Export News

ΗΠΑ: Προτείνεται υποχρεωτική δήλωση αλκοόλ και αλλεργιογόνων στις ετικέτες των αλκοολούχων ποτών

Η βιομηχανία αλκοολούχων ποτών στις Ηνωμένες Πολιτείες ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη με σημαντικές αλλαγές, καθώς η κυβέρνηση προτείνει νέους κανονισμούς για τη διαφάνεια των πληροφοριών στις ετικέτες. Στις 14 Φεβρουαρίου 2025, το Γραφείο Φορολογίας και Εμπορίου Αλκοόλ και Καπνού (TTB) εξέδωσε δύο προτάσεις, Notice No. 237 και Notice No. 238, με στόχο την υποχρεωτική δήλωση του περιεχομένου σε αλκοόλ ανά μερίδα, των διατροφικών πληροφοριών και των κύριων αλλεργιογόνων στις ετικέτες των αλκοολούχων ποτών.

Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στη βελτίωση της διαφάνειας και στην ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τη σύσταση των ποτών που καταναλώνουν, παρέχοντάς τους πληροφορίες παρόμοιες με αυτές που ήδη ισχύουν για τα τρόφιμα.

Τι αλλάζει με τις νέες προτάσεις;

Η πρόταση των ΗΠΑ εισάγει σημαντικές απαιτήσεις επισήμανσης που θα μπορούσαν να επηρεάσουν παραγωγούς, εισαγωγείς και διανομείς αλκοολούχων ποτών. Συγκεκριμένα, οι νέοι κανονισμοί απαιτούν:
1. Δήλωση περιεκτικότητας σε αλκοόλ ανά μερίδα – Οι καταναλωτές θα γνωρίζουν ακριβώς πόσο αλκοόλ περιέχει κάθε μερίδα ποτού που καταναλώνουν, διευκολύνοντας έτσι τον έλεγχο της κατανάλωσής τους.
2. Διατροφικές πληροφορίες – Οι ετικέτες θα πρέπει να περιλαμβάνουν πληροφορίες όπως:
• Θερμίδες ανά μερίδα
• Συνολικοί υδατάνθρακες, σάκχαρα και λιπαρά
3. Δήλωση σημαντικών αλλεργιογόνων – Όπως συμβαίνει ήδη με τα τρόφιμα, οι ετικέτες των ποτών θα πρέπει να αναγράφουν πιθανά αλλεργιογόνα συστατικά, όπως γλουτένη, γάλα, αυγά, ξηρούς καρπούς και θειώδη άλατα.

Ο αντίκτυπος στη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών

Η βιομηχανία αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κλάδους κατανάλωσης, με τεράστια οικονομική δραστηριότητα και εξαγωγές. Οι προτεινόμενες αλλαγές δημιουργούν προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Προκλήσεις:
• Αύξηση κόστους συμμόρφωσης: Οι παραγωγοί θα πρέπει να αναδιαμορφώσουν τις ετικέτες τους και ενδεχομένως να επενδύσουν σε νέες διαδικασίες ανάλυσης και πιστοποίησης.
• Προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις: Οι εισαγωγείς αλκοολούχων ποτών προς τις ΗΠΑ θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα προϊόντα τους συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες.

Ευκαιρίες:
• Αυξημένη εμπιστοσύνη καταναλωτών: Η παροχή διαφανούς πληροφόρησης μπορεί να ενισχύσει την αξιοπιστία των brands και να οδηγήσει σε αυξημένες πωλήσεις.
• Καλύτερη πληροφόρηση για υγιεινή κατανάλωση: Οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν πιο ενημερωμένες επιλογές, γεγονός που ενδέχεται να προσελκύσει αγοραστές που αναζητούν πιο υγιεινές επιλογές αλκοόλ.

Οι ΗΠΑ ακολουθούν διεθνείς τάσεις

Η νέα πρόταση δεν είναι η πρώτη προσπάθεια ρύθμισης της επισήμανσης των αλκοολούχων ποτών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη εφαρμόσει ανάλογες πολιτικές, ενώ χώρες όπως ο Καναδάς και η Αυστραλία συζητούν παρόμοιες νομοθετικές ρυθμίσεις.

Η αυξανόμενη ζήτηση για καλύτερη διατροφική πληροφόρηση και διαφάνεια στις ετικέτες των ποτών αντικατοπτρίζει τη γενικότερη τάση της αγοράς για υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ.

Τι σημαίνει αυτό για τις εξαγωγές;

Για τις εταιρείες που εξάγουν αλκοολούχα ποτά στις ΗΠΑ, η συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς θα είναι απαραίτητη. Οι εξαγωγείς πρέπει να:
• Αναπροσαρμόσουν τις ετικέτες των προϊόντων τους
• Διασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις διατροφικών πληροφοριών και αλλεργιογόνων
• Παρακολουθούν τις εξελίξεις και τις οριστικές αποφάσεις του TTB

Η διαφάνεια και η σωστή πληροφόρηση θα είναι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας για όσους θέλουν να διατηρήσουν ή να επεκτείνουν την παρουσία τους στην αμερικανική αγορά αλκοολούχων ποτών.

Ήξερες ότι… στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν υπάρχει μέχρι σήμερα υποχρεωτική επισήμανση διατροφικών πληροφοριών στις ετικέτες των αλκοολούχων ποτών, σε αντίθεση με τα τρόφιμα;

Οι περισσότερες μάρκες επιλέγουν εθελοντικά να αναγράφουν στοιχεία όπως οι θερμίδες, αλλά η νέα πρόταση του TTB θα μπορούσε να καταστήσει τη διατροφική διαφάνεια υποχρεωτική.

Αν εφαρμοστεί, αυτό θα σημάνει τη μεγαλύτερη αλλαγή στη σήμανση αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ τις τελευταίες δεκαετίες!