοδός της αποσταγματοποιίας Τσιλιλή στην ελληνική αγορά το 1989 άλλαξε τα δεδομένα στον κλάδο της ποτοποιίας, αφού συστάθηκε για να αποστάξει και να εμφιαλώσει τσίπουρο, το οποίο έως τότε παράγονταν από αμπελουργούς και καταναλώνονταν χύμα, μόνο σε ορισμένες περιοχές της Ελληνικής υπαίθρου. Ακριβώς τρεις δεκαετίες μετά, το brand Τσιλιλή, έχει καταστεί συνώνυμο του ποιοτικού ελληνικού τσίπουρου και θεωρείται leader της αγοράς με ποσοστό το οποίο στη λιανική ξεπερνά το 25%.
Την τελευταία επταετία η οικογενειακή επιχείρηση επενδύει συστηματικά ποσά στην τοποθέτηση των προϊόντων της στις αγορές του εξωτερικού. Έχει παρουσία σε 25 χώρες, με πιο δυνατές την κεντρική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, στις οποίες έχει καταξιωθεί το brand μετά από μακροχρόνιες προσπάθειες και χτίσιμο συνεργασιών. Όμως στο ραντάρ της Τσιλιλή μπαίνουν και πιο «δύσκολες» αγορές, όπως αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά και “ανερχόμενες”, όπως η Ασία.
Η πανδημία αξιοποιήθηκε ως ευκαιρία για να σκεφτεί η ομάδα της Τσιλιλή πιο παραγωγικά και να λειτουργήσει “out of the box”. Εκτός από τον τομέα των εξαγωγών, σημαντικές επενδύσεις στρέφονται σε μηχανολογικό εξοπλισμό, επέκταση διανομής, όπως επίσης και στην αύξηση της προώθησης του brand μέσω νέων καναλιών επικοινωνίας.
«Στην Anuga προτιμήσαμε να στείλουμε και κρασιά και αποστάγματα, μιας και τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις μας και μια αύξηση του ενδιαφέροντος του πελατολογίου μας για περισσότερα προϊόντα της εταιρείας μας. Η συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις βοηθάει την προβολή των ελληνικών προϊόντων και ειδικά στην δική μας κατηγορία που πρωταρχικό ρόλο παίζει η γεύση. Είναι μια καλή αρχή για να μας γνωρίσουν νέοι πελάτες και να αυξήσουμε τη διασπορά προϊόντων μας στους παλιούς. Ερχόμαστε στην Anuga φέτος, εξαιτίας της απουσίας των δύο χρόνων, με αυξημένες προσδοκίες, παρόλο που θεωρούμε ότι λόγω της πανδημίας θα έχει μειωμένη προσέλευση. Ελπίζουμε όμως ότι θα είναι ποιοτικότερη» τονίζει στο Export Greece, ο κ. Κωνσταντίνος Τσιλιλής, Πρόεδρος της ομώνυμης αποσταγματοποιίας.
Ο ίδιος δηλώνει ικανοποιημένος από τις οικονομικές επιδόσεις που καταγράφει η εταιρεία του την τρέχουσα χρονιά. Το 2021 κρίνεται, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ως μια καλή χρονιά, αφού έχει ξεπεράσει και τα επίπεδα του 2019, γεγονός που αποδίδεται στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των εμπόρων στα προϊόντα που φέρουν το σήμα Τσιλιλή. Για την ανοδική πορεία υπάρχει βέβαια εξήγηση:
«Σε εποχές κρίσης οι περισσότεροι προτιμούν καταξιωμένες εταιρείες τις οποίες ακολουθούν σε όλα τα εγχειρήματα τους. Όσο καιρό ήταν κλειστά τα σημεία εστίασης, είδαμε ανάπτυξη στα σημεία λιανικής, όμως με το άνοιγμα της εστίασης είδαμε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων. Οι εξαγωγές μας αυξάνονται με μεγαλύτερους ρυθμούς από την εγχώρια αγορά και αυτή την στιγμή καταλαμβάνουν κοντά στο 30% του τζίρου μας».
Η εκτίμηση του επικεφαλής της Τσιλιλή είναι πως ο κλάδος στα επόμενα χρόνια πρέπει να ¨πείσει¨ ότι η λελογισμένη χρήση του αλκοόλ συμβάλει στη καλυτέρευση της ποιότητας της ζωής μας. «Αυτή θα είναι και η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε όλοι μετακινούμενοι ποτά που καλύπτουν αυτή την ανάγκη μας. Η πανδημία άλλαξε πολλές συνήθειες μας και κάποιες από αυτές θα τις κρατήσουμε και στο μέλλον. Μένουμε περισσότερο στο σπίτι, μαζευόμαστε σε μικρότερους αριθμούς οι παρέες και στρεφόμαστε σε ένα πιο ποιοτικό τρόπο διατροφής. Η επιλεκτικότητα μας θα αυξηθεί μια και έχουμε περισσότερο χρόνο να παρατηρούμε τα προϊόντα» καταλήγει.