Δέκα βήματα για επιτυχημένη εξαγωγή
1. Αποφασίστε πού θα πουλήσετε
Η έρευνα είναι ζωτικής σημασίας! Προσδιορίστε τις αγορές με μια μικρή έρευνα γραφείου. Βρείτε τα στοιχεία κατανάλωσης / εισαγωγών προϊόντων παρόμοια με τα δικά σας και τον ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης μιας πιθανής νέας αγοράς. Αναζητήστε τα δημογραφικά στοιχεία, τις πολιτιστικές και θρησκευτικές πρακτικές και τον πιθανό ανταγωνισμό σας.
2. Έχετε ένα σχέδιο
Το σχέδιο εξαγωγής σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τους ανθρώπους σας.
Οι δικοί σου άνθρωποι
Μπορεί κάποιος από την ομάδα σας να οδηγήσει αυτό το πρόγραμμα ή πρέπει να κάνετε πρόσληψη;
Η χωρητικότητά σας
Έχετε αρκετή ικανότητα για να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις μιας νέας αγοράς; Χρειάζεται να αναβαθμίσετε;
Η συσκευασία σας
Θα αρέσει ο σχεδιασμός της συσκευασίας σας στην αγορά σας; Υπάρχει νομική απαίτηση να επισημάνετε διαφορετικά πράγματα ή πρέπει να μεταφράσετε την επισήμανση;
Η γνώση σου
Επισκεφθείτε την πιθανή νέα αγορά σας. Προβάλετε τα προϊόντα σας σε εμπορικές εκθέσεις και δημιουργήστε νέες επαφές.
3. Επιλέξτε μια διαδρομή προς την αγορά
Μπορείτε να κάνετε μία από τις τέσσερις επιλογές:
1. Πουλήστε απευθείας
2. Χρησιμοποιήστε έναν διανομέα
3. Χρησιμοποιήστε έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων
4. Δημιουργήστε μια κοινοπραξία.
Όποια επιλογή κι αν διαλέξετε, πρέπει να διασφαλίσετε τη σαφήνεια της ευθύνης για πράγματα όπως η παράδοση και η πληρωμή και να θυμάστε ΠΑΝΤΑ να προστατεύετε την πνευματική σας ιδιοκτησία.
4. Βρείτε τις ευκαιρίες
Οι εμπορικές εκθέσεις είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βρείτε ευκαιρίες τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στο εξωτερικό. Γνωρίστε τους αγοραστές και δημιουργήστε νέες επιχειρήσεις. Επικοινωνήστε μαζί μας σχετικά με τις διαθέσιμες επιχορηγήσεις για την επιδότηση του κόστους της έκθεσης ή δείτε εάν μπορείτε να μοιραστείτε το κόστος ενός περιπτέρου με άλλη επιχείρηση.
Κάντε κλικ εδώ για εκατοντάδες ερωτήσεις συναλλαγών που δημοσιεύονται στον ιστότοπο κάθε εβδομάδα.
5. Ξεκινήστε το μάρκετινγκ
Οι διαφημίσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να αποκτήσετε έκθεση, αλλά μπορεί να είναι ακριβές. Όπως και με το Ηνωμένο Βασίλειο, να προσέχετε το κοινό-στόχο και τα έξοδα έναντι της απόδοσης της επένδυσης. Μια άλλη επιλογή είναι να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο με περιεχόμενο μεταφρασμένο σύμφωνα με την αγορά-στόχο σας. Οι παγκόσμιοι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης όπως το Linkedin, το Facebook και το Twitter μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να προωθήσετε το μήνυμά σας γρήγορα και δωρεάν. Παρόλο που δεν κοστίζει τίποτα η εγκατάσταση τους, χρειάζονται χρόνο για να συνεχίσουν να ενημερώνονται. Ό,τι κι αν χρησιμοποιείτε, βεβαιωθείτε ότι όλα τα υλικά μάρκετινγκ έχουν ενημερωμένα στοιχεία επικοινωνίας για την εταιρεία σας μαζί με τον υπεύθυνο για τις εξαγωγικές πωλήσεις.
6. Κατανοήστε το admin
Υπάρχουν ορισμένες υποχρεώσεις διαχειριστή που πρέπει να είναι σωστές από την αρχή. Η HMRC και η Πρεσβεία του Ηνωμένου Βασιλείου της χώρας προορισμού θα σας βοηθήσουν να διευκρινίσετε τις απαιτήσεις για την τελωνειακή εγγραφή, τα έντυπα και τις πληρωμές.
Η τεκμηρίωση βρίσκεται στο επίκεντρο της εξαγωγής, χωρίς αυτήν δεν υπάρχει συμβόλαιο, μεταφορά και πληρωμή. Οι απαιτήσεις διαφέρουν από χώρα σε χώρα.
Μπορούμε να ολοκληρώσουμε τη γραφική εργασία για λογαριασμό σας – εν μέρει ή πλήρως ανάλογα με τις απαιτήσεις σας. Επικοινωνήστε με τον Roy Broadhead, τον ειδικό μας στις Υπηρεσίες Εισαγωγών/Εξαγωγής στο +44 (0)7827 318684 ή στείλτε email για να ρωτήσετε για τις υπηρεσίες υποστήριξης back office.
Υπάρχουν δύο κύριες γεωγραφικές περιοχές στις οποίες θα εμπίπτουν οι εξαγωγές σας:
1. Ευρωπαϊκή Ένωση
Τα προϊόντα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα διασυνοριακά χωρίς τελωνειακούς ελέγχους και μπορούμε να σας συμβουλεύσουμε για οποιαδήποτε γραφειοκρατία είναι πιθανό να απαιτηθεί. Ο αριθμός μητρώου ΦΠΑ του αγοραστή πρέπει να εμφανίζεται στο τιμολόγιο. Εάν αυτό δεν εμφανίζεται, τότε θα πρέπει να χρεώσετε ΦΠΑ με τον συντελεστή του Ηνωμένου Βασιλείου.
2. Υπόλοιπος κόσμος
Οι εξαγωγές εκτός ΕΕ μπορούν να ανοίξουν ευρύτερες ευκαιρίες και να δημιουργήσουν νέες προκλήσεις. Αν και ο ΦΠΑ είναι απλούστερος (οι εξαγωγές από το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν μηδενικό συντελεστή), μπορεί να συναντήσετε πίστωση για πρώτη φορά ή να συναντήσετε απαιτήσεις για συγκεκριμένα τελωνειακά έντυπα. Επικοινωνήστε με τον Sam Paley στο +44 (0)7827 318684 ή email για να ελέγξετε τι χρειάζεστε.
7. Πληρωθείτε και ασφαλιστείτε
Μόλις αρχίσουν να έρχονται οι παραγγελίες, πρέπει να πληρωθείτε. Μπορούμε να σας βοηθήσουμε να βεβαιωθείτε ότι το κάνετε αυτό με:
Incoterms
Διεθνώς συμφωνηθέντες κανόνες που καθορίζουν όρους παράδοσης για εμπορεύματα που διακινούνται διασυνοριακά. Αγοραστής και πωλητής συμφωνούν λεπτομέρειες σχετικά με τους όρους πώλησης για την αποφυγή παρεξηγήσεων ή διαφωνιών. Τα Incoterms καθορίζουν την ευθύνη για το κόστος μεταφοράς αγαθών, την ασφάλιση, τους φόρους ή τους δασμούς, τα σημεία παραλαβής, τους προορισμούς και την ευθύνη για τα αγαθά σε κάθε στάδιο.
Τεκμηρίωση εξαγωγής
Αποκτήστε τα σωστά έγγραφα για να εισέλθετε στην αγορά.
Γραπτές παραθέσεις
Μια γραπτή προσφορά πρέπει να αναφέρει τις λεπτομέρειες του προϊόντος σας, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους και των μορφών συσκευασίας, καθώς και τυχόν πρόσθετο κόστος για την παροχή ετικετών εξαγωγής και συσκευασίας που μπορεί να χρεώνετε στον πελάτη. Ο καθορισμός της τιμής και των όρων παράδοσης (incoterms), της εκτιμώμενης ημερομηνίας αποστολής κατά την άφιξη και των όρων και προϋποθέσεων πληρωμής είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή τυχόν διαφωνιών στη συνέχεια. Η καθυστέρηση ή η μη πληρωμή λογαριασμών είναι ένας κίνδυνος και η ασφάλιση θα μπορούσε να είναι μια εκτίμηση. Κάθε νέος πελάτης που ζητά μια μορφή εμπορικής πίστωσης χρειάζεται πιστωτικό έλεγχο. Θα μπορούσε να συμβουλευτείτε μια αμετάκλητη πιστωτική επιστολή που θα εξασφαλίσει πληρωμές σύμφωνα με τους όρους της πίστωσης και με ένα συμφωνημένο επιτόκιο. Βεβαιωθείτε ότι είστε ασφαλισμένοι για τα αγαθά σας κατά τη μεταφορά.
8. Νομικές εκτιμήσεις
Η κατανόηση του νομικού και ρυθμιστικού περιβάλλοντος σε όλες τις χώρες στις οποίες θα θέλατε να εξάγετε είναι ζωτικής σημασίας. Μπορούμε να σας βοηθήσουμε να λάβετε τη γραφειοκρατία σας και να σας φέρουμε σε επαφή με διεθνείς δικηγόρους εάν χρειαστεί.
Πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη:
Τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης των προϊόντων σας και η κάλυψη ευθύνης ισχύουν στο εξωτερικό;
Ελέγξτε τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα κατατεθέντα εμπορικά σήματα σας.
9. Επιμελητεία μεταφορών
Τώρα κάνατε την πώληση και συμφωνήσατε τους όρους, πρέπει να πάρετε τα αγαθά εκεί! Μπορούμε να βοηθήσουμε να κατανοήσουμε τη μεταφορά. Από την ασφάλιση Incoterms, τους δασμούς και τον εκτελωνισμό σας, μέχρι τη συσκευασία που χρειάζεστε και τη μέθοδο(ες) μεταφοράς ή τις απαιτούμενες αποστολές εμπορευμάτων.
10. Επιτυχία!
Συγχαρητήρια. Τώρα έχετε γίνει με επιτυχία διεθνής εξαγωγέας. Η δουλειά δεν σταματά εδώ. Τώρα πρέπει να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να επαναλάβετε τις δραστηριότητές σας και να γίνετε ένας αξιόπιστος διεθνής εξαγωγέας με μια σταθερή επωνυμία.
Οι κορυφαίες συμβουλές περιλαμβάνουν:
Διατηρήστε τακτική επαφή με τους πελάτες σας και λάβετε σχόλια για να βελτιώσετε την προσφορά σας.
Παραδώστε εγκαίρως και μην αφήνετε τους ανθρώπους να περιμένουν. Εάν οι καθυστερήσεις δεν μπορούν να αποφευχθούν, φροντίστε να επικοινωνείτε έγκαιρα και συχνά με τους πελάτες σας και να τους ενημερώνετε για την πρόοδο.
Μην επαναπαύεσαι στις δάφνες σου. Παρακολουθήστε άλλους πιθανούς πελάτες για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Συνεχίστε με την προωθητική σας δραστηριότητα και συνεχίστε να επισκέπτεστε τις εμπορικές εκθέσεις.
Τι έπεται?
Τώρα που εξάγετε με επιτυχία σε μια αγορά χρησιμοποιήστε όλα όσα έχετε μάθει και εφαρμόστε τα σε μια άλλη νέα αγορά. Εξερευνήστε γειτονικές χώρες ή χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά. Έχετε ήδη μια πολύ καλή κατανόηση του τι χρειάζεται για να γίνετε επιτυχημένοι, επομένως η εξερεύνηση σε πρόσθετες αγορές θα πρέπει να είναι πιο γρήγορη και δυνητικά ευκολότερη για να συνεχίσετε την επέκταση και την ανάπτυξή σας.