Το 2024 αποδείχθηκε χρονιά-ορόσημο για την Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), καθώς η εταιρεία σημείωσε σημαντική αύξηση κερδοφορίας, βελτίωση του EBITDA κατά 55% και στρατηγική ανάπτυξη με την εισαγωγή νέων προϊόντων. Η εταιρεία συνεχίζει να εδραιώνει τη θέση της στην ελληνική αγορά μπύρας, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητά της μέσω καινοτομιών και στοχευμένων επιχειρηματικών κινήσεων.
Οικονομική ανάπτυξη και αύξηση κερδοφορίας
Το 2024, η ΕΖΑ εστίασε στην αποδοτικότητα και την κερδοφορία, παρά τη συνολική μείωση του κύκλου εργασιών κατά 9%. Η εταιρεία επέλεξε να μειώσει τον παραγόμενο όγκο στις 200 χιλιάδες HL, εστιάζοντας σε προϊόντα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Αυτή η στρατηγική απέδωσε, με το EBITDA να ανέρχεται στα €2,8 εκατ., ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε από 38% το 2023 σε 44% το 2024.
Οι πωλήσεις σε φιάλη και βαρέλι στην εγχώρια αγορά παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ξεπερνώντας τον ρυθμό ανάπτυξης της συνολικής αγοράς μπύρας. Παράλληλα, η ΕΖΑ ενίσχυσε τις ταμειακές ροές της, καταγράφοντας σημαντική βελτίωση στα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων κατά €1 εκατ..
Ενίσχυση κεφαλαίου και μείωση δανεισμού
Τον Φεβρουάριο του 2025, η ΕΖΑ ολοκλήρωσε την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους €7 εκατ., με τη συμμετοχή όλων των υφιστάμενων μετόχων. Παράλληλα, το Net Debt μειώθηκε στα €18,9 εκατ., σημειώνοντας βελτίωση κατά €7,9 εκατ. σε σχέση με το 2022. Η μείωση του δανεισμού αναμένεται να ενισχύσει την κερδοφορία το 2025, μειώνοντας τα χρηματοοικονομικά έξοδα και βελτιώνοντας περαιτέρω τις ταμειακές ροές.
Νέα προϊόντα και διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου
Η καινοτομία αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης της ΕΖΑ. Το 2025, η εταιρεία παρουσίασε νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις:
• PILS HELLAS Radler 2% – μια ελαφριά, δροσιστική επιλογή για όσους προτιμούν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ
• PILS HELLAS 0,0% – η απάντηση στη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση για μπύρες χωρίς αλκοόλ
• A Toda Madre – μια νέα, τολμηρή πρόταση που ξεχωρίζει για τη μοναδική γεύση της
• ΠΕΙΡΑΪΚΗ – επανακυκλοφορία της αυθεντικής μπύρας αργής ωρίμανσης, με έντονο τοπικό χαρακτήρα
Αυτές οι κινήσεις δείχνουν τη δέσμευση της ΕΖΑ να προσαρμόζεται στις τάσεις της αγοράς, προσφέροντας υψηλής ποιότητας επιλογές που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά της.
Ο στόχος: Εξωστρέφεια και δυναμική ανάπτυξη
Η στρατηγική της ΕΖΑ περιλαμβάνει περαιτέρω ανάπτυξη στην ελληνική αγορά, ενίσχυση των εξαγωγών και επέκταση σε νέες κατηγορίες μπύρας. Η εταιρεία έχει ήδη καθιερωθεί ως ένας από τους βασικούς παίκτες στην ελληνική ζυθοποιία και προχωρά με επενδύσεις σε παραγωγή, διανομή και branding.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, τόνισε:
«τα τελευταία χρόνια, επικεντρωθήκαμε στην αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων, στον
εκσυγχρονισμό της εικόνας των μαρκών μας και στη δημιουργία ενός επιχειρηματικού μοντέλου που
συνδυάζει την παράδοση, την ποιότητα και την καινοτομία. Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, σε
συνέχεια του επιτυχημένου 2023, αποδεικνύουν τη δυναμική μας και μας γεμίζουν αυτοπεποίθηση
για το μέλλον. Προχωράμε στο 2025 με ισχυρά θεμέλια ενώ παραμένουμε προσηλωμένοι στην
αποστολή μας, να αποδεικνύουμε καθημερινά ότι στην Ελλάδα, στην Αταλάντη, δημιουργούμε
εξαιρετικές μπύρες με μοναδικές συνταγές, αρώματα και γεύσεις, εφάμιλλες αν όχι ανώτερες από τις
καλύτερες ξένες μπύρες. Ο στόχος μας είναι να ανταποκρινόμαστε στις προτιμήσεις των
καταναλωτών και να εμπλουτίζουμε τις στιγμές που οι Έλληνες μοιραζόμαστε μαζί, προσφέροντας
αξία, ποιότητα και αυθεντικότητα σε κάθε γουλιά. Συνεχίζουμε πιστά να επενδύουμε στο ανθρώπινο
δυναμικό μας, ενισχύοντάς το με την προσθήκη έμπειρων στελεχών της αγοράς, αλλά και με
απόλυτη εμπιστοσύνη στους ανθρώπους μας, που με τη βαθιά γνώση και την πολυετή εμπειρία τους
χτίζουν την Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης από το 1989. Άλλωστε, οι μπύρες της ΕΖΑ είναι οι
άνθρωποι μας!»
Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης συνεχίζει να εξελίσσεται δυναμικά, συνδυάζοντας παράδοση, καινοτομία και βιώσιμη ανάπτυξη. Με ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα, νέες επενδύσεις και διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της, η εταιρεία εδραιώνει τη θέση της στην ελληνική αγορά μπύρας, προχωρώντας με αυτοπεποίθηση στο μέλλον.