Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1950, ήταν τότε που ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας ιδρύει τη «Λουξ Μαρλαφέκας», μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση που αρχικά παράγει πορτοκαλάδα, λεμονάδα και γκαζόζα. Λίγο αργότερα και με σκοπό η «Λουξ» να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό της εποχής, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας παίρνει την μεγαλύτερη και πιο κρίσιμη απόφαση για την ιστορία της εταιρείας, καθώς προχωρά στη μετεγκατάσταση της στο φημισμένο Κεφαλόβρυσο, που τότε δεν είχε την παραμικρή υποδομή για οποιαδήποτε βιομηχανική δραστηριότητα. Είχε όμως στο υπέδαφος του έναν πραγματικό θησαυρό, το περίφημο νερό του. Το κριτήριο ήταν για άλλη μια φορά η ποιότητα με οποιοδήποτε κόστος και η μετέπειτα πορεία της επιχείρησης, απέδειξε πως η επιλογή ήταν ορθή.
Η «Λουξ» σήμερα είναι η μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία στον κλάδο των αναψυκτικών και χυμών και έχει ως στόχο την συνεχή εξέλιξη ώστε να ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις συνεχόμενες βραβεύσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς. Παράλληλα στόχος της εταιρείας είναι και η δημιουργία ενός νέου εργοστασίου ώστε να αυξηθούν οι παραγωγικές δυνατότητες.
Ο αντιπρόεδρος και διευθυντής μάρκετινγκ και εξαγωγών της βιομηχανίας Λουξ κ. Πλάτων Μαρλαφέκας, μιλάει στο ExportGreece για την ιστορία της εταιρείας, τα επόμενα επενδυτικά σχέδια, την παρουσία της στις αγορές του εξωτερικού και τα νέα προϊόντα.
– Η ΛΟΥΞ ξεκίνησε το 1950. Ποιο ήταν το μυστικό της επιτυχίας ώστε σήμερα να αποτελεί διεθνές brand;
Η φιλοσοφία της Λουξ είναι να παράγει αναψυκτικά και χυμούς, διασφαλίζοντας ότι το σύνολο των προϊόντων με το brand name λουξ είναι το καλύτερο δυνατό ποιοτικά προϊόν που μπορεί να παραχθεί με βάση τα φυσικά συστατικά και την τεχνολογία της κάθε εποχής. Με βασικό συστατικό το εξαιρετικής ποιότητας νερό Κεφαλόβρυσου, µε την προσθήκη φυσικών χυµών από ελληνικά φρούτα και επιλεγμένων πρώτων υλών, και µε την ιδανική ισορροπία ανθρακικού, η Λουξ δημιουργεί αναψυκτικά που ξεχωρίζουν για την ποιότητα και την αγνότητά τους, προσφέροντας γεύσεις απολαυστικά δροσιστικές, γεύσεις μοναδικά ελληνικές. Η εμπειρία του παρελθόντος, οι ελληνικές πρώτες ύλες, το μεράκι, η συνεχής έρευνα, οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, οι καινοτομίες και κυρίως η αδιαπραγμάτευτη ποιότητα αποτελούν παράγοντες, που παρά τον ανταγωνισμό της αγοράς, επιτρέπουν στη Λουξ να ξεχωρίζει εντός κι εκτός συνόρων.
– Τα προϊόντα σας εξάγονται σε 22 χώρες, έχετε κάποια νέα αγορά στόχο;
Η Λουξ παραμένει πάντοτε ανοιχτή στην αξιοποίηση νέων ευκαιριών και στη διεύρυνση του διεθνούς της αποτυπώματος. Στόχος μας για το επόμενο διάστημα είναι η ενδυνάμωση της παρουσίας της εταιρίας στις ήδη υπάρχουσες αγορές.
– Σχεδιάζετε νέες επενδύσεις και σε ποιο τομέα;
Πάντοτε υπάρχουν σχέδια για νέες επενδύσεις ενώ για την επόμενη χρονιά αναμένονται νέοι κωδικοί.
– Ποιο είναι το πλέον δημοφιλές από τα αναψυκτικά σας;
Το διαχρονικά αγαπημένο αναψυκτικό του κοινού είναι η πορτοκαλάδα λουξ, ένα προϊόν αντιπροσωπευτικό των καρπών της ελληνικής γης, που παράγεται από προσεκτικά επιλεγμένες πρώτες ύλες. Να σημειώσουμε ότι μεγάλη αύξηση παρατηρούμε και στη λεμονάδα. Η πορτοκαλάδα λουξ, η λεμονάδα λουξ όπως και το σύνολο της γκάμας των αναψυκτικών και χυμών της εταιρίας διακρίνονται για την ποιότητα και τις αυθεντικές τους συνταγές, επαναπροσδιορίζοντας τις προοπτικές του ελληνικού αναψυκτικού.
– Θα προχωρήσετε στο λανσάρισμα και νέων προϊόντων μετά το Λουξ tea και το Λουξ Free;
Η εταιρεία μας θα προχωρήσει σε λανσάρισμα νέων προϊόντων, συσκευασιών και γεύσεων έως τον Απρίλιο 2024. Ο στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε τις σειρές free και tea με νέες γεύσεις και να αναβαθμίσουμε και να ανανεώσουμε την κλασική μας σειρά με νέες συσκευασίες. Εστιασμένοι στον σχεδιασμό και παραγωγή νέων προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας και απολαυστικής γεύσης.
– Ποιος ο ετήσιος τζίρος σας και ποιο από τα προϊόντα φέρνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό;
Ο ετήσιος τζίρος του 2023 θα κλείσει ελαφρώς ανοδικά σε σχέση με το 2022. (>37.000.000€ το 2023). Οι κλασικές μας γεύσεις πορτοκαλάδας και λεμονάδας εξακολουθούν να αποτελούν το βαρύ πυροβολικό της εταιρείας τόσο στην εσωτερική όσο και στην εξωτερική αγορά.