Η εταιρεία «Βενέτη» έχει πλέον στην ιδιοκτησία της την εταιρεία «Παγωτά Δωδώνη», μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς των χρεών της τελευταίας προς τις τράπεζες, ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ολοκληρώθηκε η αγορά του συνόλου των μετοχών της «Παγωτά Δωδώνη» από μια ξένη εταιρεία με έδρα την Κύπρο. Η συμφωνία αυτή προέκυψε μετά από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις με πέντε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που είχαν αναλάβει τη διαχείριση της «Παγωτά Δωδώνη».
Συγκεκριμένα, η «Βενέτη», μετά από ενδελεχή έλεγχο των δανείων που επρόκειτο να αγοράσει, ίδρυσε ξεχωριστή εταιρεία για να αποκτήσει τις δανειακές απαιτήσεις της «Παγωτά Δωδώνη» από τους διαχειριστές, συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε και η διαδικασία εξαγοράς των μετοχών της «Παγωτά Δωδώνη», μια διαδικασία που απαιτούσε τη συμφωνία επτά διαφορετικών μερών και την επίλυση πολλών πολύπλοκων ζητημάτων. Με αυτόν τον τρόπο, υλοποιήθηκε πλήρως ο σχεδιασμός για την εξ ολοκλήρου εξαγορά της εταιρείας, επιτρέποντας την ένταξή της σε διαδικασία εξυγίανσης.
Π. Μονεμβασιώτης: Αλλάζει εποχή το ελληνικό παγωτό
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλoς της «Βενέτη», Παναγιώτης Μονεμβασιώτης: «Η ‘Παγωτά Δωδώνη’ είναι μια ελληνική εταιρεία που συνδέθηκε ιστορικά με την αυθεντικότητα και τις άριστης ποιότητας πρώτες ύλες. Όλοι έχουμε μια ανάμνηση από τα ‘Παγωτά Δωδώνη’. H ελληνικότητα, η αυθεντικότητα, η αγνότητα των υλικών είναι οι αξίες που διαχρονικά συνδέουν τη ΒΕΝΕΤΗ με τη Δωδώνη. Πήραμε στα χέρια μας το “θεϊκό παγωτό”. Για εμάς, νέα τάση είναι το αληθινό παγωτό. Από φυσικό γάλα. Από αληθινή φάρμα που σέβεται τα ζώα της. Είμαστε εδώ για να ξεκινήσουμε μια νέα εποχή στο ελληνικό παγωτό».
Το δίκτυο και οι στόχοι της ΔΩΔΩΝΗ
Σήμερα η ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ διατηρεί ένα δίκτυο 40 καταστημάτων franchise, ψυγεία πώλησης συσκευασμένου παγωτού σε επιλεγμένα super markets και αρτοποιεία καθώς και συνεργασίες horeca σε πάνω από 1500 σημεία σε όλη την Ελλάδα. Oι στόχοι της ΒΕΝΕΤΗ για την ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ είναι η oλοκλήρωση των διαδικασιών εξυγίανσης, η επένδυση στο φυσικό γάλα με εξαγορά ελληνικής φάρμας γάλακτος και η ανάπτυξη νέων προϊόντων που να βασίζονται σε αυτό. Παράλληλα, η εταιρεία θα επενδύσει στην απόκτηση νέου σύγχρονου εξοπλισμού, στην αναβάθμιση των καταστημάτων του σημερινού δικτύου και στην ανάπτυξη νέων σημείων πώλησης με νέο concept καταστημάτων. Το νέo, εξελιγμένο concept καταστημάτων ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ θα είναι παράλληλα Gelateria, Γαλακτοπωλείο και Ζαχαροπλαστείο με υπερψυγμένο γλυκό. Τα νέα καταστήματα θα προσφέρουν παραδοσιακές γεύσεις και προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας με κύριο συστατικό το φυσικό γάλα αλλά και ροφήματα, φυσικούς χυμούς και ιταλικό καφέ.
Το προφίλ της ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ μέχρι σήμερα
Η ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ καθιέρωσε το θεσμό του εξειδικευμένου καταστήματος παγωτού κατακτώντας την 1η θέση στην αγορά της Ελλάδας και δημιουργώντας τη μεγαλύτερη αλυσίδα παγωτού.Με διαρκείς καινοτομίες και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, με πιστοποίηση ISO 9001 και HACCP για τη διασφάλιση της υγιεινής και την ποιότητας των προϊόντων της, η ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ ήταν από τις πρωτοπόρες εταιρείες παγωτού.
Η εταιρεία έχει δημιουργήσει πάνω από 200 διαφορετικές γεύσεις παγωτού, λανσάροντας με επιτυχία τις πιο πρωτοποριακές γεύσεις για την εποχή τους, όπως τα διάσημα παρφέ, οι γιαουρτογεύσεις, τα σορμπέ, οι γκουρμέ, το chocorello ή το chili ανανάς. Με αυτές και την αναλλοίωτη και αδιαπραγμάτευτη πίστη στην ποιότητα των προϊόντων της εδώ και 57 χρόνια, κατάφερε όχι μόνο να γίνει ένα ελληνικό διαχρονικό lovebrand αλλά και συνώνυμο με το «θεϊκό παγωτό».
Ιστορία και έτη σταθμοί
1967: Η εταιρεία Παγωτά Δωδώνη ξεκίνησε το 1967 όταν ο Βασίλης Μπλέτσος και η Σοφία Ξήτα από την Ήπειρο, άνοιξαν το πρώτο γαλακτοπωλείο τους στην Κυψέλη.
1977: Mεταφορά της στις σημερινές ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην Παλλήνη Αττικής.
1984: Λειτουργεί το πρώτο ιδιόκτητο κατάστημα Δωδώνη στην Κηφισιά Αττικής που αποτελεί και την πρώτη gelateria στην Ελλάδα.
1985: Λειτουργεί το πρώτο κατάστημα franchise στο Χαλάνδρι.
1991-1995: Ανάπτυξη μέσω του μοντέλου δικαιόχρησης με 17 νέα καταστήματα Δωδώνη.
1995- 1999: Η Δωδώνη εισάγει νέα τεχνολογία παραγωγής δημιουργεί μικροβιολογικό και χημικό εργαστήριο στις εγκαταστάσεις της, εκσυγχρονισμός με νέα συστήματα ποιότητας και πιστοποιήσεις ISO & HACCP.
1999: Εξαγορά από τον επενδυτικό όμιλο GLOBAL FINANCE. Την ίδια χρονιά λανσάρεται το συσκευασμένο παγωτό Δωδώνη, ενώ το δίκτυο των καταστημάτων έχει πλέον ξεπεράσει τα 100.
2000-2007: Ανάπτυξη νέου μοντέλου καταστήματος με νέες κατηγορίες προϊόντων εκτός παγωτού (γλυκά, σνακ, καφέ, γαρνιρίσματα).
2007: Πώληση ΔΩΔΩΝΗ στην NBGI, περίπου 180 καταστήματα.
2011: Κρίση, & πρώτα σημάδια αδυναμίας πληρωμών τραπεζικών δανείων.
2012: Ξεσπά η φωτιά στη μονάδα παραγωγής, η ζημιά επιβαρύνει τη λειτουργία.
2013: Νέα τάση fro-yo και ίδρυση chillbox.
2016: Πώληση NBGI στη Stage Capital.
2020: Πώληση Chillbox στην Kayak (25% όγκου πωλήσεων της Δωδώνης).