Η «Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια Α.Ε.» δραστηριοποιείται στην παραγωγή και τυποποίηση ελαιολάδου και σπορελαίων, όπως επίσης και στην εμπορία delicatessen προϊόντων με παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες. Το Export Greece μίλησε με τον κο Δημήτρη Δαμπασίνα, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή της εταιρείας για εξαγωγές, επενδύσεις αλλά και τις ευεργετικές ιδιότητες της χρήσης φαινολικού ελαιολάδου.
Προϊόντα και τάσεις της αγοράς
Ο λόγος της γέννησης του πρώιμου εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου ENIGMA, εκτός από τη διαφοροποίηση που ήθελε να πετύχει η εταιρεία ήταν και τα εξαιρετικά οφέλη για τους καταναλωτές, που προκύπτουν μέσα από τη πρόσληψη φαινολών και συγκεκριμένα της ελαιοκανθάλης. Το πλάνο της εταιρείας σύμφωνα με τον κ. Δαμπασίνα είναι προς το Health, δηλαδή στροφή σε προϊόντα που έχουν υγειοπροστατευτικές ιδιότητες. Για το λόγο αυτό εκτός από το ENIGMA που είναι πλούσιο σε φαινόλες, υπάρχει και η σειρά Sparta Essences η οποία περιέχει αιθέρια έλαια και όχι απλά άρωμα ακριβώς για το λόγο της λήψης των συστατικών κατά τη χρήση. Εξαίρεση αποτελεί το Sparta Essences Butter που είναι με άρωμα καθώς δεν υπάρχει αιθέριο έλαιο βουτύρου. Ακόμα και αυτό όμως σαν επιλογή είναι πιο υγιεινό καθώς όλοι γνωρίζουμε τα συν στη διατροφή μας, ανάμεσα στο ελαιόλαδο και στο βούτυρο, ενώ παράλληλα καλύπτει και τις ανάγκες των vegans – vegetarians. Η τάση της αγοράς αυτή τη στιγμή είναι τα Healthy Products και έχοντας γρήγορα αντανακλαστικά η εταιρεία και επενδύοντας σε αυτά τα προϊόντα, διαφοροποιείται ανάμεσα στα υπόλοιπα ελαιόλαδα, σε Ελλάδα και εξωτερικό αλλά παραμένει και ανταγωνιστική καθώς έχει πιάσει το trend της εποχής.
Εξαγωγές
Οι εξαγωγές σύμφωνα με τον κ. Δαμπασίνα είναι περίπου το 20% του τζίρου αλλά το νούμερο αυτό προκύπτει καθώς έχει ανέβει σημαντικά η αγορά της Ελλάδας. Στόχος είναι οι μακρινές αγορές, αφού η Ευρώπη λόγω Ιταλίας και Ισπανίας θεωρούνται ήδη κορεσμένες. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μία από τις χώρες που έχουν ήδη πολύ δυνατή παρουσία, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη αλλά και η Ταϊλάνδη.
Ισοτιμία δολαρίου μύθοι και πραγματικότητα
Σε ότι αφορά την αγορά της Αμερικής ο κ. Johnny Vertelis, Διευθυντής Εξαγωγών της «Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια», σε σχετική ερώτηση για την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, αναφέρει χαρακτηριστικά “ο κλάδος του ελαιολάδου τα δύο τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει το αγκάθι της υψηλής τιμής στην πρώτη ύλη. Άρα στην ουσία η ισοτιμία ευρώ και δολαρίου σαν χαμηλότερη τιμή στο προϊόν δεν φτάνει στον τελικό καταναλωτή. Αυτό έχει επηρεάσει γενικά τις τιμές και ειδικά των εξαγωγών Ελαιολάδου, αφού ναι μεν ευνοούνται οι εξαγωγές όμως η τιμή παραμένει υψηλή στον τελικό προορισμό που είναι το ράφι. Επίσης μπορεί για μας στην Ελλάδα αλλά και στις ευρωπαϊκές χώρες το λάδι να είναι απαραίτητο προϊόν για τη διατροφή μας, όμως στον υπόλοιπο κόσμο δεν συμβαίνει το ίδιο, με αποτέλεσμα να υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο ο τελικός καταναλωτής να στραφεί σε υποκατάστατα έλαια”
Επενδύσεις
Η εταιρεία έχει μπει σε πρόγραμμα του Αναπτυξιακού Νόμου και ετοιμάζει μία νέα γραμμή παραγωγής, η οποία θα τοποθετηθεί λίγο μετά τον Μάιο του 2023. Η νέα γραμμή θα διευκολύνει την αύξηση παραγωγής και θα βοηθήσει στη γενικότερη λειτουργία του εργοστασίου. Τέλος, θα προβούν και σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε όλες τις μονάδες τους.