Export Greece Export World news 6)Οι κυρώσεις της Ρωσίας ωθούν το Καζακστάν να αυξήσει τις εξαγωγές μέσω της Κασπίας Θάλασσας
World news

6)Οι κυρώσεις της Ρωσίας ωθούν το Καζακστάν να αυξήσει τις εξαγωγές μέσω της Κασπίας Θάλασσας

Το Καζακστάν σχεδιάζει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω της Κασπίας Θάλασσας καθώς οι έμποροι αντιμετωπίζουν αυξανόμενα προβλήματα να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους μέσω της Ρωσίας που πλήττεται από κυρώσεις.

Η υπηρεσία Τύπου της κυβέρνησης είπε στις 7 Μαρτίου ότι μεγαλύτερος όγκος εμπορευμάτων θα μεταφερόταν κατά μήκος μιας διαδρομής που θα οδήγησε στα λιμάνια Aktau και Kuryk, μέσω της Κασπίας προς το Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν, και στη συνέχεια θα εκφορτωθεί ξανά σε πλοία στα λιμάνια του Μπατούμι στη Μαύρη Θάλασσα και το Πότι στη Γεωργία.

Αυτός ο υλικοτεχνικός διάδρομος, ο οποίος βασίζεται σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες συνδέσεις, είναι γνωστός ως Trans-Caspian International Transport Route, ή TTITR, και σχεδιάστηκε να δημιουργηθεί το 2017 , κυρίως μέσω συμφωνίας μεταξύ του Αζερμπαϊτζάν, της Γεωργίας και του Καζακστάν, αλλά επίσης σε συντονισμό με την Κίνα, την Τουρκία και την Ουκρανία. Η διαδρομή παρακάμπτει σημαντικά τη Ρωσία. Το Καζακστάν χρησιμοποιεί κυρίως αυτόν τον διάδρομο για να εξάγει πετροχημικά προϊόντα, σιδηρούχα και μη σιδηρούχα μέταλλα, υγροποιημένο αέριο υδρογονάνθρακα, άνθρακα, σιτηρά, ελαιούχους σπόρους και άλλα φυτικά προϊόντα στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η διαδρομή, η οποία είναι γνωστή και ως Μεσαίος Διάδρομος, δεν έφτασε ποτέ ούτε καν κοντά στο να εκπληρώσει τις δυνατότητές της. Ο υπουργός Ανάπτυξης Βιομηχανίας και Υποδομών Kairbek Uskenbayev είπε ότι ο φόρτος εργασίας στο Aktau και το Kuryk ήταν μόνο το 23 τοις εκατό της χωρητικότητας.

Ωστόσο, η κίνηση κατά μήκος του TTITR έχει αυξηθεί σταθερά από το 2017. Κατά το έτος έναρξης της διαδρομής, περίπου 300 κοντέινερ στάλθηκαν κατά μήκος του διαδρόμου. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2021, αυτό είχε αυξηθεί σε περισσότερες από 7.000. Η Κίνα, της οποίας οι εξαγωγείς βλέπουν το TTITR ως μια πιο κερδοφόρα και ταχύτερη επιλογή μεταφοράς από το να διασχίζει τους ωκεανούς, συνέβαλε σημαντικά σε αυτόν τον όγκο.

Το πιο άμεσο κέρδος που φαίνεται ότι θα αποφέρει το Καζακστάν από την ετοιμότητά του να μεταφέρει περισσότερα αγαθά στην Κασπία είναι από την πώληση σιτηρών στην Τουρκία. Μια απότομη άνοδος των παγκόσμιων τιμών των σιτηρών από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία –οι τιμές έχουν φτάσει σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ των 430 $ ανά τόνο– σημαίνει ότι αυτές οι εξαγωγές έχουν γίνει πιο πολύτιμες.

Exit mobile version