Κολωνία, Γερμανία – Η Great Exhibitions, η κυρίαρχη εταιρεία στον τομέα της διοργάνωσης συμμετοχών σε εκθέσεις τροφίμων, ποτών, τουρισμού κτλ, απέδειξε την τεχνογνωσία της στην ISM 2023 που διοργανώθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας. Η νο1 έκθεση για γλυκά και snacks επέστρεψε και φέτος στις 23-25 Απριλίου. Η έκθεση, παρά την μετάθεση της ημ/νιας της, προσέλκυσε πάνω από 25.000 επισκέπτες από 135 χώρες, τονίζοντας την αξία και τη σημασία της διοργάνωση.
Με κεντρικό θέμα «Encourage. Enable. Excite!», η φετινή διοργάνωση επικεντρώθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, με έμφαση στην κλιματική αλλαγή, τις πρώτες ύλες, την ενέργεια, την αλυσίδα εφοδιασμού, τα logistics και τη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών.
Σε έναν χώρο 100.000 m2, πάνω από 1.300 εκθέτες από 70 χώρες παρουσίασαν προϊόντα, καινοτομίες και καταναλωτικές τάσεις. Για άλλη μια χρονιά, έμφαση δόθηκε στα plant-based προϊόντα καθώς όλο και περισσότερο οι καταναλωτές στρέφονται σε φυτικά γλυκά και snacks που προωθούν το ευ ζην. Highlight της διοργάνωσης, χωρίς αμφιβολία, αποτέλεσε κι η βράβευση των νέων και πιο καινοτόμων προϊόντων, που κατείχαν και περίοπτη θέση σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο New Product Area.
Ξεχωριστή ήταν όμως και η συμμετοχή της Great Exhibitions. Πολλές ήταν οι ελληνικές συμμετοχές που την εμπιστεύθηκαν για μία ολοκληρωμένη και εντυπωσιακή εκθεσιακή παρουσία. Πιο συγκεκριμένα, την εταιρεία αρχικά εμπιστεύθηκε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την πρώτη ομαδική συμμετοχή Ελληνικής Περιφέρειας στην ISM, θέτοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική συμμετοχή ακόμα περισσότερων Περιφερειών στην έκθεση, υποστηρίζοντας έτσι τις εταιρείες του κλάδου και δίνοντάς τους την ευκαιρία για μια στοχευμένη , αποκλειστικά για τα προϊόντα τους, έκθεση. Κάτω από την ομπρέλα της συμμετείχαν οι εταιρείες Hatzakou G. Anastasia & co, Nikolas bakery, Petit Grecs, Sofi’s Cookies Toumbourleka και Vrettos Sweets. Επιπλέον, την Great Exhibitions εμπιστεύθηκαν για την ανεξάρτητη συμμετοχή τους και οι Candia Nuts, Dear Greece – Family Recipes, Elbisco, “Melbon”, Meletiadis SA, Papayianni Bros, Parfait και η Stayia Farm.
Τα περίπτερα της Great Exhibitions, σε προνομιακούς – κεντρικούς χώρο των hall, μαγνήτισαν τα βλέμματα των επισκεπτών και προσέλκυσαν πολλούς πιθανούς αγοραστές. Τα καινοτόμα και εντυπωσιακά σχέδια των περιπτέρων, με σύγχρονη αισθητική, αποδείχθηκαν εξαιρετικά αποτελεσματικά στο να τραβήξουν την προσοχή τόσο συμμετεχόντων άλλων χωρών όσο και επισκεπτών που αφιέρωσαν χρόνο να γνωρίσουν τα εκθεσιακά προϊόντα τους. Όλα τα παραπάνω οδήγησαν στη γνωριμία των εκθετών της Great Exhibitions με πολλούς πελάτες, την ανταλλαγή απόψεων και τη θεμελίωση μελλοντικών επιχειρηματικών σχέσεων. Τα προϊόντα κάλυπταν μία ευρεία γκάμα (vegan, βιολογικά, palm oil free κ.α.) που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και στις τάσεις της παγκόσμιας αγοράς. Αξίζει να τονιστεί ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν επισκέπτες των περιπτέρων από Μέση Ανατολή, Β. Αμερική αλλά και Ευρώπη.
Ο managing director της Great Exhibitions κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, μας μίλησε για την φετινή διοργάνωση και μας προετοιμάζει για το τι να περιμένουμε στο εγγύς μέλλον από την Great Exhibitions:
- Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από τη φετινή ISM;
H ISM ’23 έδωσε μία τεράστια ευκαιρία στην Great Exhibitions και στους πελάτες της, παρόλες τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν όπως για παράδειγμα η μετάθεση της ημ/νιας, να έρθουν σε επαφή με ένα πάρα πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών και έτερων συμμετεχόντων απ’όλες τις γωνιές του πλανήτη. Επίσης, το θέμα της φετινής διοργάνωσης συνάδει απόλυτα με τις τάσεις της εποχής κι έτσι οι εκθέτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλες τις καινοτόμες ιδέες και λύσεις που συζητήθηκαν στα διάφορα forum και events.
- Ποιες θεωρείτε είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις ο κλάδος των γλυκών και των σνακ αντιμετωπίζει και πώς προβλέπετε να εξελίσσεται;
Ο κλάδος αντιμετωπίζει δυσκολίες & προκλήσεις. Το βασικό πρόβλημα ωστόσο έγκειται στην ανάγκη να συγχρονιστούν οι διάφοροι τομείς των επιχειρήσεων (πρώτες ύλες, ενέργεια, εφοδιαστική αλυσίδα, logistics κ.α.) με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας ώστε να γίνουν ανταγωνιστικές και να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις καινούργιες ανάγκες που δημιουργούνται. Παρόλα αυτά, για να απαντήσω και στο 2ο σκέλος της ερώτησή σας, γιατί κάθε δράση έχει και αντίδραση, οι προκλήσεις αυτές θα οδηγήσουν σταδιακά την πλειονότητα των επιχειρήσεων να έχει ραγδαία αύξηση καθώς θα αυτονομηθούν και θα μπορούν να εξυπηρετούν στον ίδιο χρόνο περισσότερους πελάτες, διατηρώντας ωστόσο μικρό το κόστος παραγωγής παρέχοντας υγιείς και βιώσιμες επιλογές. Φυσικά, καθόλη αυτή την μετάβαση η Great Exhibitions θα παραμείνει στο πλευρό των πελατών ώστε να παραμένουν πρωτοπόροι, τόσο όσον αφορά την εκθεσιακή τους παρουσία αλλά και στην εξαγωγική τους προσέγγιση. Η Great Exhibitions, με συνεχή παρουσία σε εκθέσεις και στις 5 ηπείρους, είναι συλλέκτης εμπειριών και καθημερινά τις «μεταφέρουμε» στους πελάτες μας ώστε να εξελίσσονται και να βελτιώνονται συνεχώς. Οι σχέσεις που δημιουργεί η εταιρεία μας θέλουμε να είναι μακροχρόνιες, με γερά θεμέλια γι’ αυτό και δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στην εκθεσιακή παρουσία των πελατών μας. Εξάλλου, θεωρούμε ότι αυτές οι αξίες είναι που μας ξεχωρίζουν απ’ τον ανταγωνισμό και έχουμε τέτοια ανοδική πορεία.
- Πώς ξεχώρισε φέτος η παρουσία της Great Exhibitions στην ISM;
Τα περίπτερα μας φέτος ξεχώρισαν ανάμεσα σε χιλιάδες συμμετοχές. Επίσης, μέσω της Great Exhibitions πήρε για πρώτη φορά μέρος στην ISM ελληνική Περιφέρεια. Έτσι, μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – που την ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και μας ακολούθησε σε άγνωστα για αυτούς, μέχρι πρότινος, μονοπάτια, δόθηκε η ευκαιρία σε 6 ελληνικές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν στη νο1 έκθεση παγκοσμίως του κλάδου τους. Επιπλέον, η κεντρική και πλεονεκτική θέση των περιπτέρων της Great Exhibitions αλλά και η σύγχρονη αισθητική τους, προσέλκυσαν τα βλέμματα ακόμα και των πιο «απαιτητικών» επισκεπτών, πετυχαίνοντας πολλά καινούργια deals για τους πελάτες μας. Να προσθέσω ακόμα πως για 1η φορά δημιουργήθηκε από την Great Exhibitions χώρος B2B συναντήσεων. Με αυτόν τον τρόπο, «εκμεταλλευτήκαμε» την ανάγκη των επισκεπτών για ένα sitting area εντός του αχανούς hall ώστε να προβάλλουμε μαζικά τα προϊόντα των εκθετών μας και να δώσουμε αφορμές για νέες επικοινωνίες. Η πρωτοβουλία μας αυτή αποτελεί καινοτομία και είναι κάτι που θα προσπαθήσουμε να την εντάξουμε σε περισσότερες συμμετοχές μας.
- Ποια είναι τα πλάνα της Great Exhibitions μετά την τεράστια επιτυχία της ISM ’23;
Ήδη, στα άμεσα σχέδια μας είναι ο σχεδιασμός της συμμετοχής μας στην ISM ’24. Η σημασία της έκθεσης είναι γνωστή για όλες τις εταιρείες του κλάδου. Έχουμε θέσει υψηλά τον πήχη καθώς η συμμετοχή μας κάθε χρόνο μεγαλώνει, ακόμα και σε χρονιές που η αγορά φοβόταν να κάνει κάποιο βήμα (όπως ήταν το ’21 που η εταιρεία μας τόλμησε και ξεχώρισε). H φετινή μας συμμετοχή της Great Exhibitions ήταν αυξημένη κατά 30% σε σχέση με τη συμμετοχή μας το 2019, που ήταν και η μεγαλύτερη μέχρι τότε. Πάμε για το επόμενο βήμα έχοντας πάντα σαν αρχή ότι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός.
- Ποια ήταν τα βασικά στάδια της προετοιμασίας της φετινής συμμετοχής;
Δουλέψαμε πολύ στενά με τους πελάτες μας ώστε να κατανοήσουμε απόλυτα τις εκθεσιακές τους ανάγκες και να ετοιμάσουμε ένα περίπτερο που θα τους ικανοποιούσε εξίσου αισθητικά όσο και πρακτικά, εξασφαλίζοντας την σωστή προώθηση των προβαλλόμενων προϊόντων.
- Ποιο είναι το feedback που λάβατε από τους φετινούς εκθέτες της Great Exhibitions;
Οι πελάτες μας ήταν ενθουσιασμένοι με την ανταπόκριση που είχαν μέσα σε μόλις 3 μέρες που διήρκησε η έκθεση. Τόνισαν πώς το κοινό ήταν στοχευμένο, κάθε επικοινωνία που έκαναν είναι σίγουροι ότι θα οδηγήσει σε μακροχρόνιες σχέσεις που πολύ πιθανό να «σφραγιστούν» και να έχουν άμεσα αντίκτυπο στις πωλήσεις τους. Επίσης, συγκινητικό ήταν και το feedback που λάβαμε ως Great Exhibitions, για τα άριστα καταρτισμένα στελέχη μας και την άψογη κι αψεγάδιαστη προετοιμασία των συμμετοχών τους και για αυτά τους τα σχόλια τους ευχαριστούμε από καρδιάς!
- Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας;
Όπως ανέφερα παραπάνω, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Για αυτό το λόγο ψάχνουμε συνεχώς πώς θα βοηθήσουμε ακόμα περισσότερο τους πελάτες μας να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους. Αρχικά, προτεραιότητά μας αποτελεί η διεύρυνση του εκθεσιακού μας προγράμματος. Θέλουμε το εύρος των συμμετοχών της Great Exhibitions να μεγαλώσει, τόσο στον τομέα F&B και του Τουρισμού όσο και σε νέους κλάδους, να απευθυνθούμε σε νέο ευρύτερο κοινό. Να είστε σίγουροι ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε πολλά να δείξουμε!
Εξίσου θετικός ήταν και ο απολογισμός των εκθετών που ένιωσαν ότι έκαναν ένα τεράστιο βήμα για την εξωστρέφεια των προϊόντων τους. Ενδεικτικά, κάποια από τα σχόλια των συμμετεχόντων:
Η εταιρεία MELBON τόνισε ότι «Η έκθεση μας έδωσε την ευκαιρία και φέτος, όχι μόνο να συναντήσουμε τους πελάτες μας και να ανανεώσουμε την συνεργασία μας, αλλά και να γνωρίσουμε νέους αγοραστές δίνοντάς μας την δυνατότητα να επεκταθούμε και σε καινούργιες αγορές.» .
H DEAR GREECE επισήμανε ότι «ήρθαμε με την σιγουριά που μας είχαν χαρίσει τα παραδοσιακά μας προϊόντα στις προηγούμενες συμμετοχές. Ο νέος μας κωδικός όμως, “So Snacky”, κέρδισε τις εντυπώσεις και σίγουρα θα μας δείξει το μονοπάτι για νέες αγορές.»
Θετικές ήταν και οι εντυπώσεις απ’την εταιρεία PARFAIT που σχολίασε ότι «Είμαστε ενθουσιασμένοι από τα αποτελέσματα της έκθεσης. Η προσέλευση του κόσμου ήταν μεγάλη και το ενδιαφέρον στοχευμένο. Μας βοήθησε όμως και η καθοδήγηση της Great Exhibitions, τόσο στην επιλογή του χώρου, όσο και στο ίδιο το περίπτερο. Τώρα πρέπει να ασχοληθούμε με αυτές τις επαφές και φυσικά, επόμενος στόχος TUTTOFOOD»
O εκπρόσωπος της STAYIA FARM κ. Καρυπίδης σχολίασε ότι «ήταν η πρώτη μας συμμετοχή στην ISM και οι προσδοκίες ήταν μεγάλες. Η Great Exhibitions ανταποκρίθηκε με το παραπάνω στις απαιτήσεις μας και μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους! Ανυπομονούμε για την ISM ’24!!»
Η δέσμευση της Great Exhibitions για ολοκληρωμένες, ποιοτικές κι αποτελεσματικές προτάσεις για την εκθεσιακή τους παρουσία συνεχίζει να την καθιστά την νο1 επιλογή για συμμετέχοντες σε εκθέσεις τροφίμων, ποτών, τουρισμού κ.τ.λ. παγκοσμίως. Οι επόμενες συμμετοχές της Great Exhibitions θα είναι στη SIAL Canada στο Τορόντο στις 9-11/5/23 και στην Tuttofood στο Μιλάνο της Ιταλίας στις 8-11/5/23.Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το www.greatexhibitions.gr