➢ H τσεχική υπηρεσία παράδοσης Rohlik αναζητά προμηθευτές σε όλη την Ευρώπη για να επεκτείνει τις επιχειρήσεις ιδιωτικής ετικέτας. Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην Τσεχία, τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ουγγαρία, θέλει να διευρύνει τις αρχικές της μάρκες καθώς και να προσθέσει δικές της μάρκες στην κατηγορία premium.
➢ Η Tegut αυξάνει τα καταστήματα αυτόματης πώλησης. Είκοσι καταστήματα Teo προγραμματίζεται να λειτουργήσουν το επόμενο έτος μαζί με τα ήδη υπάρχοντα δέκα. Το βραβευμένο αυτοματοποιημένο κατάστημα χωρίς ταμίες θα λειτουργεί σε αστικούς χώρους αλλά και ως shop-in-a-shop.
➢ Η Aldi UK αυξάνει τον αριθμό των περιφερειακών προμηθευτών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η εταιρεία στοχεύει να προσθέσει 100 νέους Βρετανούς προμηθευτές και σχεδιάζει να δαπανά 3,5 δισεκατομμύρια £ επιπλέον ετησίως σε περιφερειακές αγορές.
➢ Η Carrefour παρουσιάζει μια νέα γκάμα γκουρμέ προϊόντων με την επωνυμία Carrefour Extra στην Ισπανία. Η σειρά αποτελείται από περίπου 200 είδη, εκ των οποίων το 70% κατασκευάζεται στην Ισπανία.
➢ Η Pam Panorama κυκλοφόρησε το Pam Flash, μια υπηρεσία αγορών παντοπωλείου με παράδοση στο σπίτι μέσα σε μισή ώρα.
➢ Η Morrisons δημιουργεί «μίνι φάρμες» εντόμων σε χώρους παραγωγής αυγών ελεύθερης βοσκής, με στόχο τη μείωση της χρήσης προϊόντων σόγιας και την αύξηση της χρήσης φυσικής τροφής για τα πουλερικά. Τα έντομα θα τρέφονται με απόβλητα φρούτων και λαχανικών, δημιουργώντας έτσι ένα κυκλικό πρόγραμμα διατροφής με απορρίμματα.
➢ Η Netto Marken-Discount άνοιξε το πρώτο της αυτόνομο κατάστημα Pick & Go στο Μόναχο. Είναι ένα υβριδικό κατάστημα: οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν να κάνουν αυτόνομα τις αγορές τους χωρίς σάρωση ή διαδικασία ταμείου, ή, επιλέγοντας τον παραδοσιακό τρόπο αγοράς, να περάσουν από το ταμείο.
➢ Η Spar Slovenija προσφέρει καινοτόμα προϊόντα premium από τρεις τοπικούς σεφ Michelin στην αποκλειστική σειρά SPAR Premium.
➢ Η Aldi θα ξεκινήσει τη μεγάλης κλίμακας κυκλοφορία της νέας μορφής της, της Aniko 2.0, στην Ολλανδία το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Τα πιλοτικά καταστήματα Aniko 2.0 έτυχαν τόσο καλής υποδοχής από τους πελάτες, που η εταιρεία αποφάσισε να επιταχύνει τη μετατροπή.
➢ Η Carrefour αλλάζει το σύστημα ταμείων της παγκοσμίως. Το νέο πρόγραμμα, που ονομάζεται Smartpos, σχεδιάστηκε για να εξαλείψει κατά το δυνατό τις αρνητικές εμπειρίες των αγοραστών.
➢ Η Caprabo επενδύει 100 εκατομμύρια ευρώ την επόμενη πενταετία. Μέρος της επένδυσης θα πάει στο σχέδιό της να μετατρέψει τα καταστήματα σε μοντέλο νέας γενιάς. Το σχέδιο αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 με μια παγκόσμια επένδυση άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ.
➢ Η Penny κυκλοφόρησε την υπηρεσία Scan & Go σε 160 καταστήματα. Οι πελάτες μπορούν να καταγράφουν τις αγορές τους με τα δικά τους κινητά τηλέφωνα. Στο μέλλον όλα τα καταστήματά της θα προσφέρουν την υπηρεσία.
➢ Ο Όμιλος X5, κορυφαίος ρωσικός λιανοπωλητής τροφίμων, ανακοινώνει ότι η Perekrestok θα εφαρμόσει πιλοτικά μια νέα μορφή καταστήματος, με το όνομα Jam Perekrestok, με συνολική επιφάνεια μικρότερη από 300 τ.μ. και περιορισμένη γκάμα προϊόντων, που θα περιλαμβάνει τα προϊόντα της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 30%.
➢ Η Monoprix επαναλανσάρει ολόκληρη τη σειρά μακιγιάζ της. Αλλάζοντας το όνομα από Monop’ Make-Up σε Monoprix Make-Up, η σειρά αναθεωρήθηκε για να γίνει πιο πράσινη, τόσο στη σύνθεση του προϊόντος όσο και στη συσκευασία.
➢ Η κροατική Konzum εισήγαγε μια επιλογή πληρωμής με κρυπτονομίσματα στα ηλεκτρονικά της καταστήματα και έγινε έτσι ο πρώτος τοπικός λιανοπωλητής, που προσφέρει τη συγκεκριμένη υπηρεσία πληρωμών.
➢ Η Albert Heijn δοκιμάζει μια εφαρμογή για έξυπνα ρολόγια με το όνομα AH Wear, που θα μπορούσε να διευκολύνει τις αγορές. Μετά την εγκατάσταση της εφαρμογής στο smartwatch και στο τηλέφωνο, οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κάρτα επιβράβευσης AHs και να εξαργυρώσουν τα κουπόνια αγορών μέσω του ρολογιού.
Επιπλέον, μπορούν να δουν τη λίστα αγορών που δημιούργησαν και να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν προϊόντα.
➢ Η Lidl UK ανακοίνωσε σχέδια για τη δημιουργία 4.000 νέων θέσεων εργασίας σε ολόκληρη τη χώρα, με νέο στόχο καταστημάτων τα 1.100 καταστήματα έως το τέλος του 2025. Τα καταστήματα θα διαθέτουν ηλιακούς συλλέκτες και σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
➢ Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και ασφάλεια η διεξαγωγή της SOUVENIR EXPO GREECE. Η πρώτη ελληνική έκθεση για το 2022 δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εκθέσεις του έτους.