Τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ συνεχίζουν να βρίσκονται σε πορεία ανάπτυξης, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές τα επιλέγουν ολοένα και περισσότερο για τις αγορές τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το εννεάμηνο του 2023 σημείωσε αύξηση 15% και άγγιξε τα 220 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Σημειώνεται ότι ο τζίρος που μετρά η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market, Pop Market, Rabbit & Wolt Market, αλλά και όσους συνεργάζονται με τοπικά καταστήματα grocery όπως το Box και το Instashop που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Το 1ο εξάμηνο του 2023, η αύξηση του τζίρου των οnline supermarket ήταν της τάξης του 15%, με τις πωλήσεις να φθάνουν τα 153 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Σε επίπεδο 1ου τριμήνου, ο online τζίρος των supermarket στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 10%, αγγίζοντας τα 76 εκατ. ευρώ (σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), ενώ η αύξηση των παραγγελιών ήταν 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με τα τεμάχια που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνονται κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία του κάθε προϊόντος να αυξάνεται κατά 10%.
Θυμίζουμε, επίσης, ότι ο κλάδος είδε το 2022 άνοδο 5% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2021. H συνολική αξία των αγορών από τα online supermarket άγγιξε τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του 2022 με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% έναντι του 2021.
Ποιες κατηγορίες ανέβηκαν;
Οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 ήταν:
+30% σε προϊόντα για κατοικίδια,
+18% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και
+14% σε ποτά και αναψυκτικά.
Επίσης, άλλες κατηγορίες, που αυξήθηκαν σε αξία, ήταν:
+14% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
+11% σε φρέσκα τρόφιμα, +10% σε βρεφικά είδη,
+9% σε είδη αρτοποιίας, +8% σε συσκευασμένα τρόφιμα,
+7% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς,ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 12%.
Οι αγαπημένες μέρες των καταναλωτών
Σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,7% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα της Παρασκευής, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό 16,3%.