Οι εξαγωγές πολύτιμων λίθων και κοσμημάτων από την Ινδία αυξήθηκαν κατά 71 τοις εκατό κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του τρέχοντος οικονομικού έτους (Απρίλιος-Δεκέμβριος 2021-22) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου οικονομικού έτους, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία που δημοσίευσε το Yπουργείο Εμπορίου Ινδίας.
Με πολύτιμους λίθους και κοσμήματα αξίας 28,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων που έχουν ήδη εξαχθεί κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του τρέχοντος έτους, έχει ήδη ξεπεράσει τις εξαγωγές των 26,02 δισεκατομμυρίων δολαρίων που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου δημοσιονομικού έτους (Απρίλιος-Μάρτιος 2020-21) και φαίνεται ότι θα βελτιώσει το προηγούμενο υψηλό των 35,89 $ δισεκατομμύρια που κλιμακώθηκαν τον Απρίλιο-Μάρτιο 2019-20.
Ο τομέας των πολύτιμων λίθων και των κοσμημάτων αντιπροσώπευε το 9,6 τοις εκατό του καλαθιού εξαγωγών της Ινδίας κατά τον Απρίλιο-Δεκέμβριο 2021, συγκεντρώνοντας το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο εμπορευμάτων
Η βιομηχανία πολύτιμων λίθων και κοσμημάτων συνεισφέρει επίσης περίπου το 7 τοις εκατό του συνολικού ΑΕΠ της Ινδίας και απασχολεί το μεγαλύτερο εξειδικευμένο και ημιειδικευμένο εργατικό δυναμικό άνω των 5 εκατομμυρίων.
Η Ινδία έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί ως ο μεγαλύτερος κόμβος εμπορίας διαμαντιών στον κόσμο, με πολύτιμους λίθους και κοσμήματα ως τομέα εστίασης για την προώθηση των εξαγωγών, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Η κυβέρνηση έχει λάβει διάφορα μέτρα για την προώθηση των επενδύσεων στον τομέα, τα οποία περιλαμβάνουν ένα ανανεωμένο σύστημα νομισματοποίησης χρυσού, μείωση των εισαγωγικών δασμών για τον χρυσό και υποχρεωτική σήμανση. Επιπλέον, Κοινό Κέντρο Παραγωγής/Επεξεργασίας, Κέντρα Σχεδιασμού, Εγκαταστάσεις Δοκιμών (συμπεριλαμβανομένων των Εγκαταστάσεων Plug & Play, όπου η βοήθεια κατά 90 τοις εκατό παρέχεται από την κυβέρνηση ως καταλύτης για τον τομέα. Κόμβοι μάρκετινγκ / εκθεσιακά κέντρα από ενώσεις λαμβάνουν την κυβέρνηση συνδρομή έως και 80 τοις εκατό του κόστους του έργου.
Το κέντρο έχει καθορίσει τέσσερα βήματα για να κάνει τον κλάδο των πολύτιμων λίθων και των κοσμημάτων της Ινδίας παγκόσμιο πρωτοπόρο:
1. Εστίαση στον σχεδιασμό (δημιουργία κατοχυρωμένων σχεδίων) προκειμένου να αυξήσουμε την προστιθέμενη αξία των προϊόντων μας και να κάνουμε την κατασκευή μας πιο κερδοφόρα.
2. Διαφοροποίηση εξαγωγικών προϊόντων: Έμφαση σε προϊόντα όπως μαργαριτάρια, ασήμι, πλατίνα, συνθετικές πέτρες, τεχνητά διαμάντια, κοσμήματα μόδας, κοσμηματοπωλεία μη χρυσού κ.λπ.
3. Συνεργασία με άλλα έθνη για οικονομικά αποδοτικές μεθόδους για την ενίσχυση της παραγωγής fusion κοσμημάτων και
4. Προωθήστε το Lab-Grown Diamond: Είναι φιλικά προς το περιβάλλον και οικονομικά προσιτά και θα συμβάλουν στις εξαγωγές της Ινδίας και θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας.