Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της FedEx, η εορταστική περίοδος του 2024 αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ για τις παραδόσεις δεμάτων στην Ευρώπη, φτάνοντας τα 6,2 δισεκατομμύρια, καταγράφοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το 2023. Το ποσοστό αυτό αντανακλά τη συνεχιζόμενη άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο των παραδόσεων, με το 70% (4,2 δισ. δέματα) να αποστέλλονται απευθείας σε καταναλωτές.
Η περίοδος από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τον τομέα των ταχυμεταφορών, καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις προσφορές της Black Friday και να προετοιμαστούν για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σχεδόν το 30% του συνολικού όγκου παραδόσεων πραγματοποιείται, ενισχύοντας τη σημασία του αποκαλούμενου «χρυσού τριμήνου» για τις επιχειρήσεις.
Η αυξημένη ζήτηση για παραδόσεις αντικατοπτρίζεται όχι μόνο στις καταναλωτικές αποστολές, αλλά και στις επιχειρηματικές (B2B), καθώς τα καταστήματα ανανεώνουν τα αποθέματά τους και προετοιμάζονται για την πιο πολυσύχναστη περίοδο του χρόνου. Επιπλέον, το 8% των παραδόσεων αφορούν καταναλωτές που στέλνουν δώρα σε φίλους και οικογένεια (C2C), γεγονός που δείχνει την αυξανόμενη σημασία των διασυνοριακών αποστολών στην Ευρώπη.
Αξιοσημείωτο είναι το μέγεθος της εορταστικής αυτής κίνησης: αν τοποθετούσαμε τα δέματα το ένα πίσω από το άλλο, θα κάλυπταν απόσταση 1,15 εκατομμυρίων μιλίων – αρκετή για να καλύψουν δύο φορές την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη. Αυτό το ρεκόρ αποστολών τονίζει τη σημασία της διατήρησης ενός αξιόπιστου και αποδοτικού συστήματος logistics, προκειμένου να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση.
Η Ευρώπη, για άλλη μια χρονιά, αναμένεται να έχει τον μεγαλύτερο όγκο αποστολών, με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία να κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις. Εντυπωσιακό είναι ότι η Ευρώπη αναμένεται να εισάγει περισσότερα αγαθά απ’ όσα εξάγει, με εκατοντάδες εκατομμύρια δέματα να φτάνουν από χώρες όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ, ενώ παράλληλα, ευρωπαϊκές επιχειρήσεις θα στείλουν δέματα σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο.
Η FedEx, με τη χρήση προηγμένων συστημάτων παρακολούθησης και διαχείρισης δεδομένων, προετοιμάζεται για την πρόκληση της εορταστικής περιόδου, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων, γεγονός που είναι καθοριστικό για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τη δυναμική του εμπορίου κατά τη διάρκεια της χρονιάς.