Κατά κοινή ομολογία, με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε και φέτος η συμμετοχή της Great
Exhibitions στην PLMA Amsterdam ’23. Την εταιρεία εμπιστεύθηκαν για την εκθεσιακή τους
παρουσία στην μεγαλύτερη έκθεση ιδιωτικής ετικέτας της Ευρώπης, πλήθος σημαντικών
Ελληνικών επιχειρήσεων που ξεχωρίζουν για τα ποιοτικά προϊόντα τους. Το περίπτερο της
εταιρείας στο τομέα του Food βρισκόταν σε κομβικό σημείο στο HALL 7 που αποτελούσε
υποχρεωτικό «πέρασμα» για τα HALL 8-12. Φυσικά, η Great Exhibitions είχε παρουσία και στο
Non-Food σε πολύ καλό σημείο στο Hall 11.
Κατά την επίσκεψη της Πρέσβειρας της Ελλάδας στην
Ολλανδία κ. Κατερίνας Γκίνη μαζί με τον Σύμβουλο ΟΕΥ Α’
κ. Ευάγγελο Δαϊρετζή
Τα περίπτερά της είχε την τιμή να τα επισκεφτούν η Πρέσβης της Ελλάδας στην Ολλανδία κ. Κατερίνα Γκίνη συνοδευόμενη από τον Σύμβουλο ΟΕΥ Α’ κ. Ευάγγελο Δαϊρετζή. H PLMA πραγματοποιήθηκε στις 23-24 Μαΐου 2023 στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας και την επισκέφτηκαν περισσότεροι από 14.000 αγοραστές από 120
χώρες ενώ φιλοξένησε πάνω από 2.500 εκθέτες από 70 και πλέον χώρες.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ελκύουν όλο και μεγαλύτερη μερίδα του αγοραστικού κοινού.
Πλέον, έχει καταστεί έντονη η ανάγκη μεγάλων αλυσίδων λιανικού εμπορίου καθώς και Super
Markets να επενδύουν σε προϊόντα του κλάδου που θα τις βοηθήσουν το brand τους να
ξεχωρίσουν έναντι του ανταγωνισμού. Σε αντίθεση με το παρελθόν που τα συγκεκριμένα
προϊόντα θεωρούνταν κατώτερης ποιότητας, πλέον η ποιότητά τους είναι αντίστοιχη και κάποιες
φορές ξεπερνάει ανταγωνιστικά επώνυμα προϊόντα, καταφέρνοντας ωστόσο να κρατήσουν
χαμηλότερα τις τιμές. Ακόμη, η τάση για πιο «προσωποποιημένα» και «μοναδικά» προϊόντα,
καθιστά την ιδιωτική ετικέτα no 1 επιλογή καθώς μπορεί να προσφέρει «αποκλειστικά» και
«εξειδικευμένα» αγαθά.
Η Great Exhibitions ξεχώρισε για την υψηλή αισθητική της και τον άρτιο σχεδιασμό των
περιπτέρων, που αποτέλεσαν πόλο έλξης εκατοντάδων επισκεπτών. Οι εκθέτες έμειναν
ικανοποιημένοι τόσο από την ποσότητα και την ποιότητα των επαφών που πραγματοποίησαν,
όσο και από την άρτια οργάνωση και εξυπηρέτηση του συνόλου των αναγκών της συμμετοχής
τους πριν και κατά την διάρκεια της έκθεσης, με αποτέλεσμα να έχουν έρθει ήδη σε
προχωρημένες εμπορικές συζητήσεις και αρχικές παραγγελίες, όπως οι ίδιοι δήλωσαν.
Παράλληλα σημαντική ήταν και η στάση των αγοραστών, καθώς στήριξαν την έκθεση για μία
ακόμη χρονιά, αποδεικνύοντας γιατί είναι η σημαντικότερη του κλάδου της ιδιωτικής ετικέτας.
Ιδιαίτερα θετικό ήταν το κλίμα αισιοδοξίας και ενθουσιασμού μέσα στο οποίο έλαβαν χώρα τα
χιλιάδες Β2Β meetings και τα ημερήσια workshops.
Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Managing Director της Great Exhibitions
Ο Managing Director της Great Exhibitions, κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, με το πέρας της
έκθεσης μοιράστηκε τον απολογισμό της στο ExportGreece.gr:
–Κ. Καλαμπόκη, πώς βλέπετε το μέλλον των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας;
Το κυριότερο που μπορούμε να παρατηρήσουμε μετά από 2 μέρες γεμάτες συναντήσεις και
συζητήσεις με αναγνωρισμένους επαγγελματίες του κλάδου είναι ότι τα προϊόντα ιδιωτικής
ετικέτας πλέον συναγωνίζονται άμεσα τα επώνυμα προϊόντα. Η ζήτηση είναι τεράστια, οι
μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής διευρύνουν όλο και περισσότερο τους καταλόγους με νέα
προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και πέρα απ’τον τομέα του ποτού και του φαγητού και η μερίδα
στην αγορά όλο και μεγαλώνει. Οι επαγγελματίες παραγωγοί, με την ποιότητα των αγαθών τους
έχουν ανεβάσει τον πήχη και είμαστε περήφανοι σαν εταιρεία που συμβάλλουμε κι εμείς σε
αυτή την «άνθηση».
-Τι αισθάνεστε για το μέλλον των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας;
Θεωρώ πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα καλύψουν όλη την γκάμα των προϊόντων
λιανικής. Μετά από 3 δύσκολα χρόνια, με πολλές δυσκολίες, οικονομικές και ανθρωπιστικές, οι
καταναλωτές στράφηκαν σε μη επώνυμα προϊόντα ως μια οικονομική εναλλακτική, μη
λογαριάζοντας άμεσα την ποιότητα των αγαθών. Ωστόσο, συνειδητοποίησαν ότι τα
συγκεκριμένα προϊόντα δεν υστερούν σε ποιότητα. Αυτό ωστόσο δημιουργεί υγιή ανταγωνισμό,
ανεβάζει τον πήχη και τον δείκτη της ποιότητας. Άρα, αναμένουμε άμεσα πολλές επώνυμες
εταιρείες να στραφούν κι αυτές στην ιδιωτική ετικέτα, διεκδικώντας μερίδιο απ΄την αγορά.
-Τι θα συμβουλεύατε τις εταιρείες που ασχολούνται με την ιδιωτική ετικέτα;
Φυσικά, να συμμετέχουν σε όσες περισσότερες εκθέσεις μπορούν ώστε να διευρύνουν συνεχώς
το πελατολόγιό τους καθώς αυξάνεται η ζήτηση για νέες συνεργασίες. Τα τελευταία στατιστικά
της Worldpanel της Kantar αποκαλύπτουν ότι μέσα στο 2022 υπήρξε 6,2% αύξηση στην
κατανάλωση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παγκοσμίως. Καταλαβαίνετε ότι είναι δεν ένα διόλου
ευκαταφρόνητο νούμερο. Σημειώνεται ότι η εν λόγω μελέτη παρουσιάζει μία λεπτομερής
ανάλυση των παγκόσμιων καταναλωτικών συνηθειών, συνοψίζοντας τες εν μέσω της κρίσης
κόστους ζωής σε 53 χώρες, που αντιπροσωπεύουν το 86% του παγκόσμιου πληθυσμού. Άρα, η
πίτα της αγοράς ξαναμοιράζεται κι οι ποιοτικές επιχειρήσεις με ώριμο εξαγωγικό πρόγραμμα
μπορούν να επωφεληθούν άμεσα.
-Ποια είναι η επόμενη συμμετοχή σας;
Η Great Exhibitions, έχοντας το μεγαλύτερο εκθεσιακό πρόγραμμα στην Ελλάδα, συμμετέχει
στις σημαντικότερες εκθέσεις του κλάδου. Επόμενη συμμετοχή της εταιρείας μας θα είναι στην
PLMA Chicago, συνοδεύοντας και στηρίζοντας ελληνικές εταιρείες στην άλλη πλευρά του
Ατλαντικού, στη μεγαλύτερη έκθεση ιδιωτικής ετικέτας στη Βόρεια Αμερική. Το Σικάγο, με μία
από τις μεγαλύτερες ελληνικές κοινότητες στις Η.Π.Α., πάντοτε στήριζε τα ελληνικά προϊόντα,
προωθώντας τα σε όλη τη χώρα και διοχετεύοντάς τα στα μεγαλύτερα καταστήματα delicatessen
και όχι μόνο. Είναι μία έκθεση που περιμένουμε να έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και οι
αγοραστές την περιμένουν με ανυπομονησία.
Η Great Exhibitions θα ήθελε να ευχαριστήσει τις δεκάδες εταιρείες που την εμπιστεύθηκαν για
την εκθεσιακή τους παρουσία. Ενδεικτικά, κάποιες από τις εταιρείες:
ΑΦΟΙ ΜΕΝΕΞΟΠΟΥΛΟΣ – DRYFO: παραγωγή ξηρών καρπών, αποξηραμένων φρούτων,
μπαχαρικών, δημητριακών, αρωματικά φυτά & βότανα, γλυκά σνακ κ.α Έχοντας αναβαθμίσει
το σύστημά παραγωγής και αυτοματοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, η εταιρεία
έχει εντείνει την εξαγωγική της δραστηριότητα λαμβάνοντας μέρος στις μεγαλύτερες εκθέσεις
παγκοσμίως.
GREKKO FRUTA: ευρεία γκάμα σε ελιές. Μία εταιρεία με έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό
που συνεχίζει να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη παγκόσμια αγορά.
ALFA KATSIFAS: μπαχαρικά και ελληνικός καφές. Η εταιρεία το τελευταίο διάστημα έχει
εντείνει τις δράσεις της, στοχεύοντας σε αγορές εκτός συνόρων με εντυπωσιακά μέχρι στιγμής
αποτελέσματα.
ALMPANTAKIS – CRETAN MILL: ελαιόλαδο. Η εταιρεία αποτελεί έναν από τους δυνατούς
παίκτες του ελαιόλαδου στο χώρο των εξαγωγών, με τεράστια εκθεσιακή παρουσία. Πλέον,
εδραιώνεται και στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας, με πολύ θετικά σχόλια.
ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ – OLYMPOS: χαλβάς, γλυκά αλείμματα, ξηροί καρποί, μέλι, μπάρες
κ.α. Μία εταιρεία με τεράστιο εκθεσιακό portfolio, ξεχώρισε στη φετινή PLMA χάρη στα νέα,
καινοτόμα προϊόντα της που της χάρισαν και συμμετοχή της στη NEW PRODUCT EXPO.
Κατάφερε να συνδυάσει παραδοσιακά προϊόντα με μια σύγχρονη ματιά και ακολουθώντας τις
τάσεις της αγοράς, απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και σε όλα τα γούστα.
ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ GUSTO: vegan τυροκομικά προϊόντα. Εταιρεία με στοχευμένα προϊόντα &
κοινό. Διεκδικεί μερίδιο από μία niche αγορά, που συνεχώς μεγαλώνει και κεντρίζει το
ενδιαφέρον των καταναλωτών.
BELLAS FOODS: τυροκομικά. Η εταιρία, πέρα από την ποιότητα και τη γεύση των προϊόντων
της, έχει επενδύσει σε έξυπνες και πρακτικές συσκευασίες, διευκολύνοντας την κατανάλωση
τους. Πλέον, το ενδιαφέρον της εστιάζει η ιδιωτική ετικέτα, λαμβάνοντας θετικά σχόλια απ’την
αγορά και συμμετέχοντας στις σημαντικότερες εκθέσεις του τομέα.
ARCHONTAKIS: καφές. Η εταιρεία κάθε χρόνο ξεπερνάει τους στόχους που θέτει. Με νέες
ποικιλίες καφέ, νέες, μοντέρνες συσκευασίες αλλά και υψηλή ποιότητα, κερδίζει και τον κλάδο
της ιδιωτικής ετικέτας, μεγαλώνοντας συνεχώς τη λίστα των συνεργατών της.
ΕΞΑΡΧΟΣ Α.Ε.: τυριά. Μία δυναμική εταιρεία στον τομέα της που αναδεικνύει την ποιότητα
των ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων και πέρα από τα σύνορά μας και αποτελεί τον
ιδανικό πρεσβευτή της ελληνικής αγοράς, στηρίζοντας τους τοπικούς κτηνοτρόφους που
φημίζονται για την ποιότητα του γάλατος που παράγουν.
ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε.: προϊόντα για παιδιά, υλικά ζαχαροπλαστικής, ροφήματα, προϊόντα ψυγείου κ.α.
Μια εταιρεία με μακρά ιστορία και παράδοση στην εγχώρια και όχι μόνο αγορά και προσήλωση
στην ποιότητα. Η παρουσία της, τόσο στην PLMA Amsterdam όσο και σε εκθέσεις σε όλο τον
κόσμο είναι σταθερή, κάτι που φαίνεται κι απ΄το τεράστιο μερίδιο αγοράς που έχει καταφέρει να
κατακτήσει.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Ι. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ε.Π.Ε.: ελιές. Εταιρεία με διαχρονικό και κλασικό προϊόν
που έχει εκμεταλλευτεί την αγάπη της παγκόσμιας αγοράς για τις ελληνικές ελιές κι έχει εντείνει
σημαντικά τον εξαγωγικό της χαρακτήρα.
ΣΤΑΓΙΑ FARM: μέλι & προϊόντα μελιού. Η εταιρεία έχει εδραιωθεί στον τομέα της ιδιωτικής
ετικέτας, με σταθερούς πελάτες τα τελευταία χρόνια. Αυτό το διάστημα, μετά από κάποιες
πρόσφατες εξαγορές που πραγματοποιήθηκαν, παρουσιάζεται στους πελάτες με καινούρια και
ανανεωμένα προϊόντα.
ΒΑΜΒΑΛΗΣ Α.Ε: μπάρες, ξηροί καρποί, σνακ. Η εταιρεία έχει παραδοσιακά υψηλά μερίδια
στο τομέα της ιδιωτικής ετικέτας με συνεργάτες κάποιες από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής
στην Ευρώπη. Με την παρουσία της στη φετινή PLMA στόχευσε να διευρύνει το πελατολόγιό
της και να συνεχίσει την ανοδική της πορεία στο τομέα των εξαγωγών.
Τέλος, μεγάλο ενδιαφέρον προσέλκυσαν και τα non-food προϊόντα. Πιο συγκεκριμένα, η
οικονομική κρίση των τελευταίων ετών οδήγησε μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών να στραφούν
σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και σε τομείς πέρα του φαγητού καθώς παραδοσιακά αποτελούν
μια αρκετά πιο οικονομική επιλογή, αναγνωρίζοντας πλέον ότι η ποιότητα παραμένει σταθερά
υψηλή, τηρώντας όλα τα standards. Οι μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής παγκοσμίως έχουν
στραφεί στην ιδιωτική ετικέτα για μία τεράστια γκάμα προϊόντων όπως καθαριστικά, αναλώσιμα
κτλ γεμίζοντας τα ράφια τους και προωθώντας τα στους βασικούς τους καταλόγους. Η Great
Exhibitions, στο HALL 11, συμμετείχε με 2 ελληνικές εταιρείες, την Veral στον τομέα των
καλλυντικών και την QTI που παράγει γκαζάκια και εντομοκτόνα, τις οποίες κι ευχαριστούμε
θερμά για τη συνεργασία.
Επόμενη μεγάλη διοργάνωση στον κόσμο της ιδιωτικής ετικέτας είναι η PLMA Chicago η οποία
θα πραγματοποιηθεί 14 – 16 Νοεμβρίου 2023 στο Σικάγο των Ηνωμένων Πολιτειών όπου η
Great Exhibitions αναμένεται να έχει μία ολοκληρωμένη παρουσία.
Για περισσότερες πληροφορίες για το σύνολο των εκθεσιακών και άλλων δράσεων της Great
Exhibitions ανά τον κόσμο, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της εταιρείας:
www.greatexhibitions.gr