Special Report

ΚΡΙ ΚΡΙ: Γιορτάζει τα 70 χρόνια και προχωράει σε νέες επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ

Με πωλήσεις πάνω από 210 εκατ. ευρώ το χρόνο, με το 50% του τζίρου της να προέρχεται από το εξωτερικό καθώς έχει παρουσία σε 42 χώρες, η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι πρωταγωνιστεί στην αγορά γιαουρτιού και παγωτού.

Η εταιρεία που μετρά 70 χρόνια παρουσίας στην αγορά –ιδρύθηκε το 1954 στις Σέρρες- έχει υλοποιήσει ένα μεγάλο πλάνο επενδύσεων ύψους 100 εκατ ευρώ τη δεκαετία 2014-2023. Και δρομολογεί νέες επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ τη διετία 2024-2025 σε νέο θάλαμο συντήρησης, επέκταση της παραγωγής παγωτού, αποθηκευτικούς χώρους για το παγωτό, αλλά και επέκταση της παραγωγής γαλακτοκομικών.

Ταυτόχρονα η Κρι Κρι επενδύει σε ΑΠΕ, ενώ δημιούργησε και ένα θεματικό πάρκο το “Εργοστάσιο Παγωτού” –επένδυση 1 εκατ ευρώ- που φιλοδοξεί να φιλοξενήσει και να παρουσιάσει την ιστορία του παγωτού σε 50.000 μαθητές.

Στα μελλοντικά σχέδια της Κρι Κρι αναφέρθηκε ο Παναγιώτης Τσινάβος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής αποστολής στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Όπως είπε η εταιρεία από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2003 εμφανίζει μέση ετήσια ανάπτυξη 16,5%. Μάλιστα για φέτο προβλέπει διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων, τουλάχιστον 10%, προβαίνοντας μάλιστα σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα της, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο δίμηνο του έτους εμφανίζει αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 15% και αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 11%.

Παράγει το 1 στα 2 γιαούρτια στην Ελλάδα

Να σημειωθεί ότι το 80% του τζίρου της Κρι Κρι –δηλαδή περίπου 160 εκατ. ευρώ-, προέρχεται από τις πωλήσεις γιαουρτιού.

Συγκεκριμένα η Κρι Κρι κατέχει μερίδιο αγοράς 16,1% σε αξία πωλήσεων και 14,2% σε όγκο πωλήσεων στην ελληνική αγορά γιαουρτιού ευρωπαϊκού τύπου, είναι δηλαδή στη 2η θέση.

Ωστόσο η Κρι Κρι παράγει παράλληλα και το σύνολο σχεδόν των γιαουρτιών Ιδιωτικής Ετικέτας στην Ελλάδα (22,9% της αγοράς σε αξία πωλήσεων και 35,3% σε όγκο), με αποτέλεσμα αθροιστικά το μερίδιο της να ξεπερνά το 50% σε όγκο. Που με απλά λόγια σημαίνει ότι παράγει το 1 στα 2 γιαούρτια στην Ελλάδα.

Παράλληλα η Κρι Κρι έχει πάνω από 50% μερίδιο αγοράς σε όγκο και αξία στα παιδικά γιαούρτια ενώ είναι η μόνη μαζί με την ΔΕΛΤΑ, που έχει παρουσία και στην κατηγορία των βρεφικών γιαουρτιών.

Νο2 μάρκα στο παγωτό

Στην αγορά τώρα του παγωτού η Κρι Κρι είναι η Νο 2 μάρκα σε όγκο στην παραδοσιακή αγορά με 22,5% και διαθέτει πάνω από 20.000 σημεία πώλησης στην ελληνική αγορά και αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία παγωτού με παραγωγή στην Ελλάδα αυτή την στιγμή. Σημειωτέον ότι η αγορά παγωτού στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 200 εκατ. ευρώ.

Στο 50% των πωλήσεων οι εξαγωγές

Το 50% του τζίρου της Κρι Κρι προέρχεται από εξαγωγές, καθώς η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε 42 χώρες και διαθέτει 5.500 σημεία πώλησης στα Βαλκάνια.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία εστίασε στις στοχευμένες εξαγωγές από το 2000 και την τελευταία πενταετία «τρέχουν» με μέσο ετήσιο ρυθμό 23%.

Πέρυσι η εταιρεία πέτυχε 32% άνοδο σε αξία πωλήσεων και 25% σε όγκο πωλήσεων με τις πωλήσεις της Κρι Κρι να αγγίζουν τα 106 εκατ. ευρώ, με τα 96 εκατ. ευρώ εξ αυτών να προέρχονται από εξαγωγές γιαουρτιού. Η σημαντικότερη εξαγωγική αγορά για την Κρι Κρι είναι η Ιταλία, που αντιστοιχεί στο 37% του τζίρου από το εξωτερικό και ακολουθεί η Αγγλία με 36%. Ενώ έχει πλέον στόχο αγορές όπως η Γαλλία και οι Σκανδιναβικές Χώρες.

Μάλιστα για να δώσει υπεραξία στα προϊόντα της, η Κρι Κρι λάνσαρε τα high protein γιαούρτια, που γνωρίζουν μεγάλη ζήτηση στις ευρωπαϊκές αγορές. Να σημειωθεί ότι τα Greek high protein γιαούρτια ανταγωνίζονται σήματα όπως αυτά της Arla και της Danon.

Παράλληλα στόχος της είναι η περαιτέρω ανάπτυξη εξαγωγών με νέα προϊόντα στην κατηγορία frozen yogurt. Στο συγκεκριμένο κομμάτι πραγματοποιεί εξαγωγές στην Ιταλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και πρόσφατα στην Κορέα με Greek frozen yogurt.

Και ακόμα υπέγραψε νέα συμβόλαια με τη Νορβηγία και τις ΗΠΑ, όπου προωθεί συνεργασία με αλυσίδες όπως η Walmart, ενώ επιπλέον ξεκινά εξαγωγές σε Σιγκαπούρη και Ταϊβάν.

Οι νέες επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ

Για τη διετία 2024 – 2025 η Κρι Κρι έχει επενδυτικό πλάνο της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, στον τομέα της βιωσιμότητας (ήδη έχει επενδύσει 6 εκατ. ευρώ σε μονάδα βιοαερίου και 500.000 ευρώ σε φωτοβολταϊκά) αλλά και των παραγωγικών υποδομών. Η εταιρεία έχει προχωρήσει στην αγορά έκτασης 25 στρεμμάτων (επένδυση 1,3 εκατ. ευρώ) που γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις της στις Σέρρες. Να σημειωθεί ότι η Κρι Κρι απασχολεί 600 εργαζόμενους, μάλιστα το 2023 προχώρησε σε 100 νέες προσλήψεις. Η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις που θα ενισχύσουν την παραγωγή παγωτού, θα διπλασιάσουν την δυνατότητα παστερίωσης γάλακτος και θα βοηθήσουν στην διαδικασία παραλαβής, αποθήκευσης και διανομής προϊόντων αλλά και αξιοποίησης πρώτων υλών.

Το «Εργοστάσιο παγωτού»

Το θεματικό πάρκο και μουσείο παγωτού, το «Εργοστάσιο Παγωτού», φιλοξενείται σε έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο 2.000 τ.μ., τμήμα ενός καθαρά σύγχρονου βιομηχανικού χώρου, όπου οι επισκέπτες θα ξεναγούνται σε έξι διαφορετικές αίθουσες ταξιδεύοντας στον χρόνο, ανακαλύπτοντας τα μυστικά του παγωτού, την ιστορία αλλά και την εξέλιξή του, ενώ στο τέλος, θα έχουν την ευκαιρία να παρασκευάζουν και να δοκιμάζουν τη δική τους αγαπημένη γεύση στο εργαστήρι παγωτού.

Πρόκειται για επένδυση ύψους 1 εκατ ευρώ. Να σημειωθεί ότι τη δημιουργία του η Κρι Κρι έχει συνεργαστεί με την εταιρεία Dream Workers, που έχει επιμεληθεί έργα όπως η Ονειρούπολη στην Δράμα, ο Μύλος των Ξωτικών στα Τρίκαλα αλλά και το θεματικό πάρκο για το έργο του Ευγένιου Τριβιζά.

Και όπως ανέφερε ο κ. Τσινάβος στόχος είναι το «Εργοστάσιο Παγωτού» να προσελκύει σε ετήσια βάση 50.000 μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας καθώς και επισκέπτες από άλλες χώρες, κυρίως Βαλκανικές.