Market Special Report

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 65 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία – Το 50% αφορά πράσινες επενδύσεις

Επενδύσεις, ύψους 65 εκατ. ευρώ ενσωματώνοντας τα κριτήρια ESG θα πραγματοποιήσει την τριετία 2024-2026 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με το 50% να αφορά πράσινες επενδύσεις.

Παρουσιάζοντας το νέο επενδυτικό πλάνο –κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων- ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης ανέφερε χαρακτηριστικά πως: «η ανάπτυξη με πρόσημο τη βιωσιμότητα δεν είναι μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα».

Στόχος είναι μέχρι τα μέσα του 2024 να εγκαινιάσει φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πάτρα και ταυτόχρονα η εταιρεία προετοιμάζεται για την διαχείριση αποβλήτων συσκευασίας (PPWR), σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό. Για το λόγο αυτό συμμετέχει στον διάλογο με την κυβέρνηση μέσω της Ένωσης Ζυθοποιών και άλλων συνεργαζόμενων φορέων, όπως η Ένωση Σούπερ Μάρκετ, προκειμένου να συμφωνηθεί ένα σύστημα διαχείρισης αποβλήτων συσκευασίας, εγχείρημα ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς ο όγκος της αγοράς αντιστοιχεί σε 2 δισεκατομμύρια τεμάχια.

 

Δράσεις για την ικανοποίηση των κριτηρίων ESG

Ειδικότερα το επενδυτικό πλάνο προβλεπει:

Σε ότι αφορά την προστασία του Περιβάλλοντος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεσμεύεται για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, έχοντας ήδη πετύχει μείωση στις εκπομπές CO2 κατά 20%, από το 2018. Παράλληλα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών, έχοντας καταφέρει να αξιοποιήσει σε ποσοστό 79,4% ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.

Η εταιρεία συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του όγκου των αποβλήτων, έχοντας επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και την εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας.

Σήμερα, το 95% των φιαλών που εμπορεύεται στην αγορά είναι επιστρεφόμενο. Παράλληλα η εταιρεία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό.

Η κοινωνική προσφορά της εταιρείας

Σε ότι αφορά το Κοινωνικό αποτύπωμα, η εταιρεία την προηγούμενη διετία 2021-2022, υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία.

Συγκεκριμένα στη Βόρεια Εύβοια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποκατέστησε χρόνια προβλήματα σε δύο σχολεία της περιοχής και συγχρηματοδότησε τη μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού.

Στη Θεσσαλία, όπου υλοποιείται μεγάλο μέρος του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρείας και αποτελεί το πλέον ελλειμματικό υδατικό διαμέρισμα στην ελληνική επικράτεια, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποίησε το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», αναδεικνύοντας λύσεις για την ορθή διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας και τη γενικότερη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη βιώσιμη χρήση του νερού. Ενώ η δράση από το χωράφι ως το ποτήρι” έχει άμεση οικονομική αξία 378 εκατ. ευρώ για τα έτη 2021-2022.

Σεβασμός στη διαφορετικότητα

Ακόμα η εταιρεία αναπτύσει δράσεις για τους 809 εργαζομένους της έχοντας μάλιστα αυξήσει κατά 15% τις γυναίκες στο δυναμικό της, προάγει ίσες ευκαιρίες για όλους, με έμπρακτο σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Σε ότι αφορά τον τομέα της Υπευθυνότητας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει επίσης αναπτύξει δράσεις για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού.

Να σημειωθεί ότι την διετία 2021-2022 η εταιρεία δημιούργησε, σε συνεργασία με την Ένωση Bartenders Ελλάδος και την Μη Κυβερνητική Οργάνωση “Νηφάλιοι-στην υγειά μας”, την εφαρμογή ‘ΣΕΡΒΙΡΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ’, με στόχο την πληροφόρηση των επαγγελματιών της εστίασης για τη σημασία και την αξία της υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ. Παράλληλα, συνεχίζει να ενισχύει την κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ με συνολικά 5 επιλογές προϊόντων μηδενικού αλκοόλ διαθέσιμες στα σημεία πώλησης.

Αναφερόμενος στις τάσεις της αγοράς ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε ότι τα αλκοολούχα ποτά εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις, με τα επώνυμα προϊόντα να έχουν καλύτερη επίδοση από αυτά της ιδιωτικής ετικέτας.

Αναφερόμενος στο νέο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, σημείωσε χαρακτηριστικά:

«Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το ζητούμενο κάθε εταιρείας είναι η επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών της στόχων, σε ένα σύνθετο και πολλές φορές απρόβλεπτο εξωτερικό περιβάλλον. Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τους ανθρώπους της, αυτή η επιτυχία έχει ως προϋπόθεση τη συνεχή και συστηματική συμβολή μας στην δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος, με τρόπο συγκεκριμένο και μετρήσιμο. Τα στοιχεία που παρατίθενται, αναφορικά με τους πυλώνες του Περιβάλλοντος, της Κοινωνίας και της Υπευθυνότητας, δείχνουν ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο. Είναι στην ουσία η αποτύπωση των αξιών με τις οποίες πορευόμαστε επί 60 χρόνια, παράγοντας ένα καλύτερο αύριο και αποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη με πρόσημο τη βιωσιμότητα δεν είναι μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα»..