Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Enterprise Greece
Γιώργος Φιλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Enterprise Greece
Παρόν δήλωσε το Enterprise Greece στο 9o φόρουμ Τουρισμού Ελλάδας – Τουρκίας που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Σμύρνη.
Εκπροσωπώντας τον οργανισμό Προσέλκυσης Επενδύσεων και Εξαγωγών o Γιώργος Φιλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του Enterprise Greece, είπε ότι στο ελληνοτουρκικό φόρουμ δόθηκε η ευκαιρία να ακούσουν τις απόψεις και τις ιδέες της τουρκικής πλευράς για την ανάπτυξη της συνεργασίας στο χώρο του τουρισμού. «Αναδείχθηκαν οι προοπτικές συνεργασίας», τόνισε και πρόσθεσε: «Δεν μπορούμε να δούμε τις δυο χώρες εντελώς ξεχωριστά γιατί οι τουρίστες που έρχονται στην περιοχή μας πολλές φορές θέλουν να πάνε σε περισσότερους από έναν προορισμούς.
Όπως για παράδειγμα σε ειδικές τουριστικές ομάδες, σαν αυτήν του προσκυνηματικού τουρισμού, οι άνθρωποι που επισκέπτονται την Ελλάδα και ακολουθούν, λόγου χάρη, τα βήματα του Αποστόλου Παύλου θέλουν να έρθουν και στην Τουρκία, στην Έφεσο και στα άλλα μέρη που έχει πάει ο Απόστολος Παύλος». «Στο επενδυτικό κομμάτι που κοιτάζουμε εμείς, οι επενδυτές πολλές φορές βλέπουν την ανατολική Μεσόγειο ως έναν ενιαίο χώρο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους. Για αυτό, είναι πολύ σημαντικό να βρεθούν κοινές πλατφόρμες συνεργασίας ώστε να μπορέσουμε να προωθήσουμε αμοιβαία το τουριστικό προϊόν που διαθέτουμε», τόνισε.
Enterprise Greece
Σταθερά ανοδικά οι εξαγωγές στην Κύπρο
Οι προοπτικές για την περαιτέρω ενίσχυση κι αξιοποίηση των εμπορικών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδος και της Κύπρου, παρουσιάστηκαν στο διαδικτυακό σεμινάριο: «Doing Business in Cyprus – COVID 19 Challenges and Opportunities», το οποίο διοργάνωσε την προηγούμενη εβδομάδα, η Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου), σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Λευκωσία.
Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση: «με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, προστίθεται άλλη μία χώρα- στόχος στην επιτυχημένη σειρά ενημερωτικών εξαγωγικών σεμιναρίων, τα οποία έχουν γνωρίσει τεράστια απήχηση και αναμένεται και φέτος, να αναδείξουν τις δυνατότητες συνεργασίας των ελληνικών επιχειρήσεων, με αγορές- στόχους του εξωτερικού».
Στην εκδήλωση αναφέρθηκε πως τα ελληνικά προϊόντα, απολαμβάνουν μεγάλης αναγνωρισιμότητας στην κυπριακή αγορά και παρουσιάζουν συγκεκριμένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, γεγονός που ευνοεί την είσοδο και την εδραίωσή τους στην Κύπρο. Επίσης, σημειώθηκε ότι οι ελληνικές εξαγωγές παρουσιάζουν συνεχή αυξητική τάση, με την εμπορική σχέση μεταξύ των δύο χωρών να αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτική σε περιόδους κρίσης.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επιχειρηματική κουλτούρα, η οποία έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο, σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακών καναλιών – πωλήσεων ενώ επισημάνθηκαν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κυπριακής αγοράς, η οποία όπως τονίστηκε, είναι πιο παραδοσιακή σε σχέση με την ελληνική, καθώς και ότι οι καταναλωτές, δείχνουν σαφή προτίμηση σε γνωστά κι αναγνωρίσιμα εμπορικά ονόματα.
Σε δήλωσή της η εντεταλμένη σύμβουλος της Enterprise Greece, Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, ανέφερε: «Η οικονομική και εμπορική σχέση της Ελλάδας με την Κύπρο διακρίνεται από έναν ιδιαίτερο δεσμό, που με την πάροδο του χρόνου, αποκτά ολοένα και περισσότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά και εδραίωση σε πολλούς τομείς. Παραδοσιακά, η Ελλάδα αποτελεί τόσο το μεγαλύτερο εξαγωγέα, όσο και το μεγαλύτερο εισαγωγέα της Κύπρου σε επίπεδο αγαθών, ενώ βρίσκεται στην τρίτη θέση σε επίπεδο υπηρεσιών. Αυτό είναι σίγουρα μία καλή βάση και ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τα ελληνικά προϊόντα. Η ευκαιρία έγκειται στην περαιτέρω ανάπτυξη της εμπορικής δραστηριότητάς μεταξύ των δυο χωρών και για αυτό η Enterprise Greece είναι εδώ για να συνδράμει στη μεγαλύτερη διείσδυση των ελληνικών προϊόντων στην κυπριακή αγορά».
Από την πλευρά της, η Σοφία Πουγούνια, διευθύνουσα Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στην Κύπρο, τόνισε: «Παρά τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η κυπριακή αγορά, είναι εξαιρετικά φιλική προς τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες. Ορισμένοι τομείς της, μάλιστα, παρουσιάζουν σημαντική εξάρτηση από τις εισαγωγές, οι οποίες αυξάνονται με σταθερό και έντονο ρυθμό. Οι ελληνικές επιχειρήσεις, εφόσον κατανοήσουν καλύτερα τις απαιτήσεις των εδώ εισαγωγέων και προσαρμοστούν κατάλληλα σε αυτές, είναι βέβαιο πως μπορούν να αυξήσουν ακόμη περισσότερο το μερίδιο που διαθέτουν στις κυπριακές εισαγωγές και, κυρίως, να προλάβουν τους ανταγωνιστές τους από άλλες αγορές, οι οποίοι έχουν ήδη αρχίσει να κερδίζουν έδαφος σε συγκεκριμένους τομείς».
Enterprise Greece
Doing Business in Italy – Covid 19 Challenges and Opportunities
Η Enterprise Greece, στο πλαίσιο του καθολικού ψηφιακού μετασχηματισμού των υπηρεσιών και εργαλείων της, συνεχίζει την υποστήριξη των Ελλήνων εξαγωγέων να προσεγγίσουν διεθνείς αγορές και να προωθήσουν ελληνικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, με τo webinar «Doing Business in Italy – COVID 19 Challenges and Opportunities» σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδος στη Ρώμη.
(Μαζί με την σχετική πρόσκληση)