Μετρώντας 3 μονάδες παραγωγής, εκ των οποίων η μία βρίσκεται στη μητρική εταιρεία στην Ελλάδα και οι άλλες δύο στις θυγατρικές της Ρουμανίας και της Σερβίας, διατηρώντας 5 εμπορικές θυγατρικές σε Γερμανία, Βουλγαρία, Σλοβενία, Τουρκία και Ρωσία, και πραγματοποιώντας εξαγωγικές πωλήσεις σε περισσότερες από 80 χώρες παγκοσμίως, η ISOMAT τοποθετεί την εξωστρέφεια στη βάση της στρατηγικής της. Ο Θεόδωρος Υφαντίδης, Export Director της ISOMAT, μιλώντας στο Export Greece επισημαίνει τα σημεία-κλειδιά της στρατηγικής εξωστρέφειας, τα επόμενα βήματα και τις αγορές όπου στοχεύει η εταιρεία.
- Τα προϊόντα της ISOMAT έχουν κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση, ποια τα επόμενα σχέδια σας;
Στην ISOMAT συνεχίζουμε αδιάλειπτα να δίνουμε έμφαση στη διατήρηση της υψηλής ποιότητας στα προϊόντα μας και στην καινοτομία, με τη συνεχή ανάπτυξη νέων προϊόντων και ολοκληρωμένων συστημάτων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις του κατασκευαστικού κλάδου διεθνώς. Παράλληλα, η εξωστρέφεια αποτελεί κομμάτι ζωτικής σημασίας για τη στρατηγική μας, με όραμα να συμμετέχουμε σε ολοένα και περισσότερα διεθνή projects και να βάζουμε τη δική μας πινελιά σε καινοτόμες κατασκευές-ορόσημα. Η προσπάθεια ενδυναμώνεται, μεταξύ άλλων, με το πλάνο συμμετοχής μας σε κορυφαίες εκθέσεις του κλάδου σε όλο τον κόσμο, ενώ η χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει με τη δυναμική μας συμμετοχή στις εκθέσεις World of Concrete στο Las Vegas, BUDMA στην Πολωνία και WORLDBEX στις Φιλιππίνες και συνεχίζεται προσεχώς με την CONSTRUMAT στη Βαρκελώνη, την MARE SUMMIT στη Μάλτα, την THE BIG 5 CONSTRUCT στη Νότια Αφρική, την BATIMAT στη Γαλλία, το P&D SHOW στο Ηνωμένο Βασίλειο και την BIG 5 στο Ντουμπάι, μεταξύ άλλων.

- Δραστηριοποιείστε ήδη με μεγάλη επιτυχία στη διεθνή αγορά, σχεδιάζετε την επέκταση σας και σε άλλες χώρες;
Με δεδομένο ότι η εξωστρέφεια της ISOMAT αποτελεί σήμερα περίπου το 50% του κύκλου εργασιών, μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η αύξηση του δείκτη αυτού κατά πολύ περισσότερο. Προτεραιότητά μας είναι να ενισχύουμε την παρουσία μας συνεχώς, αξιοποιώντας τη δυναμική που έχουμε χτίσει διεθνώς μετά από μεθοδική προσπάθεια. Η εύρεση νέων συνεργατών στις περιοχές-στόχους που μας ενδιαφέρουν, όπως είναι, μεταξύ άλλων, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιβηρική Χερσόνησος, οι ΗΠΑ, η Μέση Ανατολή, η Ινδία και η Νοτιοανατολική Ασία, και η συμμετοχή σε περισσότερα σύγχρονα projects των κατασκευών, είναι για εμάς καθοριστικά επόμενα βήματα. Στόχος είναι να γινόμαστε ολοένα και πιο ανταγωνιστικοί στο εξωτερικό και να εκπροσωπούμε επάξια την ελληνική βιομηχανία και τις δυνατότητές της.
- Πείτε μας κάποια από τα μεγάλα έργα που έχετε αναλάβει στο εξωτερικό.
Η δραστηριότητά μας στο εξωτερικό, μέσω του δικτύου συνεργατών μας, εμπλουτίζεται συνεχώς και κάθε φορά που τα υλικά ISOMAT πρωταγωνιστούν σε έργα με σύγχρονες προδιαγραφές, γεμίζουμε με περηφάνια. Κάποια projects που αξίζει να αναφέρουμε έχουν πραγματοποιηθεί σε Ηνωμένο Βασίλειο, Αίγυπτο, Σαουδική Αραβία, Σερβία, Κύπρο και Ουκρανία. Συγκεκριμένα, επιβλητική και κομψή ήταν η εφαρμογή πατητής τσιμεντοκονίας στη βιβλιοθήκη «Bodleian» του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η και εφαρμογή του συστήματος Pool Flake Coating, στο θέρετρο Fouka Bay, στην Αίγυπτο. Πολύ ιδιαίτερο ήταν και το αποτέλεσμα της κατασκευής πεζογέφυρας στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, όπου συμμετείχαμε με λύσεις εποξειδικών και πολυουρεθανικών δαπέδων. Η εφαρμογή των πιστοποιημένων συστημάτων ISOMAT THERMOSYSTEM στο εμβληματικό «Railway Museum» στη Σερβία, στο πλαίσιο της ολικής του ανακαίνισης είναι ένα ακόμα σημαντικό έργο για εμάς, συμβάλλοντας έτσι στην άρτια διατήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς της χώρας. Μία ακόμα συμμετοχή μας σε έργο αφορά το πολυτελές ξενοδοχείο «Limassol Del Mar», με εφαρμογές κόλλησης πλακιδίων και τέλος, αξίζει να αναφέρουμε την ανακαίνιση του «Retroville Mall» στην Ουκρανία, όπου συμμετείχαμε με επισκευαστικά υλικά και πρόσμικτα σκυροδέματος. Η λίστα αυτή συνεχίζει να μεγαλώνει, με νέα projects να πρόκειται σύντομα να ανακοινωθούν.
- Έχετε κερδίσει τους καταναλωτές, ποιο είναι λοιπόν το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει η ISOMAT σε σχέση με τον ανταγωνισμό;
Εάν έπρεπε να διακρίνουμε κάποια βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν την ISOMAT να ξεχωρίζει στις προτιμήσεις των καταναλωτών, μέσα από μία σταθερή πορεία 44 ετών, αρχικά θα αναφέραμε σίγουρα την ικανότητά της να δημιουργεί «peace of mind», την απαραίτητη δηλαδή ηρεμία και ασφάλεια που χρειάζεται κάθε επαγγελματίας, χωρίς να ανησυχεί για το αποτέλεσμα στη δουλειά του.Η νοοτροπία αυτή επεκτείνεται και σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη του κατασκευαστικού κλάδου, που μπορεί να είναι ο ιδιώτης, ο μηχανικός, ο εφαρμοστής, ο καταστηματάρχης, ο επαγγελματίας του real-estate κ.ο.κ. Εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό της ISOMAT είναι το ότι αποτελεί «one stop shop» για όλες τις ανάγκες του επαγγελματία της κατασκευής, με μια γκάμα που απαριθμεί πάνω από 350 προϊόντα που περιλαμβάνονται σε 8 διαφορετικές προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες αφορούν εργασίες από τα θεμέλια μέχρι την οροφή! Γι’ αυτό και φροντίζουμε η φιλοσοφία για απόλυτη εμπιστοσύνη, ασφάλεια και παροχή ολοκληρωμένων λύσεων να αποτυπώνεται σε κάθε στάδιο των διαδικασιών που ακολουθεί η εταιρεία, με στόχο να αποτελούμε τον κορυφαίο και έμπιστο συνεργάτη σε κάθε απαιτητική συνθήκη των κατασκευών.
- Ποιο από τα προϊόντα σας είναι η ναυαρχίδα, αυτό με τις υψηλότερες πωλήσεις;
Σίγουρα κάθε χώρα στην οποία δραστηριοποιούμαστε έχει τις δικές της απαιτήσεις, γι’ αυτό και οι κατηγορίες προϊόντων που ξεχωρίζουν σε κάθε μία από αυτές ποικίλλουν. Εάν θέλαμε να διακρίνουμε μία κατηγορία που κυριαρχεί στην πλειονότητα των αγορών, αυτή είναι η κατηγορία της Στεγανοποίησης και ειδικότερα όλη η σειρά των πολυουρεθανικών προϊόντων ISOMAT PU SYSTEMS, αλλά και τα τσιμεντοειδή στεγανωτικά της σειράς AQUAMAT. Μία ακόμα κατηγορία με μεγάλη απήχηση διεθνώς είναι αυτή της Κόλλησης Πλακιδίων, που περιλαμβάνει την ευρεία γκάμα κολλών και αρμόστοκων, και καταλαμβάνει αξιοσημείωτο ποσοστό των πωλήσεων της ISOMAT και στην ελληνική αγορά. Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε πολλές αγορές φαίνεται να έχουν τα διακοσμητικά δάπεδα που έχει αναπτύξει η ISOMAT, όπως η μεσογειακής αρχιτεκτονικής πατητή τσιμεντοκονία και το ιδιαίτερο δάπεδο Stone Carpet, που ξεχωρίζει για την εναρμόνισή του με το φυσικό περιβάλλον. Τέλος, η κατηγορία των Χρωμάτων φαίνεται να έχει ενσωματωθεί σε αγορές υψηλών απαιτήσεων, όπως εκείνη του Ηνωμένου Βασιλείου, λόγω της αναγνώρισης της υψηλής τους ποιότητας σε μια αγορά με έντονη δραστηριότητα στο interior design και με μεγάλο και ποιοτικό ανταγωνισμό.

- Ποια από τις αγορές που δραστηριοποιείστε έχει τη μεγαλύτερη δυναμική;
Με βάση τον διεθνή προσανατολισμό της εταιρείας και τις συνεχείς μελέτες που πραγματοποιούμε για την υφιστάμενη παρουσία μας σε αγορές του εξωτερικού, αλλά και την είσοδο σε νέες, αξίζει να αναφέρουμε την παρουσία μας μέσω των παραγωγικών θυγατρικών που διατηρούμε σε Ρουμανία και Σερβία, ως δυναμικούς μοχλούς εξωστρέφειας. Οι αγορές αυτές σημειώνουν σημαντικά ποσοστά ανάπτυξης τα τελευταία έτη και οι προγραμματισμένες επενδύσεις αναμένεται να κάνουν ακόμα πιο δυναμική την παρουσία τους. Αναφορικά με την εξαγωγική μας δραστηριότητα, όπως ήδη αναφέραμε, για εμάς ιδιαίτερο εμπορικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν χώρες όπως η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ινδία, η Μέση Ανατολή και οι ΗΠΑ, στις οποίες ήδη προγραμματίζουμε στρατηγικές κινήσεις.
- Ποια τα επόμενα σχέδια της εταιρείας σας;
Αυτό που παρατηρούμε για την τρέχουσα και για τις προσεχείς χρονιές είναι μία συγκρατημένη αισιοδοξία για τις κατασκευές στην Ελλάδα, αλλά και στις ευρωπαϊκές χώρες, αν και οι διεθνείς εξελίξεις πάντα κρύβουν μία αβεβαιότητα. Στο επίκεντρο των κατασκευών παγκοσμίως κυριαρχεί η έννοια του «Green Building», τοποθετώντας στο προσκήνιο την ανάγκη για κτίρια βιώσιμα και ενεργειακά αποδοτικά, με ουσιαστική μέριμνα απέναντι στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Έτσι κι εμείς στην ISOMAT αποσκοπούμε στην έρευνα και ανάπτυξη νέων, καινοτόμων προϊόντων, τα οποία θα έχουν ως κύριο στόχο τους να απαντούν αποτελεσματικά στις σύγχρονες ανάγκες και να συνεισφέρουν σε αξιοσημείωτα έργα. Φυσικά, η στροφή στο άνοιγμα νέων αγορών είναι ένα σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής της ISOMAT, που γίνεται πράξη μέσω ενός πλήρους σχεδίου δράσης για συμμετοχή σε πάνω από 10 διεθνείς εκθέσεις το 2024. Στους μακροπρόθεσμους στόχους είναι ο Όμιλος να γίνεται σταδιακά και σταθερά ολοένα και πιο αναγνωρίσιμος σε διεθνές επίπεδο, με πλήρη αντίληψη και ποιοτική χαρτογράφηση των σύγχρονων αναγκών στις κατασκευές.