Η εταιρεία ανάπτυξης τεχνολογίας τροφίμων Synergy Flavors, με έδρα το Ιλινόι, παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας αγοράς της με τίτλο «Inspiring Trends 2021-2022», σε διαδικτυακή συζήτηση, την οποία παρακολούθησε η Ζ. Προεστάκη, Γραμματέας ΟΕΥ Γ΄. Η εν θέματι έρευνα αναδεικνύει τις επικρατούσες και ανερχόμενες καταναλωτικές τάσεις στην αμερικανική αγορά τροφίμων και ποτών και εστιάζει στα σημεία που πρέπει να δώσει έμφαση μια επιχείρηση κατά την κατάρτιση του σχεδίου μάρκετινγκ.
Για τη Synergy Flavors, οι σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις συναρτώνται με την πανδημία COVID-19, η οποία ώθησε τους καταναλωτές παγκοσμίως να εστιάσουν στο άμεσο περιβάλλον τους, συνειδητοποιώντας τη σημασία της υγείας και της ευημερίας των ιδίων και της οικογένειάς τους.
Ειδικότερα, η Synergy Flavors διέκρινε τέσσερεις καταναλωτικές τάσεις, με τρείς επιμέρους διαστάσεις η καθεμία:
Α. Φυσικός ρυθμός: Ευεξία, ευημερία, φυσική προσέγγιση, προληπτική δράση
· Ανοσοποιητικό σύστημα, υγεία του γαστρεντερικού συστήματος, όραση, πρωτεΐνη
· Κόπωση, συγκέντρωση, ηρεμία, χαλάρωση
· Απλότητα, εσωτερική ομορφιά, ισορροπία
Ανερχόμενες γεύσεις: π.χ. αμύγδαλο, μέλι, γκρέιπφρουτ, σαγκουίνι, βύνη
Β. Αναζήτηση της περιπέτειας: Ανασύνθεση, δημιουργία και εξερεύνηση νέων γευστικών εμπειριών στο σπίτι
· Υποκατάσταση των χαμένων εμπειριών λόγω των υφιστάμενων περιορισμών που οφείλονται στην πανδημία, διεθνής κουζίνα, πειραματισμός, ποικιλία, μίξεις και συνδυασμοί υλικών
· Προετοιμασία κοκτέιλ στο σπίτι, οικιακές ευκολίες και σετ
· Ποιοτικά ροφήματα και καφές
Ανερχόμενες γεύσεις: π.χ. τρούφα, καυτερή πιπεριά, αγριοκέρασο
Γ. Προστασία του περιβάλλοντος: Χορτοφαγική και ευέλικτη διατροφή (“Flexitarianism”)
· Φυτική πρωτεΐνη, υποκατάστατα κρέατος, ιχθυηρά, προϊόντα χωρίς λακτόζη
· Τοπική παραγωγή, εποχιακά προϊόντα, λιγότερα απορρίμματα
· Φρούτα, λαχανικά, άνθη, μυρωδικά και μπαχαρικά
Ανερχόμενες γεύσεις: π.χ. βύσσινο, θυμάρι, λεμονόχορτο, δενδρολίβανο, κράνα
Δ. Συνδέσεις: Νοσταλγική διάθεση που συνδέεται με τα συναισθήματα της αβεβαιότητας και ανασφάλειας και ανάγκη για μείωση του άγχους μέσω της κατανάλωσης αγαπημένου φαγητού.
· Νέες εκδοχές του παραδοσιακού φαγητού, γεύσεις που παραπέμπουν στην παιδική και νεαρή ηλικία
· Απόδραση, ταξίδια, αναφορές σε γνώριμα στο κοινό στοιχεία από προηγούμενες δεκαετίες, αναφορές σε μυθικά πλάσματα από δημοφιλή βιβλία και ταινίες, εξωτικές νότες
· Κλασικές συνταγές και τροφές που αποθηκεύονται εύκολα
Ανερχόμενες γεύσεις: π.χ. γάλα εβαπορέ, κρέμα αραβοσίτου, βούτυρο, βανίλια, ανθός κερασιάς, ανανάς, καρύδα
Επισυνάπτεται εδώ η υπό συζήτηση έρευνα στην οποία εκτίθενται τα συγκεκριμένα ζητήματα πιο αναλυτικά. Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να αναζητηθούν και στην ιστοσελίδα της Synergy Flavors, όπου είναι αναρτημένη και η βιντεοσκόπηση της διαδικτυακής συζήτησης.