Special Report

Ε. Τσατσαρωνάκη («Το Μάννα»): Νέα προϊόντα στο παξιμάδι και αξιοποίηση του εργοστασίου της «Κατσέλης»

Νέα προϊόντα θα λανσάρει στην αγορά η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης και παράλληλα προχωρά στον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων της ανά αντικείμενο, καθώς πλέον μεταποίηση, αγροτική παραγωγή και τουρισμός θα αναπτύσσονται αυτόνομα, κάτω από την ομπρέλα του στρατηγικού σχεδιασμού του Ομίλου.

Η Ελένη Τσατσαρωνάκη, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος ανακοίνωσε την επέκταση της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης, σε νέα προϊόντα, με την αξιοποίηση του εργοστασίου της «Κατσέλης», έκτασης 23 στρεμμάτων στις Αχαρνές Αττικής, το οποίο απέκτησε τον Μάιο του 2021.

Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Κίσσαμο Χανίων:

«Τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε, καθώς σχεδιάζουμε ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο νέων προϊόντων με βάση το αλεύρι, σε διαφορετικές κατηγορίες, πάντοτε με τη γνωστή ποιότητα του “Μάννα”.

Δημιουργούμε, λοιπόν, το δικό μας “μεταφορικό ισοδύναμο” με παραγωγικό κέντρο και στην Αθήνα. Ταυτόχρονα, στο ίδιο κτίριο εκσυγχρονίζουμε την εφοδιαστική δομή και τις διοικητικές υπηρεσίες. Παράλληλα, συνεχίζεται αδιάλειπτα η λειτουργία των παραγωγικών εγκαταστάσεων στην έδρα της εταιρείας, τον Πλάτανο. Η δεύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας, στην Κρήτη, στο Βαρύπετρο του Δήμου Χανίων έχει αρχίσει, ήδη, να προσφέρει αποδοτικότερη ανταπόκριση στις παραγγελίες», υπογράμμισε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Στη διάρκεια της ενημερωτικής εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα στρατηγικά βήματα του Ομίλου της οικογένειας Τσατσαρωνάκη στους τομείς της μεταποίησης, τις τουριστικές υπηρεσίες και την πρωτογενή παραγωγή.

«Επιτυγχάνουμε εταιρική διαφοροποίηση συνδυάζοντας την αγροτική παραγωγή με τη διατροφή και τον τουρισμό», τόνισε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη, και αναφέρθηκε:

Στο ξενοδοχείο Molos Bay του Ομίλου στην Κίσαμο, που λειτουργεί και ως συμπληρωματικός πόλος, καθώς οι πελάτες καταναλώνουν και δοκιμάζουν γεύσεις, βιωματική διαδικασία η οποία λειτουργεί πιλοτικά για διατροφικές ιδέες και συνταγές.

• Στο εγχείρημα του «Λιοκάλυβου» στα Φαλάσαρνα, που συνδέει τον φυσικό χώρο με τη διατροφή και την ευεξία (place and well-being).

• Στο παραγωγικό συγκρότημα (θερμοκήπια) στα Φαλάσαρνα, σε έκταση 40.000 τετραγωνικών μέτρων, που είναι πλέον μια αυτοτελής δραστηριότητα. Στα συγκεκριμένα θερμοκήπια παράγονται ντομάτες και ντοματίνια, ενώ σε ελαιώνες της ευρύτερης περιοχής παράγεται ελαιόλαδο, δηλαδή βασικά προϊόντα για κάθε ελληνικό νοικοκυριό.

Και υπογράμμισε πως στόχος της εταιρείας είναι: να γίνουν τα Φαλάσαρνα τουριστικός προορισμός που διαμορφώνεται σε εμπειρία, βασιζόμενος στην προβολή και την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος και στα πολιτιστικά δρώμενα, αξιοποιώντας, παράλληλα, τα ιστορικά ίχνη και μνημεία στον παραδοσιακό τρόπο ζωής.

«Ένας προορισμός που παρέχει υψηλών προδιαγραφών εξυπηρέτηση φιλοξενίας συνδυάζοντάς αυτές τις προδιαγραφές με φυσικό – οικολογικό τρόπο αναψυχής», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Η ίδια παρουσίασε το «όραμα για την ωρίμανση της εταιρείας» το οποίο περιλαμβάνει:

• Τον διαχωρισμό (διάσπαση) δραστηριοτήτων (μεταποίηση, τουριστικές υπηρεσίες και πρωτογενή παραγωγή), επιλογή που υλοποιεί τη στρατηγική μας για την αποδοτικότερη χρήση διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, την εξειδίκευση του προϊοντικού αντικειμένου, τη βελτίωση του διοικητικού συντονισμού και την ενίσχυση της εταιρικής επωνυμίας.

• Τη διατήρηση της ηγετικής θέσης των πωλήσεων στην αγορά και την προαγωγή των εξαγωγών.

• Τη διατήρηση της αυθεντικής ποιότητας, που παραμένει αδιαπραγμάτευτη.

• Τη διατήρηση, ως κεντρικής αξίας, του σεβασμού στον καταναλωτή και στους συνεργάτες της εταιρείας.

• Την έμφαση στον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό και στη συντηρητικότητα σε βραχυχρόνιο επίπεδο.

• Την ανάλυση σεναρίων επιχειρηματικού κινδύνου (foresight), που αποτελεί ένα από τα επόμενα ζητούμενα.

• Την περαιτέρω ενίσχυση της εταιρικής διακυβέρνησης.

• Την υποστήριξη της προσωπικής βελτίωσης του προσωπικού.

• Την προετοιμασία της επόμενης γενιάς: η γνώση είναι η δύναμή τους, με ανεξαρτησία επιλογής, γιατί δεν υπάρχει επιτυχία χωρίς μια καλή διαδοχή.

• Τις εταιρικές συνεργασίες με αμοιβαία ωφέλεια.

• Τη συστηματικότερη παρακολούθηση του ανταγωνισμού και τη συμβολή στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».

 

«Είμαστε η πρώτη εταιρεία που έβαλε στην αγορά τα παξιμάδια, τόσο σε πανελλαδικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο» σημείωσε από την πλευρά της η κα Χαρά Τσατσαρωνάκη, διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας «Το Μάννα». Χημικός – τεχνολόγος τροφίμων η ίδια αναφέρθηκε στην υψηλή διατροφική αξία του παξιμαδιού και στα ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα ποιοτικού ελέγχου, που αποτελούν μέγιστη προτεραιότητα για την εταιρεία, υπογραμμίζοντας πως: «πυξίδα» της εταιρείας μας ήταν από την αρχή το ανθρώπινο σώμα, ο ανθρώπινος μεταβολισμός. Το σώμα έγινε το όργανο ανοιχτής καινοτομίας του «Μάννα».

«Η εταιρεία μας, ως leader της ελληνικής και διεθνούς αγοράς στην κατηγορία των παξιμαδιών, είναι πιστοποιημένη με όλα τα διεθνή πιστοποιητικά ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων, όπως IFS, BRC, ISO, FSMA κ.ά. ενώ έχει ελεγχθεί και από τον αμερικανικό FDA. Και όπως τόνισε: «τα παξιμάδια μας είναι μοναδικά επειδή είναι χειροποίητα», καθώς όπως είπε: «ένα πολύ μεγάλο μέρος της παραγωγής τους δεν εκτελείται από μηχανές, αλλά από ανθρώπινα χέρια. Αυτό, από μόνο του, τους προσθέτει ιδιαίτερη αξία, αλλά και χαρακτηριστικά ιδιαίτερη γεύση, εμφάνιση και υφή, έχοντας υψηλή διατροφική αξία».

«Η οικογένεια μας, εδώ και τρεις γενιές, με κίνητρα την αγάπη, το μεράκι και το πάθος για δημιουργία, συνεχίζει να παράγει προϊόντα που “κουβαλάνε” μέσα τους τις αξίες της κρητικής διατροφής και παράδοσης», κατέληξε η κ. Χαρά Τσατσαρωνάκη.

Στην οικονομική στρατηγική της εταιρείας «Το Μάννα» αναφέρθηκε ο οικονομικός διευθυντής Παναγιώτης Σταθόπουλος, τονίζοντας ότι στόχος είναι να διατηρείται διαρκώς σε πολύ υψηλά επίπεδα η ποιότητα των προϊόντων και ταυτόχρονα οι τιμές να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές στο ράφι για τους καταναλωτές, που τιμούν με την εμπιστοσύνη τους την εταιρεία εδώ και δεκαετίες.

«Βούληση της εταιρείας είναι να παράγει την καλύτερη ποιότητα προϊόντων -γεγονός αδιαπραγμάτευτο- στην καλύτερη δυνατή τιμή για τον καταναλωτή», πρόσθεσε ο κ. Σταθόπουλος.

Σημείωσε, δε, ότι «σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι η έλλειψη δανεισμού καθώς όλες οι επενδύσεις γίνονται με ίδια κεφάλαια. Η επανεπένδυση των εταιρικών κερδών στην ίδια την επιχείρηση αποτελεί βασική στρατηγική των μετόχων, η οποία αποδεικνύει και στηρίζει το όραμά τους για αειφόρο ανάπτυξη». Και δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει πως: «η εταιρεία ενδιαφέρεται και ξεχωριστά για τις ανάγκες κάθε εργαζόμενου, προσφέροντας την αντίστοιχη βοήθεια».

Ο διευθυντής Πωλήσεων Θανάσης Τσακαρδάνος, παρουσιάζοντας τα επίσημα στοιχεία της Nielsen για το 2023, τόνισε πως τα προϊόντα της εταιρείας «Το Μάννα» έχουν σταθερά την πρώτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα κατέχουν το υψηλότερο μερίδιο αξίας στα branded προϊόντα στην κατηγορία παξιμαδιού με 38%. Ταυτόχρονα, διατηρούν την πρώτη θέση στις υποκατηγορίες: χωρίς αλάτι (46%), ελαιολάδου (46%), σίκαλης (32%), κριθαρένια (28%), κριθαροκουλούρες (24%) και τη δεύτερη θέση στην υποκατηγορία χαρούπι (20%).

Ο κ. Τσακαρδάνος τόνισε ότι η εταιρεία παράγει στις εγκαταστάσεις της, μέσα από 4 γραμμές παραγωγής, περισσότερους από 80 κωδικούς σε 5 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, τα οποία διοχετεύει στην αγορά μέσω των δύο Κέντρων Διανομής της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε ζητήματα ποιότητας και καινοτομίας, λέγοντας πως «είναι πάντα ψηλά σε ό,τι κάνουμε. Τολμήσαμε να βάλουμε το παξιμάδι σε σακούλα zipp με day pack κλείσιμο, όπως τολμήσαμε να κάνουμε το παξιμάδι πιο γευστικό από ποτέ με τη νέα σειρά “δαγκωτό”, σε 4 μοναδικές γεύσεις. Με τη χρήση αγνών υλικών (αλεύρι, ελαιόλαδο, ελιές, ντομάτες, πιπεριές, γραβιέρα), η εταιρεία δημιούργησε μπουκέτα γεύσεων και χρωμάτων, με ξεχωριστή γεύση και τραγανή υφή. Πρόκειται για μια σειρά προϊόντων που καταναλώνονται ως σνακ μέσα στην ημέρα», σημείωσε ο κ. Τσακαρδάνος.