Let's Talk

Γιάννης Ταμπάρης (CIEL): Η νέα εταιρεία που έχει ως στόχο τη διάδοση των ελληνικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο

Η CIEL «γεννήθηκε» πριν από 9 μήνες, προσφέρει υπηρεσίες marketing και στόχος της είναι να γίνει η «ομπρέλα» πολλών brand σε διάφορους τομείς παραγωγής αλλά και υπηρεσιών. Οραματίζεται τη δημιουργία ενός ισχυρού «μπλοκ» Ελλήνων παραγωγών που μέσα από την CIEL Greek Corners θα προσφέρει ποιοτικά ελληνικά προϊόντα στη διεθνή αγορά. Το μεγαλο στοίχημα για την CIEL, που ήδη δραστηριοποιείται σε 17 χώρες, είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας και η δημιουργία ενός δυνατού «Made in Greece» παγκοσμίου φήμης και αναγνωρισιμότητας. Ένα από τα προϊόντα που έχουν κατακτήσει την παγκόσμια αγορά είναι  Χρυσόμελο.

Στο πλαίσιο αυτού του νέου εγχειρήματος μιλήσαμε με τον πρόεδρο και CEO της CIEL, κ. Γιάννη Ταμπάρη ο οποίος μας αποκάλυψε το πως ξεκίνησε η νέα εταιρεία, τους στόχους αλλά και το όραμα του για το μέλλον των ελληνικών εξαγωγών.

– Πότε ξεκίνησε την δραστηριότητα της η εταιρεία CIEL; Το Χρυσόμελο είναι μέλος της νέας προσπάθειας;

Η νέα μας εταιρία CIEL έκανε έναρξη φέτος τον Μάρτιο του 2023. Σκοπός της εταιρίας είναι να παράξει και να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες για επιχειρήσεις εστίασης, τουριστικές επιχειρήσεις κι επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα με απώτερο σκοπό την εξωστρέφεια, την αύξηση πωλήσεων, την εξέλιξη, την αναγνωρισιμότητα (branding awareness) και την εξοικονόμηση χρημάτων. Κάποιες από τις υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι το Marketing σε όλο το φάσμα του, ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών αλλά το μεγάλο μας στοίχημα είναι η εξωστρέφεια και η δημιουργία ενός δυνατού «Made in Greece’» παγκοσμίου φήμης και αναγνωρισιμότητας. Έτσι, λοιπόν έχουμε ξεκινήσει κι εκπροσωπούμε επιχειρήσεις, του αγροδιατροφικού τομέα περισσότερο, και τις τοποθετούμε σε ξένες αγορές χρησιμοποιώντας το υπάρχον δίκτυο 17 χωρών συνεργασίας αλλά προσεγγίζουμε και νέες. Το ΧΡΥΣΟΜΕΛΟ δεν γινόταν να μην είναι μέρος αυτής της προσπάθειας καθώς αυτό το δίκτυο το έχουμε χτίσει από την εξαγωγή μελιού κι έτσι είναι το βιογραφικό και η εγγύηση ότι και τα υπόλοιπα προϊόντα θα είναι στο ίδιο υψηλό επίπεδο τόσο από θέμα υψηλής ποιότητας, εξυπηρέτησης αλλά και επαγγελματισμού.

– Πόσα μελίσσια διαχειρίζεστε και με ποσους παραγωγούς συνεργάζεστε;

Η επιχειρηματική μας δραστηριότητα ξεκίνησε ως οικογενειακή επιχείρηση όπως ακριβώς ξεκίνησε και η παραγωγική μας ενασχόληση με την μελισσοκομία. Η παραγωγή ενός προϊόντος για βρώση πρέπει να χαρακτηρίζεται από την υψηλή του ποιότητα γιατί αυτό είναι που θα φέρει την εμπιστοσύνη στον καταναλωτή και την επαναληπτική πώληση του προϊόντος. Έτσι, λοιπόν τα δικά μας μελίσσια τα διαχειρίζεται αυστηρά άτομο από την οικογένεια μας αλλά η δικιά μας παραγωγή πλέον δεν είναι αρκετή για να εξυπηρετήσει το υπάρχον δίκτυο πωλήσεων. Έτσι, λοιπόν κι εμείς εμπιστευόμαστε μελισσοκόμους παραγωγούς από διάφορα μέρη της Ελλάδας με τα κριτήρια της υψηλής ποιότητας και το διασφαλίζουμε μέσα από διαπιστευμένες χημικές αναλύσεις και ελέγχους. Με πολλούς παραγωγούς είμαστε πολλά χρόνια συνεργάτες κι έχουμε άριστη επαγγελματική σχέση, αλλά συνεχώς βρίσκουμε και νέους παραγωγούς για συνεργασία που να τηρούν τα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας που θέλουμε για να είμαστε εντάξει με ένα άριστης ποιότητας προϊόν στην αγορά. Μην ξεχνάμε ότι στο εξωτερικό είναι πολύ τυπικοί οι έλεγχοι κι επειδή εξάγουμε σε Ασία (Ιαπωνία και Σιγκαπούρη) που τηρούνται αυστηρά μέτρα καραντίνας των εισαγόμενων προϊόντων, πάντα τους περνάμε χωρίς κανένα πρόβλημα ή παρατήρηση από το 2016 έως σήμερα! Αυτό και μόνο λέει πολλά για την αξιοπιστία των προϊόντων μας όσον αφορα την ποιότητα τους!

– Ποιος ο στόχος της εταιρείας. Τα σχεδια σας για την περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών σας

Η εταιρία CIEL δημιουργήθηκε για να γίνει η ‘ομπρέλα’ πολλών brand σε διάφορους τομείς παραγωγής αλλά και υπηρεσιών. Φυσικά η αντιπροσωπεία νέων προϊόντων και νέων συνεργασιών με επιχειρήσεις που βλέπουν μπροστά και θέλουν να εξάγουν θα μας δώσει κι εμάς τη δύναμη να πετύχουμε μεγαλύτερη εξάπλωση και διάδοση των Ελληνικών προϊόντων . Αυτό που οραματιζόμαστε είναι να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό ‘καρτέλ’ Ελλήνων παραγωγών που λειτουργούν με γνώμονα την συνεργατικότητα, τον επαγγελματισμό και την καινοτομία ώστε να δημιουργήσουμε μέσα από την CIEL Greek Corners μέσα σε μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων του εξωτερικού και να τα προσφέρουμε σε μία δυναμική παρουσία στους καταναλωτές των αγορών. Ήδη οι αντιπροσωπείες επιχειρήσεων που έχουμε αναλάβει σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουν πετύχει εξαγωγική δραστηριότητα σε Αυστρία, Γερμανία, Ιαπωνία και Σιγκαπούρη!

– Τι διαφοροποιεί τη CIEL, σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της CIEL στην εξωστρέφεια, έναντι του ανταγωνισμού είναι ότι εμείς είμαστε ενεργοί και τοποθετημένοι σε 17 χώρες που αυτό δείχνει ότι έχουμε την προαπαιτούμενη εμπειρία, την ικανότητα και το know how στο να κατευθύνουμε, να θέσουμε τα βήματα, να ‘ανοίξουμε’ και να τοποθετήσουμε ένα προϊόν σε μία ξένη αγορά με θετικά αποτελέσματα. Όλα αυτά τα χρόνια είχαμε και τις αποτυχίες μας, κάναμε τα λάθη μας κι έτσι γράψαμε τις δικές μας θεωρίες. Ανέκαθεν πίστευα ότι, πριν γραφτεί η θεωρία πρέπει να υπάρχει η πράξη, ποτέ δεν χρησιμοποίησα τις θεωρίες των άλλων αλλά έψαχνα τις δικές μου μέσα από την δράση, την αυτοκριτική και το ρίσκο!

Το επόμενο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα έλεγα είναι η άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των συνεργατών μας. Σε οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει πρέπει να σκέφτεσαι λύσεις για να προχωρήσεις κι όχι να καταθέτεις τα όπλα. Πρέπει να είσαι ευέλικτος, διαλλακτικός κι όχι να επαναπαύεσαι σε μία εταιρική πολιτική ενός συμβολαίου και να λες στον πελάτη την διάσημη ατάκα ‘δεν μπορώ να κάνω κάτι γιατί είναι η πολιτική της εταιρίας μας’ εκείνη τη στιγμή πέφτεις στα μάτια του και χάνεις εμπιστοσύνη. Προτιμώ σαν επιχειρηματίας να δουλέψω extra ώρες πάνω σε ένα πρόβλημα ενός πελάτη για να βρω λύση παρά να τον αφήσω στο άγχος και στην αβεβαιότητα. Αυτό θα μου ανυψώσει την φήμη, την αξιοπιστία και κατ’ επέκταση θα νικήσει τον ανταγωνισμό γιατί εγώ μπορώ ενώ αυτός όχι!

– Ποιες είναι οι προοπτικές αλλά και ποιο το όφελος απο την εξωστρέφεια στην ελληνική οικονομία;

Οι προοπτικές και η εξέλιξη είναι άπειρα σε κάθε κλάδο και κάθε επαγγελματική δραστηριότητα, το θέμα είναι ο καθένας μας τι στόχους έχει και που οραματίζεται να το φτάσει. Η προοπτική μιας επιχείρησης από την εξωστρέφεια είναι τεράστια τόσο σε φήμη, όσο και σε οικονομικό όφελος. Φανταστείτε επί παραδείγματι και λόγου χάρη ότι όλη την εγχώρια παραγωγή μελιού να είχαμε δεν φτάνει για να καλύψουμε την αντίστοιχη «Σπάρτη» της Κίνας… Μιλάμε για τεράστια πίτα οι αγορές του εξωτερικού και κατά την γνώμη μου θα έπρεπε οι εξαγωγές να ήταν δυνατό χαρτί στη βιομηχανία της χώρας μαζί με τον τουρισμό. Αντιθέτως όλοι οι παραγωγοί εγχώριων παραγόμενων προϊόντων πουλάνε χύμα, χωρίς επωνυμία (χάνεται το made in Greece και η προέλευση), γιατί δεν γνωρίζουν πως να μαρκετάρουν, να τυποποιήσουν και να δώσουν υπεραξία στο προϊόν τους! Κάτι που ξέρουν να κάνουν πολύ καλά οι Ιταλοί και για αυτό κυριαρχούν στο εμπόριο!

Οπότε το όφελος της ελληνικής οικονομίας μέσα από την εξωστρέφεια είναι τεράστιο καθώς όταν εξάγεις κάτι σαν χώρα δεν ανακυκλώνεις το ήδη υπάρχον χρήμα της αγοράς ,αλλά εισάγεις και προσθέτεις νέο χρήμα στην οικονομία σου, το οποίο έχει αντίκτυπο στο βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της χώρας. Όταν θες να κάνεις παραγωγή πλούτου κάνεις ΠΑΡΑΓΩΓΗ το λέει κι η λέξη!

– Ποια ποικιλία μελιού είναι η ναυαρχίδα σας στις ξένες αγορές και γενικότερα τι ζητούν οι καταναλωτές από τα ελληνικά προϊόντα;

Το ελληνικό μέλι έχει μεγάλη ζήτηση και αρέσει στους καταναλωτές του εξωτερικού, απλά πρέπει να τους το δώσεις ανάλογα με τις προδιαγραφές και τις ιδιαιτερότητες τις δικές τους. Τότε, θα το λατρέψουν! Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ελληνικού μελιού είναι ότι η χώρα μας μπορεί να παράξει πάρα πολλές διαφορετικές ποικικλίες, εμείς εξάγουμε αυτή τη στιγμή 10 ποικιλίες μελιού. Όλες έχουν την ζήτηση τους κι όταν εκπαιδεύσεις το κοινό σου μέσα από το marketing για την χρήση τους τόσο σε γευστικό ή σε διατροφικό επίπεδο μετά είναι θέμα γούστου και προσωπικής προτίμησης των καταναλωτών. Όταν με ρωτάνε ποιο μέλι είναι το αγαπημένο μου, απαντώ με την εξής ατάκα ‘Αυτό που δεν έχω δοκιμάσει ακόμη…’ Παρόλα αυτά εάν το δούμε σε αριθμούς τότε η ναυαρχίδα στις εξαγωγές μας είναι το Θυμαρίσιο μέλι κι έπειτα με μικρή διαφορά έρχεται το μέλι Βελανιδιάς κι ακολουθούν το Έλατο, το Πεύκο, το Πορτοκάλι, το Ερείκης και η Ασφάκα.