Το εμπόριο των ΗΠΑ αυξήθηκε περισσότερο από 20% σε σχέση με τον ρυθμό ρεκόρ του 2021, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Απογραφής των ΗΠΑ που δημοσιεύθηκαν πριν λίγες μέρες.
Οι εξαγωγές ξεπέρασαν σχεδόν τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο δίμηνο του έτους για πρώτη φορά, κλείνοντας στα 298,03 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι εισαγωγές ξεπέρασαν τα 400 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι τον Φεβρουάριο για πρώτη φορά – και σχεδόν ξεπέρασαν τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια για την εκκίνηση, αυξάνοντας τα 83,93 δισεκατομμύρια δολάρια σε σχέση με το ρεκόρ του 2021 στα 482,55 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το συνολικό εμπόριο ξεπέρασε τα 700 δισεκατομμύρια δολάρια για πρώτη φορά, αγγίζοντας τα 780,59 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 20,05%. Το εμπορικό έλλειμμα ανήλθε συνολικά στο ρεκόρ των 184,52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η αξία των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ εκτινάχθηκε 84,24%, τέσσερις φορές ταχύτερα από τον εθνικό μέσο όρο, καθώς η τιμή ενός βαρελιού πετρελαίου εκτινάχθηκε στις παγκόσμιες αγορές ως απάντηση στην εξημερωμένη πανδημία Covid-19, τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και άλλους παράγοντες. Ήταν η Νο. 1 στην κατάταξη εισαγωγή μέχρι τον Φεβρουάριο για πρώτη φορά από το 2014, με αξία 26,56 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι εισαγωγές φυσικού αερίου, σχεδόν στο σύνολό τους από τον Καναδά, καθώς και το LNG και άλλα αέρια πετρελαίου αυξήθηκαν επίσης τέσσερις φορές τον εθνικό μέσο όρο, ενώ οι εισαγωγές διυλισμένου πετρελαίου αυξήθηκαν διπλάσια από τον εθνικό μέσο όρο. Αυτά τα δύο κατέλαβαν τη 15η και την όγδοη θέση μεταξύ των εισαγωγών των ΗΠΑ. Το διυλισμένο πετρέλαιο ξεπέρασε τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια για πρώτη φορά, λήγοντας στα 10,49 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η κατηγορία φυσικού αερίου έφτασε τα 4,66 δισεκατομμύρια δολάρια.
Από την πλευρά των εξαγωγών, αυτά τα τρία ήταν τα τρία πρώτα. Φέτος, η βενζίνη και άλλα προϊόντα διύλισης πετρελαίου κατέλαβαν την πρώτη θέση για πρώτη φορά, στα 16,24 δισεκατομμύρια δολάρια. Η αξία αυξήθηκε τρεις φορές ταχύτερα από τις συνολικές εισαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 18,47%.
Πέρυσι εκείνη την εποχή, η κορυφαία εξαγωγή σε αξία ήταν το φυσικό αέριο, το LNG και άλλα αέρια πετρελαίου. Μέχρι τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, η κατηγορία κατατάσσεται στην τρίτη θέση με αξία 13,32 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Δεύτερη κατάταξη ήταν το πετρέλαιο, με την αξία να αυξάνεται τέσσερις φορές ταχύτερα από τον εθνικό μέσο όρο στα 14,97 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι καθαρός εξαγωγέας προϊόντων διύλισης πετρελαίου όπως η βενζίνη και αερίων υδρογονανθράκων όπως το φυσικό αέριο. Αν και οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν καθαρός εισαγωγέας πετρελαίου, αυτό το χάσμα έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Σήμερα, οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 56% της αξίας των εισαγωγών.
Οι τρεις κορυφαίοι εμπορικοί εταίροι των Ηνωμένων Πολιτειών δεν αποτελούν έκπληξη — μόνο η σειρά αλλάζει. Φέτος, το Μεξικό κατέλαβε την πρώτη θέση για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, αν και ολοκλήρωσε τη χρονιά πρώτο μόνο μία φορά. Κατατάχθηκε δεύτερη για το 2021. Η Κίνα και ο Καναδάς ήταν δεύτερη και τρίτη, τρίτη και πρώτη το 2021.
Η αξία που τους χώριζε ήταν εξαιρετικά μικρή: Μεξικό, 113,19 δισεκατομμύρια δολάρια. Κίνα, 113,18 δισεκατομμύρια δολάρια και Καναδάς 112,98 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ήταν η τρίτη χρονιά που το Μεξικό ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε αμφίδρομες συναλλαγές κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους και η πρώτη φορά που και οι τρεις το έκαναν τον Φεβρουάριο. Όπως συνηθίζεται, μέσω τριών χωρών αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 43% του συνόλου του εμπορίου των ΗΠΑ.
Τόσο ο Καναδάς όσο και η Κίνα είχαν προηγουμένως σπάσει το ορόσημο των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το 2013 και το 2018, αντίστοιχα.
Ωστόσο, το εμπόριο του Μεξικού και του Καναδά αυξήθηκε ελαφρώς πιο αργά από τον εθνικό μέσο όρο του 20,05% και το εμπόριο της Κίνας αυξήθηκε ελαφρώς πιο γρήγορα.
Η ταχύτερη ανάπτυξη προήλθε από χώρες όπως η Ινδία (32%), η Ταϊβάν (31,29%), η Βραζιλία (32,83%), η Ισπανία (44,63%), η Χιλή (41,37%), η Τουρκία (55,54%) και η Σαουδική Αραβία (70%). οι πραγματικές αυξήσεις σε δολάρια ήταν μικρότερες.
Το κορυφαίο λιμάνι της χώρας μέχρι τον Φεβρουάριο ήταν το Διεθνές Αεροδρόμιο O’Hare του Σικάγο, ξεπερνώντας το παραδοσιακό Νο. 1, το λιμάνι του Λος Άντζελες.
Το εμπόριο στο O’Hare, το οποίο τερμάτισε στην κορυφή το 2021 για πρώτη φορά, αυξήθηκε σχεδόν 50% ταχύτερα από τον εθνικό μέσο όρο μέχρι τον Φεβρουάριο. Έγινε το πρώτο αεροδρόμιο, λιμάνι ή συνοριακό πέρασμα των ΗΠΑ που ξεπέρασε το εμπόριο των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους δύο μήνες του έτους, αν και μέρος του πετρελαίου που διοχετεύεται από τον Καναδά περιλαμβάνεται στο σύνολο του.
Το εμπόριο αυξήθηκε ακόμη περισσότερο στο λιμάνι του Χιούστον από το O’Hare – 13,62 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 12,13 δισεκατομμυρίων δολαρίων – και τριπλασιάστηκε από τον εθνικό μέσο όρο. Αυτό οφείλεται, φυσικά, στα κέρδη στις εξαγωγές και εισαγωγές ενέργειας.
Το Χιούστον κατατάχθηκε στο Νο. 6 μεταξύ των 450 και πλέον αεροδρομίων, θαλάσσιων λιμένων και συνοριακών σημείων διέλευσης της χώρας, ακολουθώντας μόνο το Σικάγο, το Λος Άντζελες, το Πορτ Λαρέδο, το Λιμάνι του Νιούαρκ και το JFK International.