Export Greece Exhibitions Exhibitions News 4) “Το Μάννα” Τσατσαρωνάκη: Το κρητικό παξιμάδι που ταξιδεύει σε 35 χώρες
Exhibitions News

4) “Το Μάννα” Τσατσαρωνάκη: Το κρητικό παξιμάδι που ταξιδεύει σε 35 χώρες

Το παξιμάδι, ως εξαγωγικό προϊόν θα μπορούσε να θεωρηθεί δύσκολη πίστα γιατί οι ξένοι δεν το συμπεριλαμβάνουν συχνά στη διατροφή τους, σύμφωνα με τα όσα  μας λέει ο κύριος Νίκος Ανανίκας, Marketing Manager τηε εταιρείας. “Το μάννα” Τσατσαρωνάκη όμως, ταξιδεύει ανά τον κόσμο για να συναντήσει όλους τους έλληνες του εξωτερικού καθώς  αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Μεσογειακής Διατροφής.

Για το λόγο αυτό η βεντάλια των προϊόντων έχει ανοίξει και έχουν μπει στο portfolio της εταιρείας βουτήματα, μπισκότα και κουλουράκια ώστε να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε ότι αφορά τις εξαγωγές. Το ποσοστό των εξαγωγών κυμαίνεται περίπου στο 10% του συνολικού τζίρου ενώ η  εταιρεία εξάγει σε περισσότερες από 35 χώρες, με βασικές αγορές την Αμερική, τον Καναδά, Γερμανία και την Αυστραλία δηλαδή όπου υπάρχει συγκεντρωμένος απόδημος ελληνισμός.

Τα προϊόντα που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στο εξωτερικό εκτός από τα παξιμάδια είναι οι γλυκές κατηγορίες όπως τα μπισκότα και τα λαδοκούλουρα.

Αναφορικά με τις εξαγωγές στην Σκανδιναβία ο κύριος Ανανίκας αναφέρει πως το ποσοστό είναι ικανοποιητικό μεν αλλά μικρό δε καθώς είναι δύσκολο να εκπαιδεύσεις μία άλλη χώρα, μία άλλη κουλτούρα σε κάτι τόσο μοναδικό όπως είναι το παξιμάδι και είναι ένα βάρος που δεν μπορεί να το σηκώσει μόνη της μία εταιρεία.

Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας σύμφωνα με τον κο Ανανίκα είναι η ενδυνάμωση και η αύξηση των πωλήσεων, στις χώρες που υπάρχει ήδη παρουσία. Η ανάπτυξη του πελατολογίου αλλά και η σύσφιξη σχέσεων με ήδη υπάρχοντες πελάτες είναι και οι βασικοί λόγοι συμμετοχής στις διεθνείς εκθέσεις.

Το προϊόν από μόνο του, έχει πολλές δυνατότητες για ανοδική εξαγωγική πορεία καθώς είναι πολύ υγιεινό που σημαίνει ότι είναι μέσα στα trends του healthy & wellness που είναι στα φόρτε τους τώρα. Σε ότι αφορά την Ελλάδα επειδή το παξιμάδι ανήκει σε μία μικρή κατηγορία, της τάξεως των 45.000.000€, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού τα κέρδη μοιράζονται σε πολλούς παίκτες στην αγορά. Αν και κατά τη διάρκεια του Covid-19 υπήρξε μία αύξηση της κατηγορίας λόγω της ανάγκης του κόσμου να επιστρέψει στις ρίζες και στα προϊόντα που ξέρει και εμπιστεύεται τώρα η πορεία φαίνεται να είναι σταθερή προς ελαφρώς πτωτική (σε όγκο).

FYI

Η εταιρεία “το μάννα” Τσατσαρωνάκη κατέχει περίπου το 30% του συνολικού μεριδίου της αγοράς παξιμαδιού στην Ελλάδα.

Exit mobile version