Let's Talk

Ο κ. Σωτήρης Μπάτος μιλάει στο Export Greece για τους στόχους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – Οι δράσεις εξωστρέφειας και η στήριξη των τοπικών προϊόντων και επιχειρήσεων

Ο κ. Σωτήρης Μπάτος, Τομεάρχης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και η κα Καραλή Ρίτα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης συμμετείχαν για τρίτη φορά στη διεθνή έκθεση «SUMMER FANCY FOOD SHOW 2023» που πραγματοποιήθηκε στο Jacob Javits Center της Νέας Υόρκης.

Στην έκθεση συμμετείχαν περίπου 2.200 εκθέτες από όλο τον κόσμο και πάνω από 30.000 εμπορικοί επισκέπτες και αγοραστές της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, σε ένα event το οποίο θεωρείται κορυφαίο. Συνολικά συμμετείχαν επτά δυναμικές και εξωστρεφείς επιχειρήσεις από την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες είχαν την ευκαιρία να προβάλουν τα ποιοτικά τους προϊόντα (γαλακτοκομικά, ελιές, βιολογικά προϊόντα, μπαχαρικά και dressings) σε μία τεράστια αγορά, όπως είναι η αγορά της Αμερικής.

To Export Greece, βρέθηκε στο περίπτερο της Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο Jacob Javits Center της Νέας Υόρκης και συνομίλησε με τον κύριο Σωτήρη Μπάτο, Τομεάρχης Καινοτομίας και Εξωστρέφειας ΠΚΜ και Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης ΠΚΜ και την κυρία Καραλή Ρίτα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας ΠΚΜ.

 

Ποιος είναι ο τρόπος με τον οποίο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στηρίζει τα αγροδιατροφικά προϊόντα της περιοχής; Έχετε συγκεκριμένες δράσεις που εστιάζετε;

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι πιστή στην πολιτική της για την προβολή και την προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων της περιοχής της, μέσα από ένα δομημένο σχέδιο έμπρακτης στήριξης του πρωτογενούς τομέα, συμμετέχοντας στις μεγαλύτερες εκθέσεις διεθνώς και σε πάρα πολλές εξωστρεφείς δράσεις. Επιπλέον, σε όλες τις εκθέσεις προβάλουμε το brand ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ, που είναι μία πρωτοβουλία της περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας και έχει σκοπό να συνδέσει τον αγροδιατροφικό τομέα μαζί με τον τουρισμό ώστε να προβάλουμε τον γαστρονομικό τουρισμό. O οδηγός γαστρονομίας μας περιλαμβάνει συνταγές από την κουζίνα των Εβραίων, των Σαρακατσαναίων, των Βλάχων, των Ποντίων, των Μικρασιατών και των Αρμενίων, φύλα τα οποία εγκαταστάθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και εμπλούτισαν τη γαστρονομία της.

Αναφέρατε πως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει σε πολλές εξωστρεφείς δράσεις κάτι το οποίο είναι γεγονός. Μπορείτε να μας πείτε πώς το έχετε καταφέρει αυτό;

– Για το 2023 η Περιφέρεια έχει προγραμματίσει, έχει συμμετάσχει και θα συμμετάσχει σε περισσότερες από 23 εκθέσεις και άλλες εξωστρεφείς δράσεις. Διοργανώνουμε επιχειρηματικές αποστολές σε πολλούς τόπους της περιφέρειας, επιχειρηματικές συναντήσεις, fam trips, ταξίδια εξοικείωσης με δημοσιογράφους, συμμετέχουμε σε δίκτυα για την προβολή των Π.Ο.Π και Π.Γ.Ε προϊόντων μας. Πρόσφατα ήμασταν στις Βρυξέλλες και παρουσιάσαμε τα ΠΟΠ προϊόντα της περιοχή. Για τη νέα τριετία, ειδικά για το 2024, προγραμματίζουμε να συμμετάσχουμε σε περισσότερες από 30 εκθέσεις, πάρα πολλές επιχειρηματικές αποστολές σε Καναδά, Ινδία, Ιαπωνία, Κορέα, χώρες της Ε.Ε και να έχουμε στοχευμένες επιχειρηματικές συναντήσεις.

Ο κόσμος αγκαλιάζει την προσπάθειά σας;

-Ναι, φυσικά και αγκαλιάζει την προσπάθεια, θέλει να συμμετέχει στις μεγάλες εκθέσεις υπό την ομπρέλα της Περιφέρειας, καθώς υπάρχει μεγάλη θέληση για διεύρυνση του πελατολογίου τους και γενικά να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφειά τους μέσα από όλες αυτές τις εκθέσεις.

Πώς επιλέγετε το ποιος θα συμμετέχει σε μία έκθεση; Ποιος είναι ο τρόπος που καθορίζει την τελική σας επιλογή;

–  Έχουμε βάλει κάποια κριτήρια, όπως είναι ο εξαγωγικός προσανατολισμός της κάθε επιχείρησης και να εκπροσωπούνται όλες οι περιφερειακές ενότητες. Οι επιχειρήσεις που κάνουν αίτηση για πρώτη φορά έχουν προτεραιότητα και προτιμώνται, έτσι ώστε να τους δώσουμε την δυνατότητα να έρθουν μαζί μας με χαμηλότερο κόστος καθώς η περιφέρεια καλύπτει συνήθως το 80% στις περισσότερες εκθέσεις. Ο απώτερος στόχος είναι να προβάλουμε, να αναδείξουμε τα προϊόντα μας σε κάθε αγορά που πηγαίνουμε, να τοποθετηθούν στα ράφια των μεγάλων supermarkets και να εδραιώσουν την παρουσία τους στις αγορές κάθε φορά που συμμετέχουμε.

Υπάρχει κάποια αγορά στόχος, στην οποία δεν έχετε καταφέρει να φτάσετε μέχρι τώρα;

Ιαπωνία και Κορέα θέλουμε, είναι πάρα πολύ δύσκολη αγορά, πάρα πολύ δύσκολη. Θα προσπαθήσουμε, όμως να εδραιωθούμε και σε αυτές τις αγορές. Γενικά, έχουμε πάει σε χώρες της Αμερικής, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στα οποία συνεχίζουμε καθώς είναι μεγάλη αγορά. Στην Ινδία θα κάνουμε το ξεκίνημα μας και εκεί.

Οι επόμενες σας κινήσεις ποιες είναι; Έχετε κάποιο σχέδιο για να βοηθήσετε τις μικρότερες επιχειρήσεις;

–  Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε σε συνδυαστικές δράσεις, δηλαδή προσπαθούμε πρώτα να κάνουμε τις επιχειρηματικές αποστολές και τις συναντήσεις και αμέσως μετά να συμμετέχουμε στην έκθεση που διοργανώνεται στην εκάστοτε πόλη. Για παράδειγμα, το Νοέμβριο θα είμαστε στην Στοκχόλμη το Νοέμβριο και μετά από δύο μέρες θα πάμε στην πόλη της Μάλμο, στην Ecolife Scandinavian – Nordic Organic Food Fair οπότε θα κάνουμε συνδυαστική δράση. Δύο μέρες στην Στοκχόλμη και μετά κατευθείαν στην έκθεση της ΕCOLIFE, καθώς έχουμε δει πως αυτό το μοντέλο λειτουργεί καλύτερα και παρέχει πρόσθετη προβολή.

Ποια είναι η επόμενη έκθεση στην οποία θα έχετε παρουσία;

Η επόμενη έκθεση είναι στο Ριάντ στις 7-20 Σεπτεμβρίου, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα βρεθεί στο Ριάντ με 10 πολύ δυνατές επιχειρήσεις, μετά θα είμαστε παρόντες στην Έκθεση GOURMET SELECTION 2023 που θα πραγματοποιηθεί στις 10 και 11 Σεπτεμβρίου 2023 στο Paris Expo Porte de Versailles, στο Παρίσι και φυσικά στην διαχρονική επαναλαμβανόμενη παρουσία μας στην Anuga από τις 7 έως τις 11 Οκτωβρίου.

Πρώτη μας παρουσία θα είναι στην έκθεση Food and Life στο Μόναχο, όπου θα έχουμε μία εβδομάδα με Β2Β και B2C συναντήσεις, έχοντας ως στόχο να μπούμε και στην οικονομική αγορά του Μονάχου. Επιπλέον θα έχουμε επιχειρηματική αποστολή στην Στοκχόλμη συνδυαστικά με την συμμετοχή μας στην Ecolife Scandinavian για 6η φορά.

Επιπλέον το επόμενο διάστημα θα έχουμε επιχειρηματική συνάντηση με βρετανούς αγοραστές στην πόλη μας, σε συνέχεια της επιτυχημένης παρουσίας μας στη Food and Drink στο Birmingham και στην London Wine Fair στο Λονδίνο, γιατί η αγορά του Η.Β είναι αγορά στην οποία σαφώς και στοχεύουμε. Τέλος σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε και μία επιχειρηματική αποστολή στον Καναδά μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου.