FYI

H Forvis Mazars δημοσιεύει το C-suite barometer 2025: Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και οι προκλήσεις για την επιχειρηματικότητα

Tο C-suite Barometer 2025 της Forvis Mazars, μιας από τις κορυφαίες ελεγκτικές, συμβουλευτικές και φορολογικές εταιρείες, αποκαλύπτει τις προκλήσεις, τις στρατηγικές προτεραιότητες και τις ευκαιρίες που διαμορφώνουν το επιχειρηματικό περιβάλλον παγκοσμίως. Η έρευνα, η οποία συγκέντρωσε τις απόψεις περισσότερων από 1.700 ανώτατων στελεχών σε 35 χώρες, δείχνει ότι το 93% των συμμετεχόντων βλέπει αισιόδοξες προοπτικές για την επιχείρησή του, παρά τις αυξανόμενες προκλήσεις, όπως η οικονομική αβεβαιότητα και η γεωπολιτική αστάθεια.

Κύρια ευρήματα της έρευνας

• Ο ανταγωνισμός εντείνεται: Το 35% των στελεχών θεωρεί τον αυξημένο ανταγωνισμό ως τη μεγαλύτερη πρόκληση για το 2025 (αύξηση 13 μονάδων σε σχέση με το 2024).
• Γεωπολιτική αστάθεια: Το 30% των στελεχών θεωρεί τη γεωπολιτική κατάσταση σημαντικό εμπόδιο στην ανάπτυξη (αύξηση 8 μονάδων).
• Οικονομική αβεβαιότητα: Το 39% των στελεχών πιστεύει ότι η οικονομική αστάθεια θα επηρεάσει σημαντικά τις επιχειρήσεις τους.
• Διεθνής επέκταση: Το 83% των επιχειρήσεων σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί σε νέες αγορές μέσα στην επόμενη πενταετία, με το 40% να στοχεύει σε τρεις ή περισσότερες χώρες.
• Έλλειψη ταλέντων: Το 43% των οργανισμών αντιμετωπίζει δυσκολίες στην προσέλκυση εξειδικευμένων στελεχών.

Ψηφιακή ευελιξία και τεχνολογικός μετασχηματισμός

Η τεχνολογία παραμένει η κορυφαία στρατηγική προτεραιότητα των επιχειρήσεων. Το 43% των ανώτατων στελεχών δηλώνει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης, με αύξηση 11 μονάδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία: Το 87% των στελεχών αναγνωρίζει τη δυναμική της γενετικής AI (Gen AI), ενώ το 91% έχει ήδη αναπτύξει στρατηγικές για την ενσωμάτωσή της στις επιχειρησιακές διαδικασίες. Αντί για εστίαση αποκλειστικά στην παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών, οι εταιρείες πλέον χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση εσωτερικών λειτουργιών, δημιουργώντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ευελιξία.

Επενδύσεις και διεθνής επέκταση

Η διεθνής επέκταση αποτελεί βασική στρατηγική για το 25% των ηγετών επιχειρήσεων. Οι ΗΠΑ, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα και ο Καναδάς βρίσκονται στην κορυφή των προορισμών για ανάπτυξη. Παρά την πρόθεση επέκτασης, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, όπως: Κατανόηση των τοπικών κανονισμών και νομικών απαιτήσεων, Διαθεσιμότητα εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού στις νέες αγορές, Προσαρμογή προϊόντων και υπηρεσιών στις τοπικές ανάγκες. Εντυπωσιακή είναι η αυξημένη διάθεση των στελεχών από τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική να προχωρήσουν σε επενδύσεις στο εξωτερικό.

Έλλειψη ταλέντων και στρατηγικές ανθρώπινου δυναμικού

Το ανθρώπινο κεφάλαιο παραμένει το πιο σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το 43% των οργανισμών συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην προσέλκυση ταλαντούχων στελεχών σε ανώτερες θέσεις. Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, οι εταιρείες στρέφονται: Στη στοχευμένη προσέλκυση και εκπαίδευση νέων ταλέντων, Στην αναβάθμιση υφιστάμενων στελεχών μέσω προγραμμάτων κατάρτισης, Σε νέες πολιτικές διατήρησης προσωπικού, ενισχύοντας τα κίνητρα και τις προοπτικές εξέλιξης.

Δήλωση του Mark Kennedy, Partner and Chief Clients & Markets της Forvis Mazars Group

“Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τη θετική προοπτική ανάπτυξης των επιχειρήσεων, παρά τις προκλήσεις. Οι ηγέτες έχουν αποδείξει την ανθεκτικότητά τους σε ένα ασταθές περιβάλλον και προετοιμάζονται για το μέλλον με σαφείς στρατηγικές. Το 2025 θα είναι η χρονιά που οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, ενόψει τεχνολογικών εξελίξεων και γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων.”

Σχετικά με τη μελέτη C-suite barometer 2025

Το C-suite Barometer: Outlook 2025 βασίζεται σε ανεξάρτητη έρευνα που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 28 Σεπτεμβρίου και 23 Οκτωβρίου 2024. Συμμετείχαν 1.706 ανώτατα στελέχη από κερδοσκοπικούς οργανισμούς με ετήσια έσοδα άνω του 1 εκατ. δολαρίων, σε 35 χώρες. Η μελέτη παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τις προτεραιότητες των ηγετών επιχειρήσεων, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τις στρατηγικές τους για την επόμενη πενταετία. Η Forvis Mazars συνεχίζει να στηρίζει τους πελάτες της, παρέχοντας καινοτόμες λύσεις που ενισχύουν την ανάπτυξη και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.