Let's Talk

Θ. Αντωνόπουλος (Περιφέρεια Αττικής): Οι διεθνείς εκθέσεις είναι μία τεράστια ευκαιρία για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων

Στην κορυφαία έκθεση τροφίμων και ποτών στο κόσμο, την Anuga 2023, βρέθηκε το ExportGreece. Καθώς η ελληνική παρουσία είναι δυναμική με 269 συμμετοχές (αριθμό ρεκόρ) είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στο χώρο που βρίσκονται τα περίπτερα της Περιφέρεια Αττικής, όπου συναντήσαμε τον κ. Αναστάσιο Μενεσλή, την κα. Μαρία Κωνσταντοπούλου, την κα. Άννα Ψυχογιού και συνομιλήσαμε με τον κ. Θάνο Αντωνόπουλο, γεωπόνο ο οποίος βρίσκεται στη Διεύθυνση Αγροτικής και Κτηνιατρικής Πολιτικής.

  • Με ποιες εταιρείες έχει έρθει η Περιφέρεια Αττικής στην Anuga;

Έχουμε έρθει εδώ με 10 εκθέτες. Οι εταιρείες είναι η «NUTS Ν’ NUTS», η οποία έχει ξηρούς καρπούς η «POMFARM» η οποία έχει προϊόντα αυγών, είναι κάτι ιδιαίτερο και αξίζει κάποιος να την επισκεφθεί, όπως και όλα τα περίπτερα των εκθετών μας.

Είναι η εταιρεία «ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΣΣΑΣ», η οποία έχει κανταΐφι και παραδοσιακά γλυκά. Η «CRETA DROP», η οποία έχει ελαιόλαδο εξαιρετικά παρθένο όπως και η «ELEA LAND», ακόμα η εταιρεία «ΝΟVEMBER» και αυτή με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και ελιές.

H
«AΡΤΟΠΟΥΛΟΣ», εταιρεία που έχει παραδοσιακές ζύμες και παραγωγή αραβικής πίτας. Είναι η «STELVIA HELLAS/ΧΙΟΝΙΔΗΣ» όπου έχει τσάι, μπαχαρικά, βότανα. Η «ΣΑΜΑΡΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» η οποία έχει ελιές, βότανα, ζυμαρικά, παξιμάδια, αποξηραμένα φρούτα, τουρσί, μπαχαρικά. 

Τέλος η «ENERGEA», που έχει και αυτή εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.

 

  • Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθεί κάποιος για να έρθει μαζί με την Περιφέρεια Αττικής στην Έκθεση;

Λοιπόν, η διαδικασία είναι η εξής, βγαίνει μια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία βγαίνει στο site της Περιφέρειας Αττικής και επίσης κοινοποιείται στα Επιμελητήρια αλλά και στον Τύπο που έχει σχέση με αγροτικά περιοδικά και εφημερίδες.

Επίσης στέλνετε και σε περισσότερων 500 email επιχειρηματιών με τους οποίους έχει συνεργαστεί η Περιφέρεια Αττικής, αλλά εκτός των άλλων και ανθρώπων του κλάδου τροφίμων και ποτών. Έτσι, μέσα από αυτή τη διαδικασία γίνεται ευρέως γνωστή η πρόσκληση αυτή ώστε να το γνωρίσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι που ενδιαφέρονται. Επαναλαμβάνω του κλάδου τροφίμων και ποτών.

Αφού λοιπόν βγει στο site και μείνει αναρτημένη για δέκα ήμερες, αμέσως μετά παίρνουμε τις αιτήσεις των των εκθετών, μπαίνουμε σε μια διαδικασία ελέγχου των αιτήσεων και των παραστατικών. Αφού λοιπόν ελεγχθούν τα παραστατικά, τους μοριοδοτούμε. Στην περίπτωση της ANUGA το ενδιαφέρον ήταν μεγαλύτερο από τον αριθμό των θέσεων που μπορούσαμε να διαθέσουμε με αποτέλεσμα εν τέλει να πάρουμε τους 10 εκθέτες από τους 30 που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.

  • Πώς μπήκαν λοιπόν σε μια σειρά αυτοί οι εκθέτες;

Τους αναρτήσαμε και τους βγάλαμε και με σειρά κατάταξης. Σύμφωνα με την μοριοδότηση, – αξίζει εδώ να αναφέρω ότι από το σύνολο των εκθετών, το 80% αυτών που πήραμε ήταν εκθέτες καινούργιοι. Το πρώτο κριτήριο ήταν το γεγονός ότι δεν είχαν ξανά δηλώσει ή είχαν δηλώσει λίγες φορές συμμετοχή μέσω της Περιφέρειας Αττικής.

Και το άλλο 20% ήταν εκθέτες, οι οποίοι είχαν συμμετάσχει αρκετές φορές, είχαν κάποια κριτήρια τα οποία είχαν αναρτηθεί στην πρόσκληση και είχαν να κάνουν με την πιστοποίηση, ώστε να παντρέψουμε στο σύνολο αυτό των 10 εκθετών τους καινούργιους και παλιούς, οι οποίοι παλαιοί έχουν ένα κύρος, έχουν μια δύναμη, φαίνεται ότι έχουν μια δυναμική στην εξωστρέφεια.

Δεν θέλουμε να αποκλείουμε κανένα. Θέλουμε φυσικά να δίνουμε ευκαιρία σε ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν ξαναέρθει σε εκθέσεις με την Περιφέρεια Αττικής να έρχονται και να προηγούνται, αλλά από την άλλη δεν θέλουμε φυσικά να χάνουμε παλιούς εκθέτες δηλαδή θέλουμε να στεκόμαστε πάντα στο πλευρό τους και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε συνεχώς. Μακάρι να τους είχαμε πάρει και τους 30, αλλά δυστυχώς δεν γινόταν. Δεν είχαμε αυτή τη δυνατότητα για τη θέση.

  • Αυτό συμβαίνει λόγω κόστους ή λόγω των τετραγωνικών μέτρων που υπάρχουν διαθέσιμα από τον Enterprise Greece;

Ένα σύνολο πραγμάτων, δηλαδή σίγουρα Enterprise Greece μπορεί να διαθέσει συγκεκριμένο χώρο και προσπαθεί να καλύψει το χώρο του με όλες τις Περιφέρειες. Είναι και θέμα διαδικαστικό καθώς δεν μπορούσαμε να πάρουμε περισσότερο από 100 τ.μ. γιατί τόσα είχαμε προϋπολογίσει.

  • Αν σας διάβαζαν τώρα οι εκθέτες τι κάλεσμα θα τους κάνατε για να δηλώσουν συμμετοχή σε τέτοιου είδους εκθέσεις; Τι θα τους λέγατε για να κάνουν το επόμενο βήμα και τι κέρδος θα είχαν από αυτό; 

 Όσον αφορά στα τρόφιμα και ποτά οι εκθέσεις είναι κάτι το μοναδικό, και το λέω αυτό καθώς οι ίδιοι οι επιχειρηματίες μας λένε ότι πρέπει να έρχονται σε αυτές τις εκθέσεις, καθώς εδώ συναντούν τους ανθρώπους για τους οποίους προορίζεται το προϊόν τους και μπορούν να δοκιμάσουν το προϊόν. Αυτό λοιπόν που θα τους λέγαμε είναι ελάτε στην έκθεση, έτσι ώστε ο κόσμος να δοκιμάσει τα προϊόντα σας. Ας μην ξεχνάμε πως υπήρξε η περίοδος του κορονοϊού που για 2 χρόνια ο κόσμος έμεινε εκτός των εκθέσεων. Το γεγονός ότι η Περιφέρεια συνέχιζε να τους δίνει τη δυνατότητα διαδικτυακά, δηλαδή συμμετείχαμε σε ψηφιακές εκθέσεις και δράσεις. Αυτό από την μια κάλυψε ένα κενό, αλλά σίγουρα δεν αντικατέστησε αυτό που γινόταν μέχρι πρόσφατα. Το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι ότι τους δίνεται η ευκαιρία της επικοινωνίας. Αυτό σημαίνει πως από τη μία προωθούν το προϊόν τους και από την άλλη μπορούν και να το βελτιώσουν. Βλέποντας  πράγματα, μιλώντας κι έχοντας επικοινωνία με ανθρώπους που είναι ειδικοί και που κάνουν κάτι διαφορετικό. Αυτό βελτιώνει το προϊόν τους. 

Επίσης πως εδώ θα βρουν παλιούς τους πελάτες και  ανθρώπους που έχουν ήδη συνεργαστεί. Φυσικά το πιο σημαντικό για όλους είναι το οικονομικό όφελος, δηλαδή έρχονται σε μια έκθεση για να κλείσουν συμφωνίες. Εδώ είναι ο χώρος στον οποίο κλείνουν συμφωνίες. Αυτό είναι το πιο σημαντικό και εκεί αποσκοπεί κάθε προσπάθεια τους. Δηλαδή αυτό που γίνεται τώρα μπορεί να μην έχει άμεσο οικονομικό αποτέλεσμα αλλά έχει αποτέλεσμα σε ένα χρόνο μιλώντας μακροπρόθεσμα.

Αυτό το αναφέρουμε και το προβάλλουμε, διότι πολύς κόσμος πιστεύει πως ερχόμενοι σε μία έκθεση θα έχουν αμέσως και το αποτέλεσμα που αναμένουν ή που προσδοκούν. Όχι, αυτό δεν θα γίνει πιθανότατα άμεσα. Έτσι αυτό θα γίνει με μια συνέχεια, με μια συνέπεια σε εκθέσεις και σε δράσεις που γίνονται και από την Περιφέρεια Αττικής επιπλέον δράσεις.

  • Επιπλέον δράσεις από την Περιφέρεια Αττικής;

Η Περιφέρεια Αττικής δεν μένει μόνο στο γεγονός της παρουσίας σε εκθέσεις και στην επιδότηση φυσικά, αλλά και στην υποστήριξη των εκθετών της. Αξίζει εδώ να κάνω μια παρένθεση και να πω ότι επιδοτείται κατά 80% η συμμετοχή του κόστους ενοικίασης του περιπτέρου από την Περιφέρεια Αττικής στους εκθέτες. Είμαστε εδώ και είμαστε δίπλα τους και οποιαδήποτε στιγμή μπορούμε να τους βοηθήσουμε σε οτιδήποτε γίνεται καθώς με την παρουσία μας εδώ και οι ίδιοι νιώθουν πιο ασφαλείς όπως μας λένε.