Αρκετά εστιατόρια που ειδικεύονται στα πιάτα με κοτόπουλο δήλωσαν ότι θα επηρεαστούν σε μεγάλο βαθμό από την απαγόρευση των εξαγωγών πουλερικών από τη Μαλαισία, καθώς προετοιμάζονται για έλλειψη προσφοράς φρέσκων κοτόπουλων και αύξηση των τιμών.
Ενώ οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που πωλούν πιάτα όπως ρύζι κοτόπουλου και τηγανητό κοτόπουλο είπαν ότι αναζητούν εναλλακτικές πηγές, ίσως χρειαστεί να στραφούν στο κατεψυγμένο κοτόπουλο αντί για το φρέσκο.
Αυτό είναι πιθανό να επηρεάσει την ποιότητα του φαγητού τους, πρόσθεσαν.
Ο κ. Bernard Tay, διευθυντής της Jinjja Chicken Singapore, είπε ότι και τα περίπου 500 κιλά κοτόπουλου που πωλούνται στα πέντε καταστήματα της εταιρείας είναι φρέσκο κοτόπουλο από τη Μαλαισία.
«Από την πρώτη μέρα που ανοίξαμε, δεσμευτήκαμε να χρησιμοποιούμε μόνο φρέσκες και ποτέ κατεψυγμένες φτερούγες κοτόπουλου. Αυτή είναι η υπόσχεσή μας στους πελάτες μας και ελπίζουμε να την τηρήσουμε, ό,τι κι αν συμβεί», είπε.
Η επόμενη καλύτερη εναλλακτική είναι η χρήση παγωμένου κοτόπουλου, αν και αναγνώρισε ότι οι επιλογές για την προμήθεια κοτόπουλου είναι «δυστυχώς αρκετά περιορισμένες».
«Η στροφή στο κατεψυγμένο κοτόπουλο παραμένει στο τέλος της λίστας μας ως έσχατη λύση», είπε ο κ. Tay.
«Το κατεψυγμένο κοτόπουλο είναι κατεψυγμένο κοτόπουλο, ό,τι κι αν κάνετε για να το επεξεργαστείτε, δεν μπορεί ποτέ να αντικαταστήσει το φρέσκο κρέας».
ΦΡΕΣΚΟ VS FROZEN
Την ίδια άποψη είχαν και άλλοι.
Ο κ. Affandi Abdul Rahman, ο οποίος διατηρεί μαζί με την οικογένειά του ένα κατάστημα με ρύζι κοτόπουλου και ayam penyet στο Marine Parade Central Market and Food Center, είπε ότι η ανακοίνωση της Μαλαισίας έχει προκαλέσει «μεγάλο πονοκέφαλο».
Αν και η συνεχής παροχή κατεψυγμένου κοτόπουλου σημαίνει ότι μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν την επιχείρησή τους, η γεύση είναι ένα άλλο θέμα, είπε.
«Η ποιότητα του (κατεψυγμένου) κοτόπουλου είναι πολύ διαφορετική. Δεν υπάρχει γεύση σε αυτό, η υφή είναι διαφορετική, δεν υπάρχει ωραία επίγευση», είπε στο CNA.
Στο Monga Taiwanese Fried Chicken, ο κ. Lem Cheong ελπίζει να αποφύγει τη χρήση κατεψυγμένου κοτόπουλου, επειδή το φρέσκο κοτόπουλο είναι ένα «κλειδί σημείο πώλησης» της μάρκας.
«Εάν πρέπει να καταφύγουμε στο κατεψυγμένο κοτόπουλο, τότε οι μέθοδοι παρασκευής, οι συνταγές και τα προϊόντα μας θα πρέπει επίσης να τροποποιηθούν ανάλογα για να διατηρηθεί ένα συγκεκριμένο επίπεδο ποιότητας των τροφίμων», δήλωσε ο διευθυντής επιχειρήσεων της Baoshi F&B Management, στην οποία ανήκει το τηγανητό. αλυσίδα κοτόπουλου στη Σιγκαπούρη.
Ανησυχεί για την ποιότητα των τροφίμων εάν χρησιμοποιηθεί κατεψυγμένο κοτόπουλο.
«Η ποιότητα του φαγητού μας σίγουρα θα επηρεαστεί, η γεύση μπορεί να μην ταιριάζει στον ουρανίσκο των πελατών μας», πρόσθεσε.
Ο κ. Anthony Yeoh, ιδιοκτήτης του εστιατορίου Summer Hill όπου το ψητό και το τηγανητό κοτόπουλο είναι μπεστ σέλερ, είπε ωστόσο ότι η διαφορά μεταξύ φρέσκου και κατεψυγμένου μπορεί να μην είναι πολύ εμφανής στον άνθρωπο στο δρόμο, επειδή η τεχνολογία των τροφίμων έχει βελτιωθεί με τα χρόνια, επιτρέποντας διαδικασίες όπως π. «φλας» πάγωμα.
Όταν το κρέας δεν είναι κατεψυγμένο, σχηματίζονται παγοκρύσταλλοι μέσα στο κρέας. «Όταν ξεπαγώνετε το κοτόπουλο, σπρώχνει το νερό ανάμεσα στις ίνες του κοτόπουλου και αυτό δημιουργεί μια αλλαγή στην υφή του κοτόπουλου… και έχει ένα είδος υδαρής γεύσης», εξήγησε.
Η μέθοδος μαγειρέματος θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στην τόνωση της γεύσης του κατεψυγμένου κοτόπουλου. Για παράδειγμα, το ψήσιμο για μια ώρα θα δώσει στο πιάτο καλύτερη γεύση από το τηγάνισμα, είπε ο κ. Yeoh.
ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΣΤΟΥΣ
Η πιθανή αύξηση των τιμών είναι επίσης μια «ανησυχητική ανησυχία», δεδομένου ότι μπορεί να βλάψει τα περιθώρια κέρδους, είπε ο κ. Cheong.
«Η απαγόρευση δεν έχει καν ξεκινήσει και έχουμε ήδη ειδοποιηθεί από τον προμηθευτή μας ότι οι τιμές κοτόπουλου θα αυξηθούν κατά 1,20 S$ ανά κιλό από σήμερα», είπε ο κ. Cheong.
«Δεν μπορούμε να φανταστούμε πόσο πιο ακριβό θα είναι όταν ξεκινήσει η απαγόρευση. Αναμένουμε ότι οι τιμές θα τριπλασιαστούν», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι η βιομηχανία F&B «μετά βίας ανακάμπτει» από τους περιορισμούς του COVID-19.
«Εάν οι τιμές συνεχίσουν να είναι απότομες για την προσφορά, μακροπρόθεσμα, είναι πιθανό να έρθει μια στιγμή που θα πρέπει να σταματήσουμε και να κλείσουμε την επιχείρηση», είπε.
Ο κ. Affandi είπε ομοίως ότι αναμένει αύξηση των τιμών, σημειώνοντας ότι θα ήταν ένα «τίμιο παιχνίδι» καθώς οι χειριστές θα βρίσκονται όλοι στο ίδιο σκάφος.
«Αν αυξήσουμε τις τιμές μας, θα ήταν δικαιολογημένο», είπε. Η οικογένεια είχε αυξήσει τις τιμές του ρυζιού κοτόπουλου και του ayam penyet κατά 0,30 S$ νωρίτερα φέτος για να αντιμετωπίσει τον γενικό πληθωρισμό.
Εν τω μεταξύ, ο κ. Tay είπε ότι η βιομηχανία θα πρέπει απλώς να εργαστεί σκληρότερα για να βρει λύσεις.
«Ασχολούμαστε με την πώληση κοτόπουλου. Εάν διακοπεί η πηγή της πρώτης ύλης, πρέπει απλώς να ψάξουμε περισσότερο για εναλλακτικές. Δεν υπάρχει άλλη διέξοδος. Έχουμε στόματα να ταΐσουμε, κυριολεκτικά και μεταφορικά», είπε.