Με μια ιστορία που ξεπερνά τα 55 χρόνια στην παραγωγή τυριών η εταιρεία Υιοί Σ. Μπάφα ΑΒΕΕ από τον νομό Άρτας έχει ξεφύγει τα τελευταία χρόνια από τα στενά πλαίσια της περιφέρειας Ηπείρου και έχει καταφέρει να εδραιωθεί τόσο εγχώρια όσο και σε διεθνείς αγορές του εξωτερικού.
Επενδύσεις
Η εταιρεία Υιοί Σ. Μπάφα προχώρησε σε ένα ευρύ πρόγραμμα επενδύσεων την τελευταία διετία κυρίως σε μηχανολογικό εξοπλισμό, όπου επετεύχθη μεγαλύτερος αυτοματισμός καθώς και σημαντική αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας. Η κίνηση αυτή, όπως εξηγεί στο Export Greece o κ. Δημήτριος Μπάφας, ήρθε την κατάλληλη στιγμή καθώς την περίοδο της υγειονομικής κρίσης του κορονοιού παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση στην ζήτηση της φέτας όσο και των υπόλοιπων λευκών τυριών ενώ αύξηση, σε μικρότερο επίπεδο, υπήρξε και στην ζήτηση ελληνικών κίτρινων τυροκομικών προϊόντων.
Παράλληλα, επενδύσεις πραγματοποιήθηκαν τόσο σε επίπεδο μηχανοργάνωσης όσο και σε marketing. Όσον αφορά το τελευταίο αξίζει να αναφερθεί ότι έχει ανανεωθεί η εταιρική ταυτότητα της εταιρείας με στόχο να αναδειχθούν οι παραδοσιακές αξίες της αλλά και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η εταιρεία έπενδυσε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και λάνσαρε τη καινούρια της σειρά με delicatessen προϊόντα όπως η γραβιέρα με τρούφα, γραβιέρα με τσίλι, γραβιέρα με πιπέρι καθώς και αιγοπρόβειο τυρί με τσίλι.
Στην τοπική αγορά, πέρα από την περιοχή της Άρτας που η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση, πλέον έχει χτίσει ένα δίκτυο που καλύπτει την Δυτική Ελλάδα έως την Πάτρα, ενώ έχει τοποθετηθεί και στην Βόρεια Ελλάδα έως την αγορά της Θεσσαλονίκης. Τα προϊόντα μπορεί εύκολα να τα προμηθευτεί ο καταναλωτής τόσο σε μεγάλες όσο και μικρές αλυσίδες σούπερ μαρκετ της επικράτειας. Οι ανατιμήσεις στις τιμές των πρώτων υλών έχουν δημιουργήσει μια ανισορροπία στην αγορά, όμως η εταιρεία εφαρμόζει τις κατάλληλες στρατηγικές ώστε η επίπτωση αυτή να είναι η μικρότερη δυνατή για τον πελάτη της. Όπως εξηγεί ο κ. Μπάφας στο Export Greece στην παρούσα φάση στόχος είναι άμεση και ορθή εξυπηρέτηση του πελατολογίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και η αναζήτηση νέων αγορών στις οποίες θα μπορούσε να εισέλθει η εταιρεία.
Ανάπτυξη και εξωστρέφεια
Η ηπειρώτικη βιομηχανία έχει θέσει ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης την εξωστρέφεια. Αυτό αποδεικνύεται καθώς τα τελευταία χρόνια κατάφερε να διπλασιάσει τις ποσότητες που εξήγαγε και να φτάσει από 15% που ήταν πριν την πανδημία σε περίπου 30% σήμερα. Σύμφωνα με τον…. η εξέλιξη αυτή ήταν αποτέλεσμα τόσο της αυξανόμενης ζήτησης για φέτα από το εξωτερικό όσο και των συντονισμένων κινήσεων της εταιρείας, με στόχο να αυξήσει το υφιστάμενο πελατολόγιό της και να εισέλθει σε νέες αγορές. Συγκεκριμένα, η τυροκομική επιχείρηση εξάγει σε 18 χώρες με ισχυρή παρουσία τόσο σε αγορές της Ευρώπης όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, Ολλανδία, Ρουμανία κ.α όσο και των ΗΠΑ, Σιγκαπούρης, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αλλά και Αίγυπτο. Στις παραπάνω αγορές η εταιρεία επιθυμεί να κυριαρχεί κυρίως με το δικό της σήμα αναδεικνύοντας την ποιότητα που συνάδει με το brand της όσο και την ελληνικότητα των προϊόντων της.