Export Greece Tourism Ξενοδοχεία: Αυξημένη η πληρότητα το 2023 – Τι ανέφερε ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός
Tourism

Ξενοδοχεία: Αυξημένη η πληρότητα το 2023 – Τι ανέφερε ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός

Σύμφωνα με την Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο το 2023 όπως αυτή πραγματοποιήθηκε το ΙΤΕΠ, η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων εμφανίζει αύξηση κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο του 2023 γεγονός που ενδυναμώνει τις προοπτικές επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Συγκεκριμένα τον Μάιο του 2023, η πληρότητα στα ξενοδοχεία της χώρας ανήλθε σε 53% από 47% το 2022. Όσον αφορά τον Οκτώβριο του 2023 η πληρότητα έφτασε το 49% από 44% τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Αυξημένη πληρότητα δεν σημαίνει και αντίστοιχη κερδοφορία 

Σε ειδική εκδήλωση που παραβρέθηκε ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός και με αφορμή την παραπάνω καταγραφή της κατάστασης, ανέφερε ότι η παρούσα αύξηση της πληρότητας στα ξενοδοχεία δεν σημαίνει και αντίστοιχη κερδοφορία, αφού χρήζει ξεχωριστής μελέτης, τι μένει τελικά στο ταμείο των ξενοδοχείων, αν στο ζύγι ανέβουν τα αυξημένα λειτουργικά κόστη. Στο μεταξύ ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός σε ερώτηση, για το αν στον κλάδο των ξενοδοχείων συντελείται τελικά κοσμογονία επενδύσεων και υλοποίηση νέων μονάδων, επεσήμανε ότι πολλά δημοσιεύματα κάνουν λόγο για νέα ξενοδοχεία, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για χώρους και οικήματα που δεν είναι ξενοδοχεία, αφού έχουν επιλέξει την οδό της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Μάλιστα με βάση τα ευρήματα της μελέτης του ΙΤΕΠ τονίζεται ότι το 2023 τα ξενοδοχεία μειώθηκαν κατά 40, αλλά την ίδια στιγμή αυξήθηκαν κατά 500 τα δωμάτια.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, επεσήμανε:

«Ο ελληνικός τουρισμός πηγαίνει καλά και έχει σταθερή δυναμική. Το αναδεικνύει η Ετήσια Έρευνά μας,  μέσα από τα βασικά μεγέθη του κλάδου που επιβεβαιώνουν πως ο τουρισμός συνεχίζει να είναι ο πρωταγωνιστής της εθνικής οικονομίας  και το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει τη μεγάλη προσφορά του στη χώρα. Απόδειξη τα 2,5 δισ. που επενδύθηκαν την τελευταία πενταετία από τα ξενοδοχεία για την αναβάθμισή τους ώστε να μπορούμε σήμερα να μιλάμε για αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης. Είμαστε λοιπόν στο σωστό δρόμο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, από την εύρεση προσωπικού και το ενεργειακό κόστος μέχρι τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Γι’ αυτό και συνεχίζουμε να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια αντιμετώπισής τους. Με τεκμηριωμένες θέσεις και υπεύθυνη επιστημονική δουλειά. Ο τουρισμός δεν προσφέρεται ούτε για πανηγυρισμούς, ούτε για μεμψιμοιρίες. Είναι πεδίο συνεργασίας και συλλογικής δράσης».

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της Έρευνας

  • Παρατηρείται σταθερή εικόνα στους μήνες λειτουργίας των εποχικών ξενοδοχείων – κατά μέσο όρο 5, 7 μήνες το 2023, με 5,6 μήνες το 2022 – ενώ παρουσιάζεται και ομοιογένεια ανάμεσα στις κατηγορίες.
  • Καταγράφεται αύξηση στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων κατά τους μήνες Μάιο (53% το 2023 από 47% το 2022) και Οκτώβριο  (49% το 2023 από 44% το 2022) γεγονός που αποτυπώνει την προοπτική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
  • Το ίδιο συμπέρασμα ενισχύεται και από το γεγονός πως τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, σημειώνεται αύξηση της μέσης τιμής διάθεσης δίκλινου δωματίου κατά περίπου 11% μεταξύ των ετών 2023 και 2022.
  • Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο παράμετροι. Πρώτον, σε ετήσια βάση τα μισά δωμάτια του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού διατέθηκαν σε τιμή κάτω των 130 ευρώ και δεύτερον, κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο η αυξημένη πληρότητα αφορά κυρίως στα ξενοδοχεία των μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ παραμένει χαμηλή για τα ξενοδοχεία ενός (Μάιος 28%, Οκτώβριος 20%) και δύο αστέρων (Μάιος 39%, Οκτώβριος 31%)
  • Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2023 αυξήθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2022 και έφτασε τα 10,5 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή διαφοροποιείται αισθητά ανάμεσα στα ξενοδοχεία συνεχούς (+ 9,4%) και εποχικής (+27,4%) λειτουργίας.
  • Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 12,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά  και ξεπέρασε τις 208.000 θέσεις εργασίας.
  • Η αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης συνδέεται και με επενδύσεις των ξενοδόχων που για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 761 εκατ. και το 13% αυτών αφορούσε δράσεις βιωσιμότητας.
  • Τα προβλήματα των ξενοδοχείων, όπως καταγράφονται στην Έρευνα, παραμένουν η εύρεση προσωπικού,  το κόστος της ενέργειας και συνολικά το λειτουργικό κόστος,  η  μειωμένη πληρότητα εκτός των μηνών αιχμής  και ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Exit mobile version