Οι εξαγωγές βενζίνης της Κίνας τον Μάιο μειώθηκαν κατά 45,5% σε σχέση με πέρυσι και οι εξαγωγές ντίζελ μειώθηκαν κατά 92,7% παρά την καθυστέρηση της εγχώριας ζήτησης, καθώς οι εταιρείες δεν είχαν εξαγωγικές ποσοστώσεις, έδειξαν τα κινεζικά τελωνεία το Σάββατο.
Η Κίνα εξήγαγε 840.000 τόνους βενζίνης τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων, από 1,55 εκατομμύρια τόνους τον Μάιο του 2021 και 980.000 τόνους τον Απρίλιο.
Οι εξαγωγές ντίζελ μειώθηκαν στους 120.000 τόνους από 1,68 εκατομμύρια τόνους ένα χρόνο νωρίτερα και 530.000 τόνους τον προηγούμενο μήνα.
Τα εκτεταμένα lockdown που ξεκίνησαν τον Μάρτιο στον οικονομικό και εμπορικό κόμβο της Σαγκάης για τον περιορισμό του ιού COVID-19 έπληξαν την τοπική κατανάλωση βενζίνης, ντίζελ και καυσίμων αεροσκαφών. Η ζήτηση άρχισε μια μέτρια ανάκαμψη μόλις στα τέλη Μαΐου με κάποια χαλάρωση των περιορισμών κινητικότητας.
Οι συνολικές εξαγωγές διυλισμένων καυσίμων τον περασμένο μήνα, οι οποίες περιλαμβάνουν επίσης μαζούτ πλοίων, ήταν σχεδόν 40% χαμηλότερες από ένα χρόνο νωρίτερα στους 3,27 εκατομμύρια τόνους, τον δεύτερο χαμηλότερο μηνιαίο ρυθμό από τον Ιούλιο του 2020, έδειξαν προηγούμενα στοιχεία.
Οι εξαγωγές για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου υποχώρησαν 39% σε ετήσια βάση, καθώς το Πεκίνο μείωσε τις εξαγωγικές ποσοστώσεις για να περιορίσει την υπερβολική εγχώρια παραγωγή διυλιστηρίων.
Η διόγκωση των αποθεμάτων ως αποτέλεσμα της στάσιμης κατανάλωσης καυσίμου ώθησε την κυβέρνηση να εκδώσει μια επιπλέον παρτίδα αδειών στις αρχές Ιουνίου.
Τα στοιχεία του Σαββάτου έδειξαν ότι οι εξαγωγές καυσίμων αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένου του ανεφοδιασμού στα κινεζικά αεροδρόμια για διεθνείς πτήσεις, αυξήθηκαν στους 810.000 τόνους τον Μάιο από 570.000 τόνους ένα χρόνο νωρίτερα, αν και μειωμένες από 960.000 τόνους τον Απρίλιο.
Οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Κίνας μειώθηκαν κατά 28% σε ετήσια βάση σε 4,93 εκατομμύρια τόνους, με τις εισαγωγές από το έτος μέχρι σήμερα να έχουν μειωθεί κατά 19,6% καθώς οι καταναλωτές απέφευγαν από τις αγορές spot ενόψει του υψηλού κόστους εισαγωγής.
Οι εισαγωγές φυσικού αερίου μέσω αγωγών, κυρίως από το Τουρκμενιστάν και τη Ρωσία, αυξήθηκαν κατά 26% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τους 4,15 εκατ. τόνους ρεκόρ, ξεπερνώντας τους 4 εκατ. τόνους μόνο για δεύτερη φορά αφού έφτασαν σε αυτό το επίπεδο τον Δεκέμβριο.
Οι εισαγωγές κατά τους πρώτους πέντε μήνες αυξήθηκαν κατά 11,3% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τους 18,42 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με στοιχεία.
Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τις λεπτομέρειες του εμπορίου, όγκους σε εκατομμύρια τόνους.
Εξαγωγές
|
Ενδέχεται
|
y/y % μεταβολή
|
Ιαν-Μάιος
|
y/y % μεταβολή
|
Βενζίνη
|
0,84
|
-45,5
|
4.86
|
-40
|
Ντίζελ
|
0,12
|
-92,7
|
1,73
|
-83,7
|
Καύσιμα για τζετ
|
0,81
|
42.6
|
3.76
|
33.7
|
Εισαγωγή
|
Ενδέχεται
|
y/y % μεταβολή
|
Ιαν-Μάιος
|
y/y % μεταβολή
|
LNG
|
4,93
|
-28.1
|
26.49
|
-19.6
|