Market Trends

Το πιο ακριβό νερό στον κόσμο: Πληρώνεις για την ενυδάτωση ή για το status;

Νερό. Το πιο βασικό αγαθό, η πηγή της ζωής, κάτι που οι περισσότεροι από εμάς απλώς ανοίγουμε τη βρύση και έχουμε σε αφθονία. Αλλά για κάποιους, το νερό δεν είναι απλώς μια ανάγκη – είναι πολυτέλεια. Και όταν μιλάμε για πολυτέλεια, δεν εννοούμε ένα ωραίο γυάλινο μπουκάλι με λίγο καλύτερο design. Μιλάμε για εκατοντάδες, ακόμα και χιλιάδες δολάρια για ένα μπουκάλι νερό.

Ναι, καλά διάβασες. Υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνουν όσο κοστίζει ένα αυτοκίνητο για λίγα λίτρα νερού. Γιατί; Είναι πραγματικά τόσο ιδιαίτερο ή μήπως η αξία του κρύβεται περισσότερο στο πώς σε κάνει να νιώθεις όταν το κρατάς στα χέρια σου;

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά από τα πιο ακριβά νερά στον κόσμο και ας προσπαθήσουμε να καταλάβουμε αν αξίζουν πραγματικά… ή αν είναι απλώς ένας ακόμα τρόπος να δείξεις ότι έχεις χρήματα για να ξοδέψεις.

Fillico Jewelry Water – 10.000 δολάρια ανά λίτρο

Αυτό δεν είναι νερό. Είναι κόσμημα σε μπουκάλι.

Το Fillico Jewelry Water από την Ιαπωνία προέρχεται από την πηγή Nunobiki, γνωστή για την καθαρότητά της. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: κανείς δεν πληρώνει 10.000 δολάρια το λίτρο απλώς για το νερό.

Το πραγματικό αστέρι εδώ είναι η συσκευασία. Χειροποίητα μπουκάλια διακοσμημένα με κρύσταλλα Swarovski, επιχρυσωμένες λεπτομέρειες και βασιλικά σχέδια κάνουν το Fillico περισσότερο έργο τέχνης παρά προϊόν ενυδάτωσης. Είναι για εκείνους που θέλουν να ανοίξουν το ψυγείο τους και να νιώσουν ότι ζουν σε παλάτι.

Μόνο 5.000 μπουκάλια το μήνα παράγονται, γιατί φυσικά, η αποκλειστικότητα είναι το «κλειδί» για να διατηρείται η τιμή στα ύψη.

Acqua di Cristallo Tributo a Modigliani – 60.000 δολάρια το μπουκάλι

Αν το Fillico είναι ακριβό, τότε το Acqua di Cristallo Tributo a Modigliani είναι το ιερό δισκοπότηρο του νερού.

Γιατί τόσο ακριβό; Δεν είναι μόνο το νερό, αν και περιλαμβάνει ένα μείγμα από παγετώνες της Γαλλίας, ηφαιστειακό νερό από τα Φίτζι και καθαρό νερό από την Ισλανδία.

Το πραγματικό κόστος βρίσκεται στη συσκευασία: ένα χρυσό μπουκάλι 24 καρατίων, εμπνευσμένο από τον διάσημο ζωγράφο Αμεντέο Μοντιλιάνι. Δεν μιλάμε για νερό. Μιλάμε για επένδυση τέχνης, που συμβαίνει να περιέχει και λίγο H₂O μέσα.

Ένα μπουκάλι του πωλήθηκε για 60.000 δολάρια και η ειρωνεία είναι πως, αν το πιεις, στην πραγματικότητα δεν διαφέρει και πολύ από το νερό της βρύσης σου.

Beverly Hills 90H20 – 100.000 δολάρια το μπουκάλι

Όταν έχεις μέσα στη συσκευασία διαμάντια, το νερό είναι το τελευταίο πράγμα που έχει σημασία.

Το Beverly Hills 90H20 είναι ένα πολυτελές νερό από τα βουνά της Καλιφόρνιας, που παρουσιάζεται ως το “Rolls-Royce των εμφιαλωμένων νερών”.

Η ειδική Diamond Edition φτάνει τις 100.000 δολάρια, γιατί εκτός από νερό, περιλαμβάνει ένα πραγματικό διαμάντι 14 καρατίων πάνω στο μπουκάλι.

Άραγε, αν πιεις αυτό το νερό, γίνεσαι αμέσως πιο αριστοκρατικός; Πιθανότατα όχι. Αλλά αν έχεις την οικονομική άνεση να το αγοράσεις, μάλλον δεν σε ενδιαφέρει η γεύση.

Kona Nigari Water – 402 δολάρια το λίτρο

Αντίθετα με τα υπόλοιπα, το Kona Nigari Water δεν ποντάρει στη συσκευασία του, αλλά στο τι περιέχει.

Προέρχεται από τα βάθη του Ειρηνικού Ωκεανού, κοντά στη Χαβάη, και συλλέγεται από 2.000 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει υψηλή συγκέντρωση μεταλλικών στοιχείων, που βοηθούν στην ενυδάτωση και την καύση λίπους.

Και αν είσαι από αυτούς που ξοδεύουν εκατοντάδες ευρώ για «σούπερ τροφές» και «νερό με ειδικές ιδιότητες», ίσως να σε πείσει.

Νερό ή σύμβολο status;

Αν έχεις πιει νερό από μια παγωμένη πηγή στο βουνό, ξέρεις πόσο ωραία γεύση μπορεί να έχει το πραγματικά καθαρό νερό. Αλλά ας μην κοροϊδευόμαστε: τα περισσότερα από αυτά τα πολυτελή μπουκάλια δεν αφορούν τη γεύση, ούτε την ενυδάτωση.

Πρόκειται για σύμβολα πλούτου. Ένας τρόπος να δείξεις ότι δεν σε απασχολεί η τιμή, αλλά η αίσθηση του αποκλειστικού. Είναι λίγο σαν τις τσάντες των 20.000 ευρώ: μπορείς να βρεις κάτι εξίσου καλό με 100 ευρώ, αλλά αν έχεις τη δυνατότητα να ξοδέψεις τα παραπάνω, γιατί όχι;

Αν λοιπόν σε ρωτήσουν ποτέ «Πόσο θα πλήρωνες για ένα μπουκάλι νερό;», η απάντηση δεν είναι μόνο θέμα δίψας. Είναι και θέμα… status.