Η έκθεση Spielwarenmesse αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις στον κόσμο για την αγορά παιχνιδιών, διατηρώντας τον ηγετικό της ρόλο με πρωτοποριακές ιδέες και ισχυρή παρουσία στο διεθνές σκηνικό. Με αφορμή τη φετινή διοργάνωση, η κ. Σκάρλετ Βισότσκι (Scarlett Wisotzki), Διευθύντρια Επικοινωνίας της Spielwarenmesse eG, μίλησε στο Export Greece για την εξέλιξη της έκθεσης, τις νέες τάσεις και τις προκλήσεις της βιομηχανίας παιχνιδιών καθώς και τις ευκαιρίες που προσφέρει στους νέους εκθέτες.
Η επανεκκίνηση μετά την πανδημία
Η πανδημία έφερε σημαντικές προκλήσεις για την αγορά παιχνιδιών και τον τρόπο διεξαγωγής της Spielwarenmesse, καθώς για δύο συνεχόμενα χρόνια δεν ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί δια ζώσης. «Μετά από αυτήν την παύση, ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο που συναντηθήκαμε ξανά από κοντά», αναφέρει η κ. Wisotzki. Το γεγονός ότι η έκθεση επανήλθε δυναμικά αποδεικνύεται από τα φετινά στατιστικά στοιχεία, καθώς 2.354 εκθέτες από 68 χώρες παρουσίασαν τα προϊόντα τους, σημειώνοντας αύξηση κατά 10% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Παράλληλα, η διεθνής συμμετοχή ήταν έντονη, με 57.000 επισκέπτες από 125 χώρες, καταδεικνύοντας τη σημασία της Spielwarenmesse ως τη μόνη παγκόσμια εκδήλωση αυτού του είδους για τη βιομηχανία παιχνιδιών.
Οι κυρίαρχες τάσεις της φετινής έκθεσης
Η Spielwarenmesse, σε συνεργασία με τη διεθνή επιτροπή τάσεων TrendCommittee, κατέγραψε δύο σημαντικές τάσεις για το 2024. Η πρώτη, η οποία ονομάζεται «Anime & Friends», αφορά προϊόντα και θέματα αδειών από τον χώρο των anime και manga. Οι χαρακτήρες αυτής της κουλτούρας απολαμβάνουν υψηλό status μεταξύ των θαυμαστών τους, επηρεάζοντας έτσι όχι μόνο τα παιχνίδια αλλά και την ευρύτερη «pop» κουλτούρα και διάφορα μέσα. Η δεύτερη τάση, «Healthy Heroes», εστιάζει στην υγεία με έναν διασκεδαστικό τρόπο, προωθώντας προϊόντα που ενισχύουν την συναισθηματική, ψυχική και σωματική ευεξία. «Η συνειδητοποίηση για την υγεία είναι ένα ζήτημα που αγγίζει πολλούς τομείς της καθημερινότητας, και τα παιχνίδια μπορούν να προσφέρουν μία πρωτοποριακή πλατφόρμα», σχολιάζει η κ. Wisotzki.
Προκλήσεις της αγοράς παιχνιδιών
Η βιομηχανία παιχνιδιών αντιμετωπίζει ποικίλες προκλήσεις, ειδικά εν μέσω αλλαγών στη συμπεριφορά των καταναλωτών και των δυσκολιών της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Οι εταιρείες πρέπει να προσαρμοστούν σε νέα κανάλια διανομής και σε ανανεωμένες δομές προϊόντων», επισημαίνει η κ.Wisotzki. Οι παγκόσμιες πολιτικές και οικονομικές συνθήκες επιβάλλουν μεγαλύτερη ευελιξία και καινοτομία, ενώ οι αυξανόμενες τιμές πρώτων υλών και μεταφοράς δημιουργούν νέες προκλήσεις στην παραγωγή και διανομή. Παράλληλα, οι εταιρείες καλούνται να τηρούν αυστηρά πρότυπα ασφάλειας και να ανταγωνίζονται με προμηθευτές χαμηλού κόστους. Στο Toy Business Forum, που διοργανώνεται στην Spielwarenmesse, κορυφαίοι ειδικοί αναλύουν καθημερινά αυτές τις προκλήσεις και συζητούν τις στρατηγικές για την αντιμετώπισή τους.
Δικτύωση και υποστήριξη των νέων εκθετών
Η δικτύωση βρίσκεται στο επίκεντρο της Spielwarenmesse και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της έκθεσης. Μέσα από δράσεις όπως το ToyNight και το RedNight, οι εκθέτες και οι επισκέπτες μπορούν να γνωριστούν σε ένα πιο χαλαρό κλίμα, ενθαρρύνοντας την ανταλλαγή ιδεών και τη δημιουργία συνεργασιών. Επίσης, για τα 20 χρόνια του Toy Business Forum, εισήχθη η «Networking Break», μια πρωτοβουλία που ενθαρρύνει τις καθημερινές επαφές μεταξύ των συμμετεχόντων με μουσική και διάφορες παροχές φαγητού.
Όσον αφορά τους νέους εκθέτες και τις startups, η Spielwarenmesse τους παρέχει πολύτιμη υποστήριξη μέσω του StartupArea, όπου οι νέες εταιρείες μπορούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, να λάβουν άμεσο feedback και να δημιουργήσουν σημαντικές επαφές. «Η δημιουργικότητα και οι καινοτόμες ιδέες από τους νέους εκθέτες προσφέρουν έναν άνεμο ανανέωσης στην αγορά και συμβάλλουν στον υγιή ανταγωνισμό», υπογραμμίζει η κ. Wisotzki.
Καινοτομίες και προοπτικές
Η έκθεση Spielwarenmesse προωθεί την ανάπτυξη της αγοράς παιχνιδιών με διάφορες καινοτομίες και υπηρεσίες που βοηθούν στην καλύτερη προετοιμασία και την επίσκεψη των συμμετεχόντων. Οι 13 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων καλύπτουν όλους τους τομείς, ενώ το ToyAward επιβραβεύει τα καλύτερα προϊόντα, δίνοντας ώθηση στη δημιουργικότητα και την ποιότητα. Οι νικητές του βραβείου παρουσιάζονται στην TrendGallery και το StartupArea, προσφέροντας έμπνευση και κίνητρο στους συμμετέχοντες.
Συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
Η μακροχρόνια συνεργασία της Spielwarenmesse με το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, το οποίο εκπροσωπεί την έκθεση στην Ελλάδα και την Κύπρο από το 1974, αποτελεί σημείο αναφοράς για την Spielwarenmesse. «Η συνεργασία μας βασίζεται στην εμπειρία και την εποικοδομητική ανταλλαγή ιδεών», σχολιάζει η κ. Wisotzki, τονίζοντας την εκτίμησή της για την πολύτιμη συμβολή του Επιμελητηρίου στην επιτυχία της έκθεσης. Σε αυτό το πλαίσιο, η Διοίκηση της Spielwarenmesse eG, συμπεριλαμβανομένων των κ. Florian Hess, Jens Pflüger και Christian Ulrich, συγχαίρει θερμά την ομάδα του Επιμελητηρίου για τα 100 χρόνια προσφοράς του και προσβλέπει σε ακόμη στενότερη συνεργασία στο μέλλον.
Με μια σαφή στρατηγική, δέσμευση για καινοτομία και ενθάρρυνση της δικτύωσης, η Spielwarenmesse παραμένει η κορυφαία διεθνής πλατφόρμα για τη βιομηχανία παιχνιδιών, προσφέροντας ανεκτίμητες ευκαιρίες ανάπτυξης, νέων συνεργασιών και ανανέωσης. Η φετινή διοργάνωση αναμένεται να αποτελέσει άλλη μία επιτυχία, με το βλέμμα στραμμένο στη διαρκή εξέλιξη και τις προκλήσεις της σύγχρονης αγοράς παιχνιδιών.