World news

Οι εξαγωγές φρούτων στη Βόρεια Ασία ενισχύουν τις αεροπορικές εταιρείες

Η Ιαπωνία απολαμβάνει αυξανόμενες εξαγωγές φρούτων και φρέσκων προϊόντων σε όλη την Ασία, συμβάλλοντας στη διατήρηση της κατά τα άλλα αδύναμης ζήτησης αεροπορικών φορτίων στην περιοχή καθώς το εμπόριο ημιαγωγών μειώνεται.

Ο Δεκέμβριος σημείωσε ένα ιστορικό υψηλό όλων των εποχών στις εξαγωγές φρούτων και λαχανικών, σε αξία, σχεδόν 500% σε σχέση με τον μέσο όρο των 40 ετών, αν και οι εξαγωγές τον Ιανουάριο, από έτος σε έτος, μειώθηκαν κατά 15%. Ωστόσο, τους επόμενους δύο μήνες σημειώθηκαν κέρδη από έτος σε έτος.

Η Cathay Cargo είπε ότι οι όγκοι υποστήριζαν τις πτήσεις της. Σημειώνοντας ότι ήταν η «ήσυχη εποχή» για το φορτίο, ο περιφερειακός επικεφαλής φορτίου για την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα Shuichi Ueba είπε: «Είμαστε τυχεροί που η όρεξη για ιαπωνικά φρούτα και φρέσκα προϊόντα στο Χονγκ Κονγκ και σε άλλα μέρη της Ασίας παραμένει έντονη.

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους ανθρώπους στο Χονγκ Κονγκ, τους καταναλωτές ιδιαίτερα, που πλήρωσαν το ασφάλιστρο για [ιαπωνικά] ποιοτικά φρούτα. Ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας αυτή η ζήτηση παρέμεινε υψηλή. Μόλις τελειώσαμε την εποχή της φράουλας και θα ακολουθήσουν τα ροδάκινα, τα πεπόνια και τα σταφύλια».

Η Νότια Κορέα είχε παρόμοιες φιλοδοξίες να γίνει εξαγωγέας φρούτων, πρόσθεσε, και «καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για την ανάπτυξη των εξαγωγών φρούτων στο Χονγκ Κονγκ και τη Νοτιοανατολική Ασία».

Ωστόσο, οι εξαγωγές φρούτων είναι απίθανο να αντισταθμίσουν τη μείωση στον κλάδο ημιαγωγών και εξαρτημάτων μηχανών.

«Αναγνωρίζουμε ότι η ζήτηση για ημιαγωγούς και εξαρτήματα μηχανών της Ιαπωνίας είναι πιο ήσυχη», είπε ο κ. Shuichi. «Αυτά είναι εξαρτήματα που χρειάζονται η αυτοκινητοβιομηχανία και οι κατασκευαστές υψηλής τεχνολογίας. Τώρα, με τα αποθέματα σχετικά υψηλά αφού οι κατασκευαστές ενήργησαν για να διασφαλίσουν ότι δεν θα αντιμετωπίσουν ξανά τις ελλείψεις που είχαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αφομοιωθούν αυτά τα υψηλά επίπεδα.

«Ωστόσο, είμαστε βέβαιοι ότι θα είναι και οι προοπτικές για τις εξαγωγές αυτών των προϊόντων από την Ιαπωνία παραμένουν θετικές, ειδικά μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις για αυξημένη παραγωγική ικανότητα που κατασκευάζεται στη χώρα».

Σύμφωνα με την Trade Data Service : «Η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, οι ΗΠΑ και η Ολλανδία είναι οι κύριοι εξαγωγείς μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ολοκληρωμένων κυκλωμάτων. Η Κίνα, η Ταϊβάν, η Κορέα και οι ΗΠΑ είναι οι κύριοι εισαγωγείς μηχανημάτων παραγωγής ημιαγωγών».

Ωστόσο, πέρυσι η Κίνα εισήγαγε περίπου 13% λιγότερο από ό,τι το 2021, είπε, προσθέτοντας: «Οι μειώσεις ήταν ιδιαίτερα μεγάλες από τον Οκτώβριο και συνεχίστηκαν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου».

Με τη νομοθεσία στις ΗΠΑ και την Ευρώπη που έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή ημιαγωγών, η Trade Data Service επεσήμανε: «Στο μέλλον, ενδέχεται να υπάρξει αυξημένη γεωγραφική ποικιλομορφία στην παγκόσμια παραγωγή τσιπ».

Ο κ. Shuichi της Cathay πρόσθεσε ότι «η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται για μηχανές «stepper» εκτύπωσης ημιαγωγών» και εξήγησε: «Υπάρχουν τρεις βασικοί πυλώνες στις εξαγωγές της Ιαπωνίας – πρώτος είναι τα μηχανήματα παραγωγής ημιαγωγών. οι μηχανές «stepper» που εκτυπώνουν «γκοφρέλες» γεμάτες με μικροεπεξεργαστές.

«Μετακινούμε περίπου 200 από αυτά τα μηχανήματα το χρόνο, με τακτικές αποστολές σε όλη την Ασία και, πρόσφατα, στη Φρανκφούρτη. Η αγορά είναι λίγο ήπια αυτή τη στιγμή, αλλά βλέπουμε περισσότερα stepper «ημιαγωγών ισχύος», τα οποία είναι λιγότερο υψηλής ποιότητας και παράγουν τσιπ για αυτοκίνητα ή οικιακές συσκευές, παρά για κορυφαίες μηχανές πληροφορικής».

Είπε ότι η αγορά της Νότιας Κορέας ήταν παρόμοια. «Η κορυφαία εξαγωγή είναι οι ημιαγωγοί λόγω της Samsung, η οποία παράγει αυτά τα τσιπ. Στη συνέχεια, εξάγονται πολλά ηλεκτρονικά εξαρτήματα για καταναλωτικά αγαθά».

Η Ιαπωνία εξυπηρετείται από 10 φορτηγά Cathay Cargo την εβδομάδα – έξι στη Narita και τέσσερα στο Kansai International (KIX) στην Οσάκα, τα οποία πετούν στο HKG μέσω ICN – ενώ το Incheon δέχεται τρία φορτηγά και 24 επιβατικές πτήσεις.

«Φέτος αφορούσε την ομαλοποίηση των εργασιών μας στη Βόρεια Ασία. Το πρόγραμμα των εμπορευματικών μας μεταφορών επέστρεψε στο σημείο που ήταν πριν από την πανδημία», είπε ο κ. Shuichi, προσθέτοντας ότι η Cathay έβλεπε επίσης περισσότερες επιχειρήσεις αεροδιαστημικής, ιδίως κινητήρες, καθώς και επιχειρήσεις αυτοκινήτων από την Ιαπωνία.

Αλλά, όπως αλλού στον κόσμο, είναι αβέβαιος για τη ζήτηση τον υπόλοιπο χρόνο.

«Δεν είμαστε μόνο εμείς στην Ασία. Η ζήτηση είναι χαμηλή σε πολλούς παγκόσμιους εμπορικούς δρόμους. Είναι σύνηθες αυτήν την εποχή του χρόνου να αρχίσουμε να κοιτάμε μπροστά για σημάδια κορύφωσης, αλλά η αγορά είναι πολύ πιο δύσκολο να προβλεφθεί αυτή τη φορά – και σίγουρα δεν έχω κρυστάλλινη μπάλα!

Ωστόσο, πρόσθεσε: «Ωστόσο, με νέα διαθέσιμα εργαλεία δεδομένων, θα συνεχίσουμε να αναλύουμε την αγορά για ενδείξεις ότι τα αποθέματα αρχίζουν να αναπληρώνονται και, ό,τι κι αν συμβεί, θα είμαστε έτοιμοι για τους πελάτες μας».