Χωρίς κατηγορία

Ελληνικά εστιατόρια-πρεσβευτές των ελληνικών προϊόντων στην Μεγάλη Βρετανία

Της Νικόλ Καζαντζίδου

Ποιος είναι ο ρόλος των ελληνικών εστιατορίων στο εξωτερικό; Εκτός από τη διάδοση και προβολή της ελληνικής γαστρονομίας, συχνά λειτουργούν και ως το μέσο για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων, όπως αναφέρει στο Export Greece ο  Νικος Νυφούδης, συνιδιoκτήτης του The Life Goddess στο Λονδίνο.

«Ξεκινήσαμε να εξάγουμε ελληνικά προιόντα μικρών παραγωγών από το 2012. Στην αρχή μέσα από τα δικά μας καταστήματα και σιγά σιγά μέσα από ένα δίκτυο χοντρικής. Τα ελληνικά προιοντα στη Μεγάλη Βρετανία δεν ήταν διαδεδομένα. Δεν ήταν πολύ πολύ διακριτό τι είναι ελληνικό, τι ιταλικό και γενικά μεσογειακό. Για να φανταστείτε το ελληνικό κρασί το 2013 είχε μόνο 2 εκ. πωλήσεις το 2013. Σήμερα έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί», εξηγεί ο κ.Νυφούδης.

«Τα μόνα προιόντα που είχαν ζήτηση εκείνη την εποχή ήταν το στραγγιστό γιαούρτι, «Greek yoghurt» οπως αποκαλείται εδώ, η φέτα και οι ελιές καλαμών. Σήμερα οι τελευταίες νομίζω πως είναι και το μεγαλύτερο εθνικό brand παγκόσμια. Δώσαμε μεγάλο αγώνα για να δοκιμάσουν οι Βρετανοί και άλλα προϊόντα όπως το μέλι, το ξύδι, τις μαρμελάδες, τα ζυμαρικά κα. Το ούζο είχε ένα διακριτό ρόλο αλλά όχι απαραίτητα εμπορικό. Κάτι σαν μια ωραία ανάμνηση από τις διακοπές, όχι σαν ένα σοβαρό απεριτίφ που θα πιούνε μετά από ένα καλό γεύμα» περιγράφει ο Έλληνας επιχειρηματίας.

Ο  Νικος Νυφούδης, συνιδιoκτήτης του The Life Goddess στο Λονδίνο

Όπως σημειώνει, δώσανε και ακόμη δίνουν αγώνα στο εξωτερικό για να αλλάξουν παγιωμένες απόψεις και “καταναλωτικές” αντιλήψεις. «Αυτή τη στιγμή το ελληνικό κρασί για παράδειγμα έχει κερδίσει έδαφος, και νομίζω μέχρι το 2025 οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 20 εκ. ευρώ. Όταν ανοίξαμε όμως  ελληνικό κρασί θεωρούταν η ρετσίνα ή το Ασύρτικο από τη Σαντορίνη. Μέχρι που δοκιμάσανε ένα ωραίο Ξινόμαυρο από τη Νάουσα ή ένα Βιδιανό από την Κρήτη», τονίζει.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως οι μεγαλύτεροι πρεσβευτές αυτών των προϊόντων ειναι τα ελληνικά εστιατόρια και delicatessen που αναβαθμισμένα αισθητικά και ποιοτικά φιλοξενούν μόνο, ελληνικά προϊόντα, σύμφωνα με τον κ.Νυφούδη, ο οποίος με λύπη καταλήγει στο εξής: “δυστυχώς, κανείς δεν έχει χαράξει μια στρατηγική όπου ο ρόλος αυτών και θα αναδεικνύεται αλλά και θα μπαίνει στην εθνική στρατηγική. Γι’αυτό και πιστεύω βαθιά πως τόσο κράτος όσο και παραγωγοί πρέπει να στοχεύσουν σε όλους εμάς, που καθημερινά στρώνουμε το τραπέζι ή ενημερώνουμε στο ράφι για το κάθε ένα προϊόν που αποφασίζουμε να σερβίρουμε, πουλήσουμε”.

Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνει ότι, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και τώρα είναι η στιγμή που δεν πρέπει να χάσουμε αυτή την ευκαιρία να ενώσουμε δυνάμεις και να σπρώξουμε ακόμα περισσότερο τα εθνικά μας προϊόντα. «Άλλωστε ας μην ξεχνάμε πως η πρώτη διαφήμιση για το τουριστικό προϊόν γίνεται από το καθημερινό τραπέζι», τονίζει ο κ.Νυφούδης.