Οι αποστολές αυτοκινήτων στην Κίνα ανέκαμψαν τον Μάιο, με τις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων να υπερδιπλασιάζονται καθώς σταδιακά έληξαν τα lockdown για τον Covid.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα απέστειλαν ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων (19,2 δισεκατομμύρια R), αυξημένα κατά 122% σε σχέση με πέρυσι και σχεδόν τριπλάσια από το επίπεδο τον Απρίλιο, όταν τα εργοστάσια αυτοκινήτων στο Τσανγκτσούν και τη Σαγκάη, όπως αυτά που διευθύνει η Telsa, έκλεισαν ή μόλις ανοίξει.
Επιβατικά αυτοκίνητα αξίας 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων (44 δισεκατομμύρια R4) εξήχθησαν, το τέταρτο υψηλότερο μηνιαίο σύνολο τα τελευταία χρόνια.
Με τις εγχώριες πωλήσεις να μειώνονται για 11 από τους τελευταίους 12 μήνες, οι εταιρείες αυτοκινήτων στην Κίνα έχουν ενισχύσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό, με τις εξαγωγές μόνο τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους να υπερβαίνουν ολόκληρο το 2020.
Η μεγαλύτερη αγορά είναι η Ευρώπη, η οποία πήρε σχεδόν τις μισές αποστολές τον Μάιο και περίπου τα τρία τέταρτα των εξαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με μεγάλο μέρος των υπόλοιπων να πηγαίνουν στην Ασία.
Η τρέχουσα πλεονάζουσα ικανότητα παραγωγής EV της Κίνας και οι χαμηλές εγχώριες πωλήσεις σημαίνουν ότι θα συνεχίσει να είναι σημαντικός εξαγωγέας μεσοπρόθεσμα, σύμφωνα με τον Stephen Dyer, διευθύνοντα σύμβουλο της AlixPartners με έδρα τη Σαγκάη.
Η Κίνα αποτελούσε σχεδόν το 60% των παγκόσμιων εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων το 2021 και η τάση συνεχίζεται το 2022, αν και το νέο εργοστάσιο της Tesla στην Ευρώπη μπορεί να επιβραδύνει τις εξαγωγές από την Κίνα, είπε.
Η Tesla απέστειλε περισσότερα από 22.000 αυτοκίνητα στο εξωτερικό τον περασμένο μήνα, αφού εξήγαγε μόνο 60 τον Μάρτιο και κανένα τον Απρίλιο, όταν διέκοψε τη συναρμολόγηση λόγω του lockdown στη Σαγκάη.
«Η επανέναρξη της παραγωγής στη Σαγκάη έχει συμβάλει σημαντικά στις εξαγωγές αυτοκινήτων», δήλωσε ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, σε μια ενημέρωση νωρίτερα αυτό το μήνα.
Οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων ήταν το 21% των συνολικών αποστολών, είπε, υποστηριζόμενες από την ανάκαμψη μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων της Tesla και της SAIC, που εδρεύουν και οι δύο στη Σαγκάη.