Market Trends

Αρνητική πορεία για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης το 2024

Γράφει ο Ιωάννης Ρούσσος

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας παραμένει σε πτωτική πορεία και στο τρίτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας του Κλάδου (Euratex), τα οποία δημοσιοποιήθηκαν από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ). Η συνέχιση της αρνητικής πορείας του κλάδου αποδίδεται σε μια σειρά από εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν την οικονομική του δραστηριότητα.

Η υποτονική κατανάλωση λόγω του πληθωρισμού, οι γενικότερες γεωπολιτικές αναταράξεις, οι μη ανταγωνιστικές τιμές της ενέργειας στην Ευρώπη, καθώς και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής, συνθέτουν ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Αυτοί οι παράγοντες είχαν αρνητικό αντίκτυπο στις οικονομικές επιδόσεις του κλάδου, με την παραγωγή να σημειώνει μείωση 4,5% στην κλωστοϋφαντουργία και 10,8% στην ένδυση το 9μηνο του 2024.

Ο κύκλος εργασιών της βιομηχανίας παρουσίασε επίσης πτώση, με το 4,7% για την κλωστοϋφαντουργία και 5,4% για την ένδυση. Αυτή η αρνητική πορεία συνεχίστηκε και στις εξαγωγές, με τη μείωση να φτάνει το 0,4% στην ένδυση και το 0,6% στην κλωστοϋφαντουργία. Αντίθετα, οι εισαγωγές παρουσίασαν αύξηση, με 11,3% στην ένδυση και 5% στην κλωστοϋφαντουργία, γεγονός που υπογραμμίζει την αντίφαση μεταξύ της εσωτερικής παραγωγής και της εισαγωγής προϊόντων από το εξωτερικό.

Το αυξανόμενο κόστος παραγωγής παραμένει επίσης ένας σημαντικός παράγοντας πίεσης. Ειδικότερα, στην ένδυση το κόστος αυξήθηκε κατά 1,7% και στην κλωστοϋφαντουργία κατά 0,2%. Αυτές οι αυξήσεις, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αρνητικές οικονομικές συνθήκες, καθιστούν ακόμα πιο δύσκολη την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στον διεθνή στίβο.

Το συμπέρασμα είναι πως η ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας βρίσκεται σε μία δύσκολη περίοδο, με τα στοιχεία να δείχνουν μια συνεχιζόμενη πτωτική τάση και τους επιχειρηματίες του κλάδου να αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις. Η ανάγκη για προσαρμογή και αναζήτηση νέων στρατηγικών για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας είναι πιο επιτακτική από ποτέ.