Ως μία μεταβατική χρονιά χαρακτήρισε το 2022 σε δηλώσεις του από το περίπτερο της Κρι Κρι στην Sial, στο Παρίσι, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Παναγιώτης Τσινάβος. «Είναι μία καλή χρονιά για τον τομέα του ελληνικού γιαουρτιού στις εξαγωγές. Εμείς κλείνουμε νέες συνεργασίες στην Ευρώπη και χτίζουμε θέση για τα επόμενα χρόνια» σημείωσε. Το 2022 εκτιμά ότι ο κύκλος εργασιών, ο οποίος θα προέλθει από εξαγωγές θα αφορά πλέον τον μισό τζίρο της εταιρείας έναντι 47% που ήταν το 2021. Αιχμή του δόρατος στα επώνυμα προϊόντα γιαουρτιού που απευθύνονται στις διεθνείς αγορές είναι τα «super spoon» τα οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας προσφέρουν μία διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και προσδίδουν προστιθέμενη στην εταιρεία.
Παρά την πτώση που γνωρίζει η αγορά γιαουρτιού στην Ελλάδα, η Κρι Κρι κινείται ανοδικά χάρη στο «χαρμάνι» που περιλαμβάνει υψηλό μερίδιο αγοράς στα private label σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς και ισχυροποίηση του σήματος στην Ελλάδα. «Κινούμαστε με διψήφια ποσοστά ανόδου τόσο σε όγκο όσο και σε αξία όπου μέσα σε αυτή συμπεριλαμβάνονται και οι τιμαριθμικές αυξήσεις» αναφέρει ο κ. Τσινάβος. Σύμφωνα με στοιχεία μετρήσεων στο οκτάμηνο η αγορά του private label γιαουρτιού αυξήθηκε κατά 30% την ώρα που τα επώνυμα κινούνταν με πτώση της τάξης του 3% σε όγκο.
Αύξηση μεριδίων στην Ελλάδα
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Κρι Κρι, η εταιρεία κινείται κόντρα στην κατηγορία και στο επώνυμο προϊόν, καθώς κερδίζει και εκεί μερίδια με αποτέλεσμα να έχει σταθεροποιηθεί στη δεύτερη θέση της συνολικής αγοράς επώνυμου γιαουρτιού τόσο σε όγκο όσο και σε αξία με μερίδιο της τάξης του 17%, αυξάνοντας την απόσταση από τον τρίτο της αγοράς. Μία σημαντική επιτυχία της διοίκησης της εταιρείας είναι ότι πλέον τα μερίδια σε αξία – που ήταν το «αδύνατο σημείο» των περασμένων ετών – κινούνται σε επίπεδα υψηλότερα από ότι αυτά που κατέχει η εταιρεία σε επίπεδο όγκου.
Σε ό,τι αφορά στη μείωση της κερδοφορίας στο εξάμηνο αυτή οφείλεται σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο στην απορρόφηση ενός σημαντικού μέρους των αυξήσεων σχεδόν σε όλα τα στάδια παραγωγής. «Δεν μπορείς να δεις ευκαιριακά μία αγορά την οποία έχει χτίσει θέση τόσα χρόνια. Με την κίνησή μας πιστεύω και σεβασμό δείχνεις στον καταναλωτή και στηρίζεις την κοινωνία. Δεν μπορείς υπό αυτές τις συνθήκες που ισχύουν να σε ενδιαφέρει το κέρδος, το οποίο θα είναι προσωρινό εάν δεν επιστέψεις στην κοινωνία και στο περιβάλλον που δραστηριοποιείσαι, αυτό που μπορείς και αντέχεις να προσφέρεις. Στόχος της πολιτικής μας μέσα από αυτές τις κινήσεις είναι να στηρίξουμε και τα μερίδια ούτως ώστε όταν εξομαλυνθούν οι τιμές τα κέρδη να επιστρέψουν σε πολλαπλάσια μεγέθη» αναφέρει.
Τέλος, θετικά είναι τα μηνύματα από την προσπάθεια διείσδυσης των παγωτών στην ασιατική αγορά με αιχμή του δόρατος εδώ το greek frozen yogurt. Η Κρι Κρι είναι τοποθετημένη στην αγορά της Νοτίου Κορέας με τους όγκους να αυξάνονται σταθερά και φορτία να φεύγουν πλέον σε μηνιαία βάση. «Η Νότια Κορέα αποτελεί μια αγορά βάση για εμάς στην περιοχή, καθώς έχουμε αρχίσει να έχουμε παραγγελίες από γειτονικές χώρες. Για εμάς στόχος είναι η είσοδός μας και στην αγορά της Ιαπωνίας, η οποία αποτελεί μια μεγάλη και οικονομικά ισχυρή αγορά. Έχουν γίνει επαφές και πιστεύουμε ότι το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιήσουμε τις πρώτες μας εξαγωγές παγωτού στην χώρα» ανέφερε ο κ. Τσινάβος.
πηγή: Κωστής Χριστοδούλου Powergame.gr