Exhibitions Let's Talk

Αριστοτέλης Παντελιάδης: «Αναμένονται 35 νέα franchise και 4 νέα super-markets το 2025»

Η έκθεση «Horeca 2025», η μεγαλύτερη και πιο σημαντική εκδήλωση για την ελληνική βιομηχανία φιλοξενίας, πραγματοποιήθηκε φέτος με ιδιαίτερη επιτυχία, από την Παρασκευή 7 έως τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για ένα ετήσιο event που συγκεντρώνει κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου και αποτελεί ένα σημαντικό σημείο συνάντησης για τις νέες τάσεις και καινοτομίες στον τομέα της εστίασης, του τουρισμού και της φιλοξενίας.

Η φετινή έκθεση προσέφερε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών για ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ και μπαρ, ενώ παράλληλα φιλοξένησε πλήθος ενδιαφέροντων εργαστηρίων και ομιλιών που καλύπτουν τις πιο σύγχρονες εξελίξεις στην τεχνολογία και τις επιχειρηματικές στρατηγικές του κλάδου.

Το Export Greece συμμετείχε ενεργά στην έκθεση, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίασης ελληνικών προϊόντων και την προώθηση των εξαγωγών στον τομέα της φιλοξενίας και της εστίασης. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα του τουρισμού, ενώ υπήρξαν πολλές ευκαιρίες για ανάπτυξη συνεργασιών και επέκταση της επιχειρηματικής δικτύωσης.

Στο περιθώριο της έκθεσης, το Export Greece είχε τη χαρά να συνομιλήσει με τον κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, αλλά και Πρόεδρο της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), ο οποίος μοιράστηκε τις απόψεις του για την κατάσταση της ελληνικής αγοράς και τις μελλοντικές προοπτικές του κλάδου.

Ο κ. Παντελιάδης αναφέρθηκε στη θετική πορεία που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του 2024 και τις προσδοκίες του για το 2025, παρά τις προκλήσεις που έφερε η οικονομική κατάσταση. Όπως σημείωσε:

«Δεν περιμέναμε τόσο απότομη διακοπή του πληθωρισμού. Οπότε εμείς υπολογίζαμε πληθωρισμό γύρω στο 3%, αλλά ευτυχώς υπήρξε καθαρή αύξηση όγκων και σε εμάς και σε όλη την αγορά το ίδιο, οπότε υπήρξε αύξηση τζίρου, αλλά όχι στα νούμερα που περιμέναμε. Πολλά χρόνια λέγαμε, να πέσει ο πληθωρισμός και επιτέλους ο πληθωρισμός μηδενίστηκε».

Παρ’ όλα αυτά, δεν έλειψαν και οι προκλήσεις. Ο κ. Παντελιάδης αναφέρθηκε στην επίδραση του τουριστικού κύματος στην ελληνική αγορά, σημειώνοντας:

«Παρ’ όλο που τα Cash and Carry δεν πήγαν τόσο καλά όσο περιμέναμε, γιατί ο τουρίστας δεν ξόδεψε χρήματα. Ο τουρίστας δεν κυκλοφόρησε αρκετά στην αγορά. Άρα οι πελάτες μας δεν ‘δούλεψαν’ τόσο καλά όσο περιμέναμε και μάλιστα δούλεψαν χειρότερα από ότι το 2023».

Η εικόνα, ωστόσο, στον τομέα της λιανικής ήταν πιο θετική. Ο κ. Παντελιάδης υποστήριξε ότι η αύξηση των όγκων, παρά την περιορισμένη επίδραση του πληθωρισμού, είναι ενθαρρυντική για το μέλλον:

«Η αλήθεια είναι πως η λιανική, όσον αφορά τους όγκους, πήγε καλύτερα. Αλλά επειδή δεν έχουμε πληθωρισμό, σε νούμερα πήγε χειρότερα από ότι το υπολογίζαμε. Δεν έχει όμως σημασία αυτό, οι όγκοι έχουν σημασία».

Ο ίδιος εκτίμησε πως η νέα χρονιά, το 2025, ξεκίνησε με αισιοδοξία, με τον όγκο πωλήσεων να αυξάνεται και τις προβλέψεις να είναι πλέον πιο ρεαλιστικές:

«Η χρονιά (2025) ξεκίνησε ικανοποιητικά. Πάλι έχουμε λίγο αρνητικό πληθωρισμό, οι όγκοι είναι ανεβασμένοι και αυτό είναι ικανοποιητικό. Φέτος πλέον ξέρουμε τι περιμένουμε, είμαστε πολύ πιο προσγειωμένοι στις προβλέψεις μας».

Αναφορικά με τις στρατηγικές ανάπτυξης της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, ο κ. Παντελιάδης αποκάλυψε ότι η εταιρεία επιδιώκει συνεχιζόμενη ανάπτυξη μέσω εταιρικών καταστημάτων και franchising.

«Φέτος μέσα σε αυτό το έτος (2025) υπολογίζουμε 4 ή 5 νέα εταιρικά super-markets και περίπου 35 franchise.»

Επιπλέον, σχολίασε τις εξελίξεις στην ελληνική αγορά, αναγνωρίζοντας την τάση συγκέντρωσης, αλλά επισημαίνοντας την ανάγκη για ομαλή εξέλιξη, χωρίς να επηρεάζονται από τον ανταγωνισμό:

«Θεσμικά, η ελληνική αγορά, είναι ακόμα μη συγκεντρωμένη και είναι αναπόφευκτο ότι θα συγκεντρωθεί κι άλλο. Σε σχέση με τα δεδομένα που έχουμε στην Ευρώπη, η αγορά μας ακόμα πολύ διασπαρμένη».

Αναφερόμενος επίσης στον κώδικα δεοντολογίας που εφαρμόζεται στην αγορά, ο κ. Παντελιάδης δήλωσε:

«Τώρα, βρισκόματε σστη φάση όπου έχει αρχίσει, σιγά-σιγά να εφαρμόζεται ο κώδικάς δεοντολογίας στην αγορά. Θεωρώ πως μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα είναι σε πλήρη εφαρμογή.»

Ο ίδιος, τέλος, τόνισε τη σημασία της πραγματικής προσφοράς στην αγορά και την αλλαγή στις στρατηγικές των εκπτώσεων:

«Αυτά που θα αλλάξουν είναι σίγουρα κάποιες “συνεχείς” προσφορές, οι οποίες θα σταματήσουν να υπάρχουν. Αυτό το βλέπω υγιές, δηλαδή το να κυκλοφορεί ένα προϊόν όλο τον χρόνο με sticker που να λέει πχ “50 λεπτά”».

Η «Horeca 2025» απέδειξε για άλλη μια φορά ότι παραμένει ένας κρίσιμος θεσμός για την ελληνική αγορά, φέρνοντας κοντά τους ηγέτες του κλάδου και δίνοντάς τους την ευκαιρία να αναδείξουν τις στρατηγικές τους για το μέλλον. Μέσα από τις συζητήσεις και τις δηλώσεις των σημαντικών προσώπων, όπως του κυρίου Αριστοτέλη Παντελιάδη, φάνηκε ότι η αγορά των super-markets βρίσκεται σε έναν δρόμο συνεχούς εξέλιξης, με στόχο την ανάπτυξη και την προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, με τη στρατηγική της ανάπτυξης μέσω franchise και οργανικής ανάπτυξης, φαίνεται να είναι σε καλό δρόμο για την επίτευξη των στόχων της. Αν και η αγορά είναι γεμάτη προκλήσεις, η διαρκής προσήλωση στην ποιότητα και η στρατηγική προσαρμογή στις αλλαγές αναδεικνύουν τις ευκαιρίες για τον κλάδο. Όπως δήλωσε ο ίδιος ο κύριος Παντελιάδης, η αγορά της ελληνικής λιανικής βρίσκεται μπροστά σε νέες δυναμικές και η πορεία φαίνεται να είναι θετική.