Η συνεργασία της ελληνικής βιομηχανίας μαρμάρου με την Κίνα έχει ανθίσει τα τελευταία χρόνια και οι προοπτικές για το μέλλον είναι λαμπρές, δήλωσε η Τζούλη Χαϊδά, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ).
«Θα μπορούσα να πω ότι η Ελλάδα και η Κίνα συνδέονται με μια μαρμάρινη γέφυρα», είπε σε πρόσφατη συνέντευξή της.
“Περίπου το 50 τοις εκατό του εξαγώγιμου μαρμάρου της Ελλάδας πηγαίνει στην Κίνα. Το ποσοστό φτάνει το 80 τοις εκατό όταν πρόκειται για ακατέργαστο ανεπεξέργαστο μάρμαρο.Οι δύο χώρες έχουν ιστορικά άριστες σχέσεις και τα τελευταία χρόνια η διμερής συνεργασία έχει ισχυρή δυναμική περαιτέρω ανάπτυξης”, πρόσθεσε η κυρία Χαϊδά.
Ο κλάδος του μαρμάρου αντανακλά αυτή την τάση. Τους πρώτους έντεκα μήνες του 2021, οι εξαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 35% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020, προσθέτοντας ότι υπάρχει περιθώριο για στενότερη συνεργασία.
“Η Ελλάδα είναι στην πραγματικότητα τέταρτη στον κόσμο στις εξαγωγές μαρμάρου. Εξάγουμε το 76 τοις εκατό της παραγωγής μας σε περισσότερες από 120 χώρες παγκοσμίως ενώ το 2021, η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου κατέγραψε αύξηση 25% στις εξαγωγές σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, φτάνοντας τα 332 εκατ. ευρώ (373 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), σύμφωνα με την κυρία Χαϊδά.
Η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου έχει επιδείξει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, ξεπερνώντας πολλές κρίσεις την τελευταία δεκαετία εφαρμόζοντας μια στρατηγική που βοήθησε στον πολλαπλασιασμό των εξαγωγών και του τζίρου.
Η ΣΕΜΜΘ, που αντιπροσωπεύει εταιρείες που καλύπτουν περίπου το 80-90 τοις εκατό της πρωτογενούς παραγωγής της χώρας και εξαγωγές σε ποσότητα αλλά και αξία μαρμάρου, προχωρά σε ένα στρατηγικό σχέδιο που υποστηρίζεται από το ελληνικό κράτος, με στόχο την ενίσχυση του ελληνικού brand name.
Το ελληνικό μάρμαρο είναι γνωστό διαχρονικά για τα πολύ καλά ποιοτικά του χαρακτηριστικά και για τη μεγάλη ποικιλία χρωμάτων του… Ο Παρθενώνας είναι ο πρεσβευτής του (ελληνικού) μαρμάρου.
Το ελληνικό μάρμαρο έχει ταυτιστεί με τα αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής και γλυπτικής, όπως οι ναοί ,2.500 ετών, στον λόφο της Ακρόπολης, η Αφροδίτη της Μήλου ή ο Ερμής του Πραξιτέλη.
Οι ελληνικές εταιρείες χτίζουν πάνω σε αυτή την κληρονομιά και το ελληνικό μάρμαρο έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα και στην Όπερα της Σαγκάης στην Κίνα, σύμφωνα με το Enterprise Greece.
Κατά τη διάρκεια της οξείας ελληνικής κρίσης χρέους που έφερε τη χώρα στο χείλος της χρεοκοπίας, η βιομηχανία μαρμάρου στηριζόταν στις ξένες αγορές και άνθισε.
«Για τις ελληνικές εταιρείες μαρμάρου, η εξωστρέφεια είναι ο μόνος τρόπος για τη βιώσιμη ανάπτυξή τους… Τη δεκαετία 2008-2018 καταφέραμε ως κλάδος όχι μόνο να μην έχουμε ζημιές, αλλά να αυξήσουμε τις εξαγωγές μας», τόνισε η κυρία Χαϊδά.
Το 2008 η συνολική αξία των εξαγωγών ήταν 130 εκατ. ευρώ και το 2018 είχε φτάσει τα 437 εκατ. ευρώ, όπως εξήγησε.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 670 εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον κλάδο στην Ελλάδα. Ο κλάδος απασχολεί άμεσα 6.500 εργαζόμενους και έμμεσα 18.000 εργαζόμενους.
(1 ευρώ = 1,13 δολάρια ΗΠΑ)