Οι εξαγωγές είναι αγαθά και υπηρεσίες που παράγονται σε μια χώρα και πωλούνται σε αγοραστές σε μια άλλη. Οι εξαγωγές, μαζί με τις εισαγωγές, αποτελούν το διεθνές εμπόριο.
Κατανόηση των Εξαγωγών
Οι εξαγωγές είναι απίστευτα σημαντικές για τις σύγχρονες οικονομίες, επειδή προσφέρουν στους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις πολλές περισσότερες αγορές για τα προϊόντα τους. Μία από τις βασικές λειτουργίες της διπλωματίας και της εξωτερικής πολιτικής μεταξύ των κυβερνήσεων είναι η ενίσχυση του οικονομικού εμπορίου, η ενθάρρυνση των εξαγωγών και των εισαγωγών προς όφελος όλων των εμπορικών μερών.
Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Statista, το 2021, οι μεγαλύτερες εξαγωγικές χώρες στον κόσμο (σε δολάρια) ήταν η Κίνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ιαπωνία.Η Κίνα σημείωσε εξαγωγές περίπου 2,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε αγαθά, κυρίως ηλεκτρονικό εξοπλισμό και μηχανήματα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες εξήγαγαν περίπου 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια, κυρίως κεφαλαιουχικά αγαθά. Στις εξαγωγές της Γερμανίας, που ανέρχονται σε περίπου 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, κυριαρχούσαν τα μηχανοκίνητα οχήματα —όπως και οι εξαγωγές της Ιαπωνίας, που ανήλθαν συνολικά σε περίπου 705 δισεκατομμύρια δολάρια. Τέλος, η Ολλανδία είχε εξαγωγές περίπου 709 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι εταιρείες εξάγουν προϊόντα και υπηρεσίες για διάφορους λόγους. Οι εξαγωγές μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη εάν τα αγαθά δημιουργήσουν νέες αγορές ή επεκτείνουν τις υπάρχουσες και μπορεί ακόμη και να παρουσιάσουν μια ευκαιρία να κατακτήσουν σημαντικό παγκόσμιο μερίδιο αγοράς . Οι εταιρείες που εξάγουν διαχέουν τον επιχειρηματικό κίνδυνο διαφοροποιώντας σε πολλαπλές αγορές.
Η εξαγωγή σε ξένες αγορές μπορεί συχνά να μειώσει το κόστος ανά μονάδα επεκτείνοντας τις εργασίες για την κάλυψη της αυξημένης ζήτησης. Τέλος, οι εταιρείες που εξάγουν σε ξένες αγορές αποκτούν νέες γνώσεις και εμπειρία που μπορεί να επιτρέψουν την ανακάλυψη νέων τεχνολογιών, πρακτικών μάρκετινγκ και γνώσεων για ξένους ανταγωνιστές.
Ειδική προσοχή: Εμπορικοί φραγμοί και άλλοι περιορισμοί
Εμπορικό εμπόδιο είναι κάθε κυβερνητικός νόμος, κανονισμός, πολιτική ή πρακτική που έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τα εγχώρια προϊόντα από τον ξένο ανταγωνισμό ή να τονώνει τεχνητά τις εξαγωγές συγκεκριμένων εγχώριων προϊόντων. Τα πιο συνηθισμένα εμπόδια στο εξωτερικό εμπόριο είναι τα μέτρα και οι πολιτικές που επιβάλλονται από την κυβέρνηση που περιορίζουν, εμποδίζουν ή εμποδίζουν τη διεθνή ανταλλαγή αγαθών και υπηρεσιών.
Οι εταιρείες που εξάγουν αντιμετωπίζουν ένα μοναδικό σύνολο προκλήσεων. Είναι πιθανό να πραγματοποιηθούν πρόσθετες δαπάνες, επειδή οι εταιρείες πρέπει να διαθέσουν σημαντικούς πόρους για την έρευνα ξένων αγορών και την τροποποίηση προϊόντων ώστε να ανταποκρίνονται στην τοπική ζήτηση και κανονισμούς.
Οι εξαγωγές διευκολύνουν το διεθνές εμπόριο και τονώνουν την εγχώρια οικονομική δραστηριότητα δημιουργώντας θέσεις εργασίας, παραγωγή και έσοδα.
Οι εταιρείες που εξάγουν συνήθως εκτίθενται σε υψηλότερο βαθμό χρηματοοικονομικού κινδύνου. Οι μέθοδοι είσπραξης πληρωμών, όπως ανοιχτοί λογαριασμοί, πιστωτικές επιστολές , προπληρωμή και αποστολή , είναι εγγενώς πιο περίπλοκες και απαιτούν περισσότερο χρόνο για να διεκπεραιωθούν από τις πληρωμές από εγχώριους πελάτες.
Παράδειγμα εξαγωγών
Ένα παράδειγμα αμερικανικής εξαγωγής που κάνει τον δρόμο του σε όλο τον κόσμο είναι το bourbon, ένα είδος ουίσκι εγγενές στις ΗΠΑ (στην πραγματικότητα, ορίζεται ως “διακριτικό προϊόν των Ηνωμένων Πολιτειών” από ψήφισμα του Κογκρέσου των ΗΠΑ).
Επιπλέον, εάν το ποτό φέρει την ετικέτα Kentucky bourbon, πρέπει να παράγεται στην πολιτεία του Kentucky, παρόμοια με τον τρόπο που ένα αφρώδες κρασί πρέπει να προέρχεται από την περιοχή Champagne της Γαλλίας για να αυτοαποκαλείται “σαμπάνια”.
Η παγκόσμια αγορά έχει αναπτύξει μεγάλη δίψα για το αμερικανικό μπέρμπον γενικά και το μπέρμπον του Κεντάκι, ειδικότερα, τον 21ο αιώνα. Ωστόσο, το 2018, οι εμπορικοί πόλεμοι μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κίνας οδήγησαν στην επιβολή δασμών 25% στο απόσταγμα με βάση το καλαμπόκι, αφήνοντας μια ξινή γεύση στο στόμα πολλών οινοπνευματοποιών, εξαγωγέων και διανομέων.
Bonus Info
- Η εξαγωγή αναφέρεται σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που παράγεται σε μια χώρα αλλά πωλείται σε αγοραστή στο εξωτερικό.
- Οι εξαγωγές είναι μια από τις παλαιότερες μορφές οικονομικής μεταφοράς και συμβαίνουν σε μεγάλη κλίμακα μεταξύ των εθνών.
- Οι εξαγωγές μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη εάν φτάσουν σε νέες αγορές και μπορεί ακόμη και να παρουσιάσουν μια ευκαιρία να κατακτήσουν σημαντικό παγκόσμιο μερίδιο αγοράς.
- Οι εταιρείες που πραγματοποιούν μεγάλες εξαγωγές συνήθως εκτίθενται σε υψηλότερο βαθμό χρηματοοικονομικού κινδύνου.