Μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, το Πακιστάν είναι πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος δημοφιλής νέος πωλητής στο Amazon Marketplace με πάνω από 1,2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους προμηθευτές.
Το Πακιστάν επετράπη να εισέλθει στην Amazon τον Μάιο του 2021, ένα χρόνο μετά την έναρξη των συνομιλιών το 2020, μετά την εφαρμογή της πρώτης πολιτικής του Πακιστάν για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ανέφερε η έρευνα Marketplace Pulse.
Οι Πακιστανοί πωλητές μετρούν περισσότερους από τις υπόλοιπες χώρες στον κόσμο και υπάρχουν περισσότεροι πωλητές στο Πακιστάν σε σύγκριση με την Ινδία, το Βιετνάμ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά.
Η χώρα που μόλις εγγράφηκε στην αγορά φιλοξενεί τους τρεις μεγαλύτερους ομίλους πωλητών Amazon στον κόσμο: το “eCommerce by Enablers” με περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια μέλη, το “Extreme Commerce by Sunny Ali” έχει 1,1 εκατομμύρια μέλη και το “Ecommerce Success Pakistan”. έχει σχεδόν 200.000. Αυτές οι ομάδες ξεκίνησαν πολύ καιρό πριν επιτραπεί επίσημα στους Πακιστανούς πωλητές να πωλούν στο Amazon, σύμφωνα με το Market Plus.
Αυτοί οι πωλητές αναμένεται να συμβάλουν στις εξαγωγές του Πακιστάν άνω των 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι νέοι επιχειρηματίες και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε ολόκληρη τη χώρα θα μπορούν να επωφεληθούν από τα οφέλη που προσφέρει η πλατφόρμα, η οποία θα διευρύνει και θα διαφοροποιήσει το καλάθι των εξαγωγών του Πακιστάν. Αυτό όχι μόνο θα ενισχύσει τα έσοδά τους αλλά και θα βοηθήσει την κυβέρνηση να βελτιώσει τις μακροοικονομικές προοπτικές της χώρας, πρόσθεσε.
Η επέκταση του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι σημαντική για την υποστήριξη των μεσαίων και μικρών επιχειρήσεων ώστε να βοηθήσουν στη λειτουργία της κερδοφορίας με το αυξανόμενο κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Η πολιτική ηλεκτρονικού εμπορίου του Πακιστάν αποτελεί μέρος της συνολικής πολιτικής «Ψηφιακό Πακιστάν» που ξεκίνησε με στόχο να ανοίξει το δρόμο για ολιστική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα, δημιουργώντας ένα ευνοϊκό περιβάλλον στο οποίο οι επιχειρήσεις έχουν ίσες ευκαιρίες για σταθερή ανάπτυξη.
Οι κύριες εξαγωγές του Πακιστάν που συνεισφέρουν σε περισσότερα από 28 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στην εθνική οικονομία περιλαμβάνουν κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, δερμάτινα και αθλητικά είδη, χημικά, χαλιά και χαλιά. Το Πακιστάν εξάγει επίσης σημαντικές ποσότητες ρυζιού, ζάχαρης, βαμβακιού, ψαριών, φρούτων και λαχανικών.
Σύμφωνα με την ανάλυση ηλεκτρονικού εμπορίου, «Το Πακιστάν είναι η 37η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου με έσοδα 5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ το 2021, τοποθετώντας το μπροστά από το Ιράν και πίσω από το Ισραήλ.
Με αύξηση 45%, η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου του Πακιστάν συνέβαλε στον παγκόσμιο ρυθμό ανάπτυξης 15% το 2021. Όπως και στο Πακιστάν, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια. Καθώς αναδύονται νέες αγορές, η παγκόσμια ανάπτυξη θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Αυτή η ανάπτυξη θα προωθηθεί από την Ανατολική και τη Νοτιοανατολική Ασία με την αυξανόμενη μεσαία τάξη τους και την υποδομή εκτός σύνδεσης που υστερεί».
Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7% μεταξύ 2021 και 2025, το Πακιστάν αναμένεται ακόμη και να ξεπεράσει τον παγκόσμιο μέσο όρο του 6%, προσθέτει περαιτέρω.
Το Πακιστάν είχε υιοθετήσει μια πολιτική ηλεκτρονικού εμπορίου το 2019, αλλά απαιτούνται πολλά περισσότερα για ένα νόμο περί απορρήτου γενικής εφαρμογής ή μια εθνική προστασία των καταναλωτών, η οποία ισχύει άμεσα για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου συνδέεται αποκλειστικά με την εμπιστοσύνη του καταναλωτή και το αίσθημα ικανοποίησης που πρέπει να διασφαλιστεί σε βιομηχανικό και κρατικό επίπεδο για να βελτιωθούν περαιτέρω οι εξαγωγές.