Η Klarma, μία από τις κορυφαίες υπηρεσίες πληρωμών και αγορών παρουσίασε τον δεύτερο γύρο αποτελεσμάτων από την πρόσφατη έρευνά της με τίτλο “Travel Report”. Η έρευνα που έγινε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης αναδεικνύει τις επιπτώσεις της συνεχιζόμενης αύξησης του κόστους ζωής στα σχέδια των Ελλήνων καταναλωτών για τις καλοκαιρινές διακοπές.
Πολλοί Έλληνες καταναλωτές έχουν προσαρμόσει τον προϋπολογισμό τους στις νέες οικονομικές συνθήκες. Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 53% των ερωτηθέντων επιλέγουν πιο προσιτά καταλύματα αυτό το καλοκαίρι, ενώ το 39,7% αναζητούν οικονομικότερες επιλογές μεταφοράς. Επιπλέον, το 29,7% των Ελλήνων σκοπεύει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών του και το 25,3% επιλέγει να συντομεύσει τη διάρκεια των διακοπών του.
Μεταξύ των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 6% δήλωσε ότι δεν θα ταξιδέψει καθόλου αυτό το καλοκαίρι, με το 62,2% από αυτούς να αποδίδει την απόφαση αυτή στην αύξηση του κόστους ζωής.
Η τάση του εσωτερικού τουρισμού
Μια δημοφιλής ταξιδιωτική τάση σε Ευρώπη και ΗΠΑ που βοηθά στη μείωση των εξόδων είναι οι “Staycations”, όπου οι ταξιδιώτες επιλέγουν να εξερευνήσουν τη χώρα τους. Σύμφωνα με την έρευνα, το 51% των Ευρωπαίων και Αμερικανών ταξιδιωτών σχεδιάζουν διακοπές εντός της χώρας τους.
Αντίστοιχα, το 73% των Ελλήνων καταναλωτών προγραμματίζει να ταξιδέψει εντός Ελλάδας για τις διακοπές του. Περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41), της Gen X (42-57) και των Baby boomers (58-78) θα επιλέξουν τον εσωτερικό τουρισμό φέτος.
Η κατανομή του προϋπολογισμού για τις καλοκαιρινές διακοπές
Ο προϋπολογισμός των Ελλήνων για τις καλοκαιρινές διακοπές ποικίλλει σημαντικά. Ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών διατηρεί τα έξοδά του σχετικά χαμηλά, με την πλειονότητα (35,7%) να ξοδεύει μεταξύ 301€ και 600€ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).
Είτε οι ταξιδιώτες επιλέγουν νησιωτικούς είτε ηπειρωτικούς προορισμούς, η Klarna προσφέρει ευέλικτες λύσεις για τη διαχείριση του προϋπολογισμού. Όταν πληρώνουν για ταξιδιωτικές δαπάνες υψηλού κόστους, όπως διαμονή και μεταφορά, το 73,7% των Ελλήνων δηλώνει ότι προτιμά να χωρίσει τις πληρωμές σε άτοκες δόσεις. Με την επιλογή “Pay in 3” της Klarna, οι Έλληνες ταξιδιώτες μπορούν να απολαμβάνουν αυξημένη ευελιξία στις κρατήσεις τους μέσω κορυφαίων πλατφορμών όπως η Airbnb.
Οι προτεραιότητες των Ελλήνων για τις διακοπές τους
Οι Έλληνες καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό (57%) και τη διαμονή (56,8%). Οι Gen Z και Millennials προτιμούν να ξοδεύουν περισσότερα στο φαγητό (59,4% και 55,8% αντίστοιχα), ενώ οι Gen X και Baby boomers στη διαμονή (60,2% και 63,4% αντίστοιχα). Οι τρεις κύριοι παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις διακοπές τους είναι ο προϋπολογισμός (67,3%), η ασφάλεια (48,5%) και η μεταφορά (41,5%).
Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, δήλωσε: «Μέσα στις τρέχουσες προκλήσεις του κόστους ζωής, η Klarna αποτελεί την έξυπνη λύση για τη διαχείριση του προϋπολογισμού των διακοπών. Η πρόσφατη έρευνα αναδεικνύει την έντονη προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών για ευέλικτες επιλογές πληρωμών. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην εξυπηρέτηση των πελατών μας, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις καθώς σχεδιάζουν και απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές»
*Η έρευνα καταναλωτών της Klarna διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Dynata σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Συνολικά, συμμετείχαν 11.231 καταναλωτές. Το δείγμα είναι εθνικά αντιπροσωπευτικό και επιλέχθηκε από την εταιρεία ερευνών Dynata.