Οι υψηλές τιμές και τα άδεια ράφια είναι απόρροια της ναυτιλιακής κρίσης. Σε αυτή τη χρονική στιγμή, ένας ιστορικός αριθμός φορτηγών πλοίων περιμένει στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Καλιφόρνια για να εκφορτώσει εμπορεύματα. Δυστυχώς, η συμφόρηση έχει προκαλέσει έντονες διακυμάνσεις στην αλυσίδα διακίνησης αγαθών, εγκλωβίζοντας παράλληλα τους καλλιεργητές της περιοχής που προσπαθούν να βγάλουν τα προϊόντα τους από τη χώρα και δεν μπορούν.
Σύμφωνα με το Freightos Baltic Daily Index τον Σεπτέμβριο, οι τιμές για τα εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς από την Κίνα προς τις ΗΠΑ έφθασαν σε υψηλό όλων των εποχών. Από τις 22 Οκτωβρίου, οι ναυτιλιακές εταιρείες χρέωναν μια μέση τιμή 16.884 $ για να μεταφέρουν ένα εμπορευματοκιβώτιο από την Κίνα στη Δυτική Ακτή, αλλά μόνο 1.064 $ για να πραγματοποιήσουν το αντίστροφο ταξίδι!
Τα αμύγδαλα είναι μακράν το πιο εμπορικό αγροτικό προϊόν που εξάγεται από την Καλιφόρνια. Το 2019, αποτελούσαν σχεδόν το ένα τέταρτο των εξαγωγών της συγκεκριμένης πολιτείας και η αξία τους ανερχόταν σε 22 δις δολάρια.
«Είμαστε στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας εδώ και 110 χρόνια. Έχουμε συνηθίσει σε κάποιου είδους διαταραχές, αλλά σίγουρα, η πανδημία έχει ασκήσει ιδιαίτερη πίεση στη ναυτιλία» δήλωσε ο Steve Schult, αντιπρόεδρος της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας Blue Diamond Growers.
Πρόσθεσε δε ότι οι μακροχρόνιες σχέσεις της Blue Diamond με τους φορτωτές στο λιμάνι του Όκλαντ βοήθησαν την εταιρεία να βρει πλοία για να τοποθετήσει τα προϊόντα της και πρόσθεσε πως η εταιρεία έχει επίσης στραφεί σε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για τις αποστολές της.
«Εμείς είμαστε σε θέση να πραγματοποιήσουμε τις αποστολές μας. Το ερώτημα είναι πότε περιμένει ο πελάτης να τις παραλάβει» τόνισε ο κ. Schult.