Market Market Trends Special Report

Σουπερμάρκετ: Ποιες οι προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών; – Αύξηση των online παραγγελιών

Τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ συνεχίζουν να βρίσκονται σε πορεία ανάπτυξης, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές τα επιλέγουν ολοένα και περισσότερο για τις αγορές τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το εννεάμηνο του 2023 σημείωσε αύξηση 15% και άγγιξε τα 220 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος που μετρά η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market, Pop Market, Rabbit & Wolt Market, αλλά και όσους συνεργάζονται με τοπικά καταστήματα grocery όπως το Box και το Instashop που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

 

Το 1ο εξάμηνο του 2023, η αύξηση του τζίρου των οnline supermarket ήταν της τάξης του 15%, με τις πωλήσεις να φθάνουν τα 153 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Σε επίπεδο 1ου τριμήνου, ο online τζίρος των supermarket στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 10%, αγγίζοντας τα 76 εκατ. ευρώ (σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), ενώ η αύξηση των παραγγελιών ήταν 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με τα τεμάχια  που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνονται κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία του κάθε προϊόντος να αυξάνεται κατά 10%.

Θυμίζουμε, επίσης, ότι ο κλάδος είδε το 2022 άνοδο 5% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2021. H συνολική αξία των αγορών από τα online supermarket άγγιξε τα 266 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του 2022 με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% έναντι του 2021.

Ποιες κατηγορίες ανέβηκαν;

Οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 ήταν:

+30% σε προϊόντα για κατοικίδια,
+18% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και
+14% σε ποτά και αναψυκτικά.

Επίσης, άλλες κατηγορίες, που αυξήθηκαν σε αξία, ήταν:

+14% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
+11% σε φρέσκα τρόφιμα, +10% σε βρεφικά είδη,
+9% σε είδη αρτοποιίας, +8% σε συσκευασμένα τρόφιμα,
+7% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς,ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 12%.

Οι αγαπημένες μέρες των καταναλωτών

Σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,7% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα της Παρασκευής, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό 16,3%.